De skandinaviske Ernærings- konsulenter (D~
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 16:18

Hejsa

Er der nogen som kender til subj.? Så en annonce i den lokale avis og
besøgte deres hjemmeside og udfyldte et skema. Er i dag blevet ringet op og
har nu aftalt et uforpligtende møde med en af deres konsulenter. I kan se
deres hjemmeside her: http://www.idealvaegt-2004.dk/

Mvh
HP

Fra : bente

Dato : 06-02-04 17:06

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> har nu aftalt et uforpligtende møde med en af deres konsulenter. I kan se

Held og lykke. Det kosttilskud, de omtaler på hjemmesiden, er Herbalife.
Hilsen Bente

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 17:34

"bente" <bente@lykkeland.dk> skrev i en meddelelse

> Held og lykke. Det kosttilskud, de omtaler på hjemmesiden, er Herbalife.
> Hilsen Bente

Hej Bente

Okay, ja så blev jeg det klogere! Damen som ringede ville ikke fortælle hvad
det gik ud på, hun sagde at det var det vores møde var til for. Var bare så
nysgerrig, så sagde ja til mødet. Er der nogen som kender til Herbalife? Har
hørt en del om det for år tilbage, både godt og skidt.

Mvh
HP

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 06-02-04 18:26

Jeg kan foreslå dig at gå til mødet.......det gjorde jeg for nogen år siden
bare af nysgerrighed.
Men lad være med at beslutte dig til noget........gå hjem og tænk over
det.....
Herbalife produkter er der ikke noget i vejen med.......bortset fra man
tager det hele på igen når man holder op.....og så er det dælme dyrt!!
Hvis man er lalleglad optimist og kan overtale andre idioter som en selv, så
påståes det at man kan få en indtjening.....

næ, du de danske vægtkonsulenter er bedre.......

hilsen tykke Jan

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 19:19

"Jan Mejer Rasmussen" <jamera(FJERN)@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> påståes det at man kan få en indtjening.....
>
> næ, du de danske vægtkonsulenter er bedre.......

Hej Jan

Ja nysgerrig er man jo altid. men mødet skal foregå hos mig. Hun vil komme
på min privat adresse og det er det jeg er lidt mistroisk overfor, er sku
bange for at hun får mig overtalt til noget, føler måske jeg har "pligt" til
at købe noget, nu hvor hun er kørt hele vejen til mig.

Mvh
HP

Fra : bente

Dato : 06-02-04 21:02

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at købe noget, nu hvor hun er kørt hele vejen til mig.

Spørg dig selv hvor meget tillid du har til en dame der vil sælge dig et
produkt, hun ikke vil præsentere i tlf.For mig lyder det, som om det ikke er
selve produktet, der skal sælge, men salgsceremonien. Men du kan jo osse
tage det som en lille øvelse i at kunne sige (til eller) fra... :))
Hilsen Bente

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-02-04 12:03

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at købe noget, nu hvor hun er kørt hele vejen til mig.

Det er faktisk en ret smart taktik de der har valgt. Hvis du møder op et
offentlig sted eller hos en anden, kan du vælge at rejse dig og gå. Det
kræver ingen argumentation eller forklaring fra din side.

Jeg vil tro, at de bevidst spiller på følgende:

De kommer hos dig og du er som udgangspunkt på hjemmebane, relativt tryg og
ikke i forsvarsposition. Du har også signaleret, at du er interesseret. Det
er jo dig, der har inviteret og sagt jatak til mødet! Og når nu den rare
sælger har gjort sig den ulejlighed at komme helt hjem til dig, så aflyser
du ikke allerede efter 10 min. Vel?

Skulle det gå sådan, at du ikke mere har lyst til at høre på den uendeligt
venlige sælger, der dukker op - måske der endda kommer to - bliver du
sandsynligvis nødt til at optræde på en måde, som falder mange svært... du
skal nemlig ikke bare sige fra. Du skal sige fra på en MEGET insisterende
måde, der vil udfordre din opfattelse af hvor høflig du er. Du skal nok
regne med, at du kommer til at sige fra på en måde, du opfatter som uhøflig,
før du slipper af med sælgeren. Vedkommende kommer nemlig for at sælge dig
noget og giver ikke op, før "alt" er forsøgt.

Lad mig gætte.... allerede nu er du i lidt af en knibe. Vedkommende ER
inviteret. Mødet er aftalt og du kan ikke aflyse uden at skulle ringe op og
komme i direkte personlig kontakt med vedkommende.

Kan du overhovedet aflyse, hvis du vil? Har du fået et nummer, du kan ringe
op på? Eller en adresse, du kan skrive til?

Mvh. Lisbeth

Fra : KatjaStrofen

Dato : 07-02-04 13:06

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[Snip Snap] En masse meget fornuftigt.

Tror det bedste er, at man skal tænke på.. at hvis man køber noget.. kan de
gå og tænke på vej ud af døren.. "HA der fik vi endnu en med på ideen"... -
Det er i hvertilfælde nok til at gøre mig sur nok til at sige fra.

