Mission i fængsler: Offeret trængt op i et~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-04 16:21

Mattæus28 med at vi skal gøre alle til Jesu disciple, er blandt de mange
forvanskninger af biblen, mener talrige forskere.

Jeg kan ikke vurdere om det kan være den milde Jesu ord.

Det giver belæg for at dømme sig selv frelst og ikke-døbte som fortabte, og
missionærer har gjort megen skade.

At kaste sig over folk der ikke kan flygte, som fængselspræster gør, er der
noget betænkeligt ved. Idag kan fanger vist sige nej - men man lader dem
kede sig så meget at de vælger præst i stedet for ensomhed. Alle skulle have
lov at telefonere og gennem glasrude besøge fange. Præsten skal ikke have
forret

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 16:44

I news:UrQRb.111247$1V6.89706@fe13.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Mattæus28 med at vi skal gøre alle til Jesu disciple, er blandt de
> mange forvanskninger af biblen, mener talrige forskere.

Ja det er der jo nogle der mener, men hvilket belæg har de så for
dette, ud over at de naturligvis fremfører deres postulat?

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-04 19:18

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> I news:UrQRb.111247$1V6.89706@fe13.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:

> Ja det er der jo nogle der mener, men hvilket belæg har de så for
> dette, ud over at de naturligvis fremfører deres postulat?

Disse belæste historikere, der kender alt hvad er skrevet på den tid, mener
at Jesus gør tydeligt at kristendommen kun er for jøder.

Et lille magtfuldt mindretal af de urkristne, centreret om Paulus, var jo
var et højintelligent magtmenneske også før han så lyset, er velkendt som
STYRENDE FOR KRISTENDOMMEN og ikke altid loyal mod Jesus.

De har set interesse i at gøre den ny tro til en kommende statsreligion i
det magtfulde Romerrige - hvilket lykkedes

Egentlig er det ligegyldigt - kristendommen er ikke skabt på biblen men på
de tidlige religiøse ledere, og Paulus er nok fuldt så betydningsfuld som
Jesus.

Hans breve blev skrevet før evangelierne, men han har altså ikke haft styrke
nok til at påvirke lægen Lukas, eller disciplen Johannes, der havde kendt
Jesus, eller Markus - kun Mattæus indfletter en missionsbefaling der falder
helt uden for stilen, og unægtelig virker lidt påklistret.

Sikkert er at denne enkeltstående kapitel i den tykke Ny Testamente bog har
betydet at kristendommen ikke blev et lillebitte lokalt fænomen, men det
blev en verdensreligion som er kendt og ikke uddød.

Da jødedommen for anden gang knopskød - skabte Islam ligesom den havde skabt
Kristendom - var mission blevet forfinet til hellig krig og nedkæmpning af
vantro untermensch var blevet det helt overordnede mål.

Da Konstantin den Store konverterede sig selv, sit kejserembede og dermed
det ganske Romerrige til Paulussekternes spredte jøde-religion var det måske
ene og alene fordi missionsbefaligen gav krigslyst og dermed var den
saltvandsindsprøjtning, som Romerriget trængte til efter at Jupiter-tro var
forældet og Kejser-som-Gud var ikke slået an

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 20:53

I news:H1TRb.60210$g7.55020@fe01.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

> Disse belæste historikere, der kender alt hvad er skrevet på den
> tid, mener at Jesus gør tydeligt at kristendommen kun er for jøder.

Så fremfør nogle underbyggede argumenter, der sandsynliggør denne
vidtløftige og til eventyr grænsende fantasiforestilling.

[ ... ]
> Paulus er nok fuldt så
> betydningsfuld som Jesus.
>
> Hans breve blev skrevet før evangelierne,

Hvilken dokumentation har du for dette, ud over nogle postulater?

[ ... ]
> Da jødedommen for anden gang knopskød - skabte Islam ligesom den
> havde skabt Kristendom -

Taler du *mod* bedre vidende, eller er det på grund af *manglende*
viden?

[ ... ]
> [...]
> gav krigslyst og dermed var den saltvandsindsprøjtning, som
> Romerriget trængte til efter at Jupiter-tro var forældet og

Ja, postulater har du aldrig været bleg for at fremføre, uanset om de
er dokumenterbare eller ej. Dokumentation og fakta er du jo ikke bleg
for at negligere fuldt ud.

