Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
At låne penge billigt
Fra : Janus Rasmussen

Dato : 06-02-04 11:52

Hej

Jeg står og skal bruge en bærbar i forbindelse med noget ekstra arbejde. Jeg
står derfor og skal bruge ca. 15.000 kr. Min faste indtægt er 25.000 kr for
skat. Jeg vil gerne afvikle lånet, og har bestemt mulighed for det, over 12
måneder.

Nu regner jeg med at det er billigst at låne penge i banken, så så jeg på
www.pengeautomaten.dk at ved lån på 15.000 over 12 mrd er den månedlige
ydelse på 1.427, dvs at det koster mig ca. 17.100 kr... Kan man få det meget
billigere?

Fra : Søren

Dato : 06-02-04 15:00

> [...]
> www.pengeautomaten.dk at ved lån på 15.000 over 12 mrd er den månedlige
> ydelse på 1.427, dvs at det koster mig ca. 17.100 kr... Kan man få det

Du skal ikke regne med at det er billigst at låne i banken.
DR's Rabatten havde for noget tid siden problemet oppe. Der viste det sig at
små lån over kort tid (som dig) bedst blev finanseret igennem Acceptcard
Independent.

Det var primært stiftelsesomkostningerne der gjorde små banklån væsentligt
dyrere.

/Søren

Fra : Brian

Dato : 06-02-04 17:53

En gratis oprettet kredit til 6,75% - så findes det vist ikke billigere - og
det er i en bank!

Fra : Anders [8000]

Dato : 06-02-04 21:43

"Brian" <jegbrugerdenikke@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> En gratis oprettet kredit til 6,75% - så findes det vist ikke billigere -
og
> det er i en bank!

Jeps, Amagerbanken hvor jeg arbejder

Fra : Anders Köhler

Dato : 07-02-04 14:51

"Brian" <jegbrugerdenikke@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> En gratis oprettet kredit til 6,75% - så findes det vist ikke billigere -
> [...]

Ja det vil jeg mene. Et ratelån på 15 000 kr. igennem Forbrugsforeningen
(til 7,95 %) og herefter et køb af computeren hos en forhandler der giver
7-9 % rabat.

Det kommer således til at koste dig 607 kroner i renter ialt og så sparer du
endda ca. 1000 kr på købet af computeren!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-02-04 14:31

Anders Köhler wrote:

> [...]
>
> Det kommer således til at koste dig 607 kroner i renter ialt og så sparer du
> endda ca. 1000 kr på købet af computeren!

- Til gengæld koster computeren 16.000 - 17.000 hos den forhandler,
der skal have plads til at give 7-9% rabat...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mette

Dato : 08-02-04 19:53

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> - Til gengæld koster computeren 16.000 - 17.000 hos den forhandler,
> der skal have plads til at give 7-9% rabat...

Det er ikke min oplevelse med Forbrugsforeningsbutikkerne generelt, men lige
netop hvad computere angår, som jo er udsat for ekstrem høj priskonkurrence,
skal jeg ikke udelukke at det er tilfældet.