Man kan nok ikke gøre andet end at forholde sig kritisk til det produkt. -
har selv hørt på utallige salgstaler, hvor de først starter ud med at
proklamere der IKKE er tale om et slankeprodukt, selvom de stadig har travlt
med at fortælle hvor meget de selv har tabt via det. - Alt den snik snak og
ingen kommen ind til benet, kan gøre mig godt irriteret.

Så kan egentlig ikke sige andet, glæd dig til en "hyggelig" aften, hvor du
får leget med dine egne grænser. Eventuelt ved at stille kritiske spørgsmål,
ligeledes be om dokumentation osv. :) - Om du har dummet dig når de er gået,
er jo ligegyldigt, du taler jo aldrig med dem igen. - Men sidder du med en
god oplevelse af sejr når de går.. Vil det klart være skønt... og
motiverende til at kunne sige fra en anden gang.

> Mvh. Lisbeth

Katja

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 18:07

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> god oplevelse af sejr når de går.. Vil det klart være skønt... og
> motiverende til at kunne sige fra en anden gang.

Hej Katja

Jeg tror faktisk også, at jeg rigtig vil drille hende og spørge til
dokumentation for alle hendes påstande. Har læst en del om herbalife på
nettet efter min samtale med hende og utallige steder står der, at det er
fuldstændig uden nogen form for dokumentation. Jeg håber i hvert fald, at
jeg er i stand til, at lade være med at købe noget af hende og måske endda
at afbryde salgstalen før tid hvis det er helt uden interesse.

Mvh
HP

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 02:56

Hvis du på forhånd føler at slaget er tabt, fordi du ikke har mod til at
sige fra når de først er inden for døren, så lad være med at lukke op/være
hjemme og sæt en seddel på døren, hvor der står noget med, at hvis de fra
starten havde spillet med åbne kort og fortalt at det drejede sig om
Herbalife, eller hvis du havde fået en mulighed for at aflyse så kunne de
have sparet turen.
Et lidt fejt trick måske, men med deres metoder efter min mening OK

--
Hilsen
Mia Jarmark

Fra : KatjaStrofen

Dato : 08-02-04 09:54

"NN" <miasnabelajarmarkpunktumdk> skrev i en meddelelse
> Hvis du på forhånd føler at slaget er tabt, fordi du ikke har mod til at
> sige fra når de først er inden for døren,

Altså man er vel et voksent menneske... - og hvis man ikke kan finde ud af
at sige fra, bør man nu heller ikke invitere folk hjem. Nu ved jeg skam godt
disse personer har tendens til at presse på.. - men man ved også godt.. at
hvis man lader sig overtale.. vil man kunne stå og have problemer, når de
først er kommet ind af døren.. og derfor vil det være lettere at sige nej
tak over telefonen.

> [...]
> have sparet turen.
> Et lidt fejt trick måske, men med deres metoder efter min mening OK

Well.. hvis der skal sættes en seddel på døren.. så synes jeg nu ikke man
skal begynde at skrive noget med at spille med åbne kort.. blot at man er
blevet forhindret... og man undskylder ulejligheden. - så ringer de nok i
løbet af et par dage.. og så kan man sige.. at man har mistet interessen for
deres produkt/service. - fordi man synes at sælgerne er dumme.. behøver man
ikke selv opføre sig dumt og vise mangel af respekt.

Man kan sige meget.. men BogH har ligesom selv inviteret dem.. så må han
også tage sin del af ansvaret. - Og det er fuldstændigt fair nok.. at sige
enten nej tak.. eller det vil jeg tænke over.. - når de er færdige med
deres salgstale.

> --
> Hilsen
> Mia Jarmark

Katja

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 18:02

> [...]

> sælger har gjort sig den ulejlighed at komme helt hjem til dig, så aflyser

Nej det er rigtigt!

> [...]
> før du slipper af med sælgeren. Vedkommende kommer nemlig for at sælge dig
> noget og giver ikke op, før "alt" er forsøgt.

Du har desværre nok ret!

> [...]
ringe
> op på? Eller en adresse, du kan skrive til?

Hold da op, har du været ude for det samme? Du skriver lige præcis det jeg
tænker og "frygter". Nej jeg kan ikke skrive og aflyse, man udfylder et
simpelt skema og sender det fra hjemmesiden, du kan ikke se hvortil. Blev så
ringet op af en dame, kan ikke huske hendes navn. Hun præsenterer sig som
(navn) fra Idealvægt. "Du har udfyldt et skema, du er interesseret i at tabe
dig" Hun spørger så om hvordan og hvorledes jeg har forsøgt og om jeg dyrker
nogen form for motion. Jeg svarer at jeg har tabt mig 17 kg. men at det hele
er gået lidt i stå nu. Jeg siger at jeg ikke dyrker nogen form for motion,
udover cykelturen til og fra arbejde. Hun siger så "Så har jeg lige det
rigtige for dig!" Vi aftaler et møde, hun siger at der ingen tvang er til at
købe noget. Jeg spørger nærmere til hvad det er hun sælger. Til det siger
hun "At det er det vi skal mødes for, at hun kan forklarer mig det der" Vi
siger farvel. Bagefter finder jeg så ud af, at det drejer sig om Herbalife.
Vi aflyse mødte da jeg ikke er interesseret i dette produkt, ser i min
telefon om den har logget hendes nummer - men