Fra : arc@na

Dato : 28-01-04 21:42

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in news:HqURb.4189
$VO6.469@news.get2net.dk:

> Ja, postulater har du aldrig været bleg for at fremføre, uanset om de
> er dokumenterbare eller ej. Dokumentation og fakta er du jo ikke bleg
> for at negligere fuldt ud.

Hold venligst jeres religiøse diskussioner i de relevante grupper, tak.

XFUT dk.livssyn.kristendom

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 00:45

> [...]
>
> Så fremfør nogle underbyggede argumenter, der sandsynliggør denne
> vidtløftige og til eventyr grænsende fantasiforestilling.

Skriftlige kilder kalder kun spredte strejflys over hvad egentlig skete, så
enhver teori rummer vidtløftighed og fantasi.
Husk at den tids skribenter havde så mange skjulte dagsordener som vor tids
journalister.
> [...]
>
> [ ... ]
>
> Taler du *mod* bedre vidende, eller er det på grund af *manglende*

Jeg gengiver gængs historie-viden. HVad er din indvending?
> [ ... ]
>
> Ja, postulater har du aldrig været bleg for at fremføre, uanset om de
> er dokumenterbare eller ej. Dokumentation og fakta er du jo ikke bleg
> for at negligere fuldt ud.

Ingen kan lodde tilbunds hvad fik romersk ledelse til i 313 at droppe deres
andet alternativ til ny statsreligion: Mithras sekten.
At Konstantin - der ikke var enerådende - havde en sentimental kristen mor,
er den gængse myte.
De jødiske kristensekter i store romerske byer havde styr på deres show, så
det blev Jesus-troen der vandt - tror jeg

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 00:56

I news:0QXRb.117033$1V6.20676@fe13.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Skriftlige kilder kalder kun spredte strejflys over hvad egentlig
> skete,

ja ja, jeg giver op, - thi du ævler blot videre uden over hovedet at
forholde dig til noget som helst.

Synd at du ikke engang vil forsøge at føre dokumentation for dine
eventyragtige vidtløftige fantasifulde luftkasteller.

Fra : arc@na

Dato : 29-01-04 01:00

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in news:r_XRb.5704
$tX2.3311@news.get2net.dk:

> Synd at du ikke engang vil forsøge at føre dokumentation for dine
> eventyragtige vidtløftige fantasifulde luftkasteller.

I kan jo holde det i jeres egen sandkasse.

FUT kristen-dyrkerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 01:57

> [...]
> Bo Warming følgende:
>
> [ ... ]

> ja ja, jeg giver op, - thi du ævler blot videre uden over hovedet at

Kan man være kristen og bruge ordet "ævle" vedr jævnbyrdig debatør?

> Synd at du ikke engang vil forsøge at føre dokumentation for dine
> eventyragtige vidtløftige fantasifulde luftkasteller.

Hundredvis af forskere betvivler at missionsbefalingen er autentisk

Hvad får dig til at tro på den som Jesu ord.

Kom en engel ned med NT på stentavler?

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 07:43

I news:3TYRb.88818$_2.34063@fe14.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Hundredvis af forskere betvivler at missionsbefalingen er autentisk

Blot endnu en påstand, kom nu frem med noget dokumentation på dine
mange postulater!

Hvad er det der indikerer at skribenten har indlejret et forfalsket
"Jesus-ord" i teksten?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 09:16

> [...]
> mange postulater!
>
> Hvad er det der indikerer at skribenten har indlejret et forfalsket

Som nævnt er Jesus klar om at han er her for at frelse JØDER

Paulus brød med Jesus alt-for-vage åbning mod romere og samaritanere mm.

Og fik nok Mattæus til at opfinde en missioinsbefaling WHY NOT?

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 10:00

I news:mj3Sb.60139$hT6.42141@fe18.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Og fik nok Mattæus til at opfinde en missioinsbefaling WHY NOT?

Jeg vil meget hellere have at du ud fra evangelierne og de paulinske
skrifter dokumenterer dine postulater, istedet for blot at fortsætte
med at fremsætte de samme uden tilføjelse af underbyggelse.