alm. vedligeholdning..
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-04-01 12:41

Jeg har de sidste par dage brudt min lille hjerne om hvor meget jeg egentlig
skal smøre, rense, fylde op osv. ved min maskine..

og noget af det eneste jeg sådan er kommet i tanke om er vel
1. benzin .-)
2. motorolie
3. kædesmørelse når den har kørt i regnvejr..

4.??
5.??
6.??

jeg er lidt bange for at ligepludselig sker der en grim ulykke fordi jeg
ikke har vedligeholdt den bedre...

Kim - GS500 (´97)

Fra : Morten Juel

Dato : 23-04-01 13:32

> Jeg har de sidste par dage brudt min lille hjerne om hvor meget jeg
egentlig
> skal smøre, rense, fylde op osv. ved min maskine..
hehe

> og noget af det eneste jeg sådan er kommet i tanke om er vel
> 1. benzin .-)
Ja, den skulle være HELT sikker

> 2. motorolie
JA, den skal du chekke en gang om ugen så er man på den sikre side

> 3. kædesmørelse når den har kørt i regnvejr..
Ja, men ikke kun, også i tørvejr jeg gør det bare såen en gang imellem
En velsmurt kæde er en god og holdbar kæde

> 4. Kabler
Disse smører man 1 til 2 gange om året, alt efter vind og vejr !

> 5. Greb
1 til 2 gange om året

> 6. tjaaa er der noget jeg har glemt i andre ?

> jeg er lidt bange for at ligepludselig sker der en grim ulykke fordi jeg
> ikke har vedligeholdt den bedre...
motor + kæde er de vigtigste !! både mht penge og sikkerhed.. en knækket
kæde han være livsfarlig !

Mvh
Morten
XS400 Seca
2Stk MTX 125L

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 23-04-01 13:38

Hvis du gider - så har jeg lagt en generel vedligeholdelsesoversigt ind på
min hjemmeside, som du kan kigge på.
Den er at finde under menupunktet 'MC-Teknik' og herunder 'Gør-det-selv'
Der er både vedligeholdelsesplan og vejledning i de forskellige aktiviteter.

Du finder den på www.hasselbalchs.dk

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Red. DMCN Forh. Anm. Sider

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-04-01 14:39

tak for linket...
det er sgu meget rart, så er jeg mere sikker!

Kim

Fra : Jesper Prior Larsen

Dato : 23-04-01 16:31

Husk at på gs500e skal måle pinden til motorolie ikke skrues ned, bare
lægges på blokken og hives op igen, ellers viser den ikke den rigtige mængde
olie

Mvh Jesper

Fra : Jonas Holt

Dato : 26-04-01 19:12

> Husk at på gs500e skal måle pinden til motorolie ikke skrues ned, bare
> lægges på blokken og hives op igen, ellers viser den ikke den rigtige mængde
> olie

Skal den skrues i for at tjekke olie på nogen modeller overhovedet?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Asger Steffensen

Dato : 23-04-01 17:01

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 5.??
> 6.??
>
> jeg er lidt bange for at ligepludselig sker der en grim ulykke fordi jeg

Hvis du er gør-det-selv typen, så køb en værkstedmanual til ca. 200 kr. Deri
står et helt afsnit om vedligehold, og intervaller for hvor tit det skal
gøres. Følg den slavisk, og du er på den sikre side.

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 16:56

> [...]
> 4.??
> jeg er lidt bange for at ligepludselig sker der en grim ulykke fordi

Jeg kommer umiddelbart kun lige i tanke om: at checke batteriets
syrestand, således at dette ikke vil kunne overraske dig (ved at du
hurtigt mangler strøm en dag hvor modellen ikke lige vil starte)!

Derved at du tilsyneladende er temmelig urutineret, vil jeg anbefale dig
at informere dig specielt om kæde opspænding på den FAQ (= Frequently
Asked Questions), som er at finde på DMC's hjemmeside.
Med din formodentlig store nysgerrighed omkring denne, din nye hobby,
vil du også kunne finde andre interessante og nyttige tips i FAQ'en -
Skriv dig bl.a. bag øret at det er dér at du har den komplette
"opstaldnings-procedure" når GS'eren sidenhen (måske) skal gemmes af
vejen for vinterens salt !

Link:
www.dmc-org.dk FAQ'en er at finde iblandt "knapperne" i venstre side!

--