Alt er tilladt
Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 04:38

Dagens bibelord fra JesusNet.dk:

"Alt er tilladt mig, men ikke alt gavner. Alt er tilladt mig, men jeg
skal ikke lade noget få magt over mig." (1 Kor 6,12)

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Vidal

Dato : 28-01-04 13:29

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message news:<D8GRb.2$FI7.1@news.get2net.dk>...

> "Alt er tilladt mig, men ikke alt gavner.

Så alt er mig tilladt, fordi Gud tilgiver mig alt.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 14:13

I news:23604b74.0401280428.4fad74d9@posting.google.com skrev
Vidal følgende:

> "Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message

> Så alt er mig tilladt, fordi Gud tilgiver mig alt.

Ja, alt er dig tilladt, - du har jo din frie vilje der gør at du har
tilladelse til at vælge hvad du nu har lyst til at gøre af valg. Men
dine valg kan få konsekvenser for dig!

Du kan vælge at springe på hovedet ud fra rundetårn (hvis du da ellers
kan forcere det gitter/rækværk jeg mener er monteret der), men dit
spring vil få konsekvenser for dig, og måske endda også andre som du
evt. måtte ramme når du lander.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-04 16:17

> [...]
> kan forcere det gitter/rækværk jeg mener er monteret der), men dit
> spring vil få konsekvenser for dig, og måske endda også andre som du

Moselov havde straffe , fx død for utroskab, men NT anbefaler mildt og
eftergivende moral-A og moral-B osv

I stigende grad lægger klog religion og lovgivning vægt på moral der kommer
indefra, som styres af at vi OPLEVER AT VI GAVNER OS OG SAMFUNDET

Gud tilgiver men det har aldrig været accept af asocial handling

DØM EJ ELLER DU SELV DØMMES er indlysende

Derfor bør ingen kalde andres motiver og handlinger BETÆNDTE eller
NARCISISTISKE

I mit tilfælde gør det ikke ondt, men den ukristne dømmesyge kan afstedkomme
selvmord hos sårbare gemytter.

Det er ikke at elske sin næste at slynge uigennemtænkte skældsord mod hvem
der irriterer ved at have en kristendom der ikke er helt som
mudderkasterens.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 17:17

I news:7oQRb.111195$1V6.83936@fe13.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Moselov havde straffe , fx død for utroskab, men NT anbefaler mildt
> og eftergivende moral-A og moral-B osv

Der er ingen forskel i moral mellem GT og NT. Guds straf for synd er
den samme.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-04 19:30

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> NT anbefaler mildt og
> eftergivende moral-A og moral-B osv

Hvor finder du det?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 01:07

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du det?

Den kaste første sten der selv er ren? Er du ren nok til at kalde andre for
"ikke-kristne"

Døm ej at du ej selv skal dømmes.

Jesus er moralrelativistisk og tjener to herrer: Moseloven og
selvrealisationen

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 07:36

I news:S8YRb.5667$Pg7.1860@fe03.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Den kaste første sten der selv er ren? Er du ren nok til at kalde
> andre for "ikke-kristne"

Hvorfor ikke svare på spørgsmålet?

[ ... ]
> Jesus er moralrelativistisk og tjener to herrer: Moseloven og
> selvrealisationen

Hvilken dokumentation har du for det postulat?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 09:14

> I news:S8YRb.5667$Pg7.1860@fe03.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:
>
> [ ... ]

> Hvorfor ikke svare på spørgsmålet?

Når man afviser stening og andre straffe, og overlader til
markedsmekanismerne og Kejserens rige at påvirke medmenneskets adfærd, er
man moral-relativist.Og det gør min guds søn. Du er god til kapitel og vers.
Hvad kan du finde der taler mod min holdning?
> [ ... ]
>
> Hvilken dokumentation har du for det postulat?

Sabaten er ikke skabt for andres skyld end for MENNESKETS SKYLD(incl
fællesskabets skyld).
Man skal altså intet gøre for GUDS SKYLD

Jeg har dokumenteret alt jeg har ytret ned i mindste detaljer, men uddyber
gerne, hvis du præcist påpeger hvor du er uenig.

