Wollen Sie den totalen "Bøhlen-Scheisse"?
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-01-04 08:52

Hej i Gruppen!

Jeg var lige inde og undersøge det i Urban og Metro-Express så opreklamerede
"Tredje Testamente" fra en fyr ved navn "Martinus": Gud mig da allernådigst
bevare for den slags vranglære som ses demonstreret på denne side!

http://www.det-tredje-testamente.dk/

Jo, vi er da sikkert flere som måske kunne drømme om at være "parakletiske
tredje-trinitære" personer (Jeg ville selv engang virkeligt gerne være en
ærlig, oprigtig "menneskefisker" ud fra en påfaldende selvglad tolkning af
Markusevangeliet 1, 16-18), men det her tager vist prisen for overdrevent
new-agesludder!

Gudfaderbevarmig-og os allesammen-vel: Den største fejltagelse for dèn slags
"karrierekristne" ligger ligesom i at gøre sig selv klogere end Kristus,
hvilket desværre er synderligt syndigt satanisk oplagt...

Tag et kig og fortæl, hvad I mener...Jeg synes at det lugter lidt af
æblegnaskeri! Med HVILKEN ret kan een eller anden vilkårlig person hævde at
bibringe Menneskeheden budskaber fra Gud?

Dèt er et spændende spørgsmål!

Jeg reciterer lige vort (forhåbentlige) "credo": Jesus Kristus var - i kraft
af Sin Menneskelighed (ligesom Han samtidig var fuldendt Guddommelig) - vor
allesammens "Broderlige Ypperstepræst" og Foregangsmand. Der findes INGEN
vej uden om Ham til Gudfader.

Jeg bliver derfor automatisk meget bekymret, når selvhævdende "kristenfolk"
hævder at have fundet mystiske "genveje" til Gud uden om Kristus...Han er jo
Vejen, som Han også er Sandheden og Livet?

Anders Peter Johnsen