Her lidt eksempel på at den-man-elsker-tugter-man
------------------
"Shop FK" hvor får og hyrde står på lige fod og matcher som ulønnet hjælper
og hjulpen

Enorme intellektuelle resourcer er gemt i hundredvis af præstehjerner i
hovedstaden - og de udnyttes forbandet lidt.
Højmesse har dårligt ry - og er en forældet form.
Sjælesorg har en enkelt københavnsk præst 3 måneders ventetid på, men oftest
bruges de kun af den snes pensionister, der går i kirke og fedter for
præsten ved kirkeaktiviteterne.

En højtbegavet friskfyr-minister som Fergo bør gå ud og provokere med
nytænkning om bedre og hyppigere brug af folkekirken.

Sæt annoncer i lokalaviserne om kirkeaktiviteter - oplys på nettet om
præsters profil, telefonnummer, emailadresse og træffetid næsten alle ugens
vågne timer.
Hvorfor have fem timers åbning, der bruges 1/10, hvorfor ikke hundred timer,
der bruges 1/100 - altså dobbelt gavn.

Et godt sted at starte er fængselspræster(eller præster med mange
gangbesværede pensionister i sognet), der har det privilegie at de betjener
"ofre for Missionsbefalilngen Matt28" som er trængt op i et hjørne og ikke
kan flygte. Eller rettere som er dømt til kedsomhed, så de er sultne efter
kontakt.

Folkekirken bør anbefale forsøgsvis nedlæggelse af
fængselspræstestilling(er) , pengene brugt på billed(mobi)ltelefoner og
præster, der er motiveret for at tale med fanger, får en billedtelefon til
låns.
Fanger får en kvote på nogle timer ugentligt hvor de låner fængslets
billedtelefon .Udfra foto af præst og dennes egen beskrivelse på nettet evt
med link til talte og skrevne prædikener, shopper brugeren rundt og finder
en person, som måske kan blive den afgørende hjælp til ikke at blive
indfanget i narko og rocker-hieraki i fængslet. Ensomhed driver folk i
katastrofer, og bedre præstetilbud kan gøre mirakler. Nogle fængselspræster
gør stor gavn, men kun fangen ved, hvad er godt for fangen.

Vedr frit forbrugsvalg mht sognebånsløsningspræst er det også vigtig at
præsten er så jævnbyrdig en ligemand, som den svage vikar i "Italiensk for
begyndere". Det gavner ikke at man "styrker præste-autoriteten" ved at
blåstemple udsmidningen af Steen Ribers eller ved at lægge op til udsmidning
af Thorkild Grosbøll-typer.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 09:50

I news:8h3Sb.60113$hT6.23314@fe18.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> [...]
> adfærd, er man moral-relativist.Og det gør min guds søn. Du er god
> til kapitel og vers. Hvad kan du finde der taler mod min holdning?

Jeg er slet ikke "på jagt" efter at finde noget der går mod din
holdning, - jeg er "på jagt" efter hvilken underbyggelse du har for
dine postulater. Og jeg er ikke ude på at skal "omvende" dig til
noget, men kun ude på at få en velunderbygget og veldokumenteret
meningsudveksling.

*derfor* spørger jeg dig efter hvilken dokumentation du har til at
underbygge dine postulater.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 12:01

> [...]
> meningsudveksling.
>
> *derfor* spørger jeg dig efter hvilken dokumentation du har til at

Mange teologer mener at NT er godt fortættet i "Bekæmp synd ej synder"

altså gå efter bold og ikke mand

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 14:16

I news:SJ5Sb.19$eQ1.15@fe01.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Mange teologer mener at NT er godt fortættet i "Bekæmp synd ej
> synder"

Ja ja, der er mange der siger så meget, dig selv incl., men du
dokumenterer stadig intet

> altså gå efter bold og ikke mand

Jamen så kom dog med dine underbyggende dokumentation!

Fra : Vidal

Dato : 29-01-04 14:03

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse news:SJ5Sb.19$eQ1.15@fe01.usenetserver.com...

> "Bekæmp synd ej synder"

Det citat interesserer mig, kan du referere til nogen eller
evt link.

Venlig hilsen

Villy dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 14:50

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Det citat interesserer mig, kan du referere til nogen eller
> evt link.

Det er Mahatma Gandhi der tidligst blev kendt på at sige det, og han vr
meget kristen-påvirket men fandt måske ordet i hindu-tekster

Mange teologer anser de fire ord for en fortætning af Jesu ord

Fra : Vidal

Dato : 29-01-04 15:05

> Mange teologer anser de fire ord for en fortætning af Jesu ord

Har du evt et navn eller et link?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 16:45

I news:Zb8Sb.22765$Pg7.20712@fe03.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Mange teologer anser de fire ord for en fortætning af Jesu ord

Hvilke teologer, samt kildehenvisning imødeses med taknemlighed

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-04 13:36

> I news:Zb8Sb.22765$Pg7.20712@fe03.usenetserver.com skrev
> Bo Warming følgende:

> [ ... ]
>
> Hvilke teologer, samt kildehenvisning imødeses med taknemlighed

Bl.a. Olesen Larsen og Heie , ifølge pastor Palle Kongsgaard som kan træffes
på 35827272

Kender du ti teologer?
Giv mig deres navne og jeg skal afkrydse nogle flere

Hvorfor pindehugges i navne - er i enige i hovedindhold? Kan I se grunde til
at være uenig. DET er interessant.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-04 15:23

I news:0dsSb.22905$1v4.5278@fe06.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Bl.a. Olesen Larsen og Heie , ifølge pastor Palle Kongsgaard som
> kan træffes på 35827272

Kom med nogle direkte citater, med en henvisning til en kilde jeg kan
slå op.

Hvor *SVÆRT* kan det være?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-01-04 20:38

> Kom med nogle direkte citater, med en henvisning til en kilde jeg kan
> slå op.
>
> Hvor *SVÆRT* kan det være?

Ikke alt der fremføres, har man videnskabelig reference på og der forventes
heller ikke.

Mit synspunkt står staidig ubestridt, for ingen kan anføre noget i NT der
taler imod Gandhi-forenkningen BEKÆMP SYND EJ SYNDER

Du derimod har beskyhldt mig for at lyve, men din troværdighed er skadet af
den anklage, for du har ikke givet eksempel på en usandhed fra mig, endsige
en løgn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-04 20:56

I news:JoySb.18244$k%1.11319@fe20.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> Mit synspunkt står staidig ubestridt,

Det jo efterhånden må erkendes soleklart og skinnende tydeligt, at du
ganske enkelt hverken formår eller evner at underbygge dine
eventyragtige postulatfantasier med dokumentationer, vil jeg nu vie de
næste 10-12 dage til min flytning.

Så kunne du jo passende bruge den tid til at holde en skrivepause og i
stedet give dig i lag med at fremfinde holdbare dokumentationer for
dine hidtil fremførte postulater.

Og så ny den blidt dalende julesne, der dog kommer 1½ måned forsent.

--
PS:
Og så vil jeg nok ikke være særligt aktiv i gruppen de næste ca. 10-12

Fra : Vidal

Dato : 28-01-04 19:28

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> skrev i en meddelelse news:vzORb.1329$1u6.1146@news.get2net.dk...
> [...]

> kan forcere det gitter/rækværk jeg mener er monteret der), men dit
> spring vil få konsekvenser for dig, og måske endda også andre som du

Du mener, som hvis man siger til et barn: Du må *gerne*
stikke en strikkepind ind i stikkontakten, det vil bare få
konsekvenser for dig?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-04 20:42

I news:401800d4$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
Vidal følgende:

[ ... ]
> Du mener, som hvis man siger til et barn: Du må *gerne*
> stikke en strikkepind ind i stikkontakten, det vil bare få
> konsekvenser for dig?

Tja, den formulering er nok ikke helt ved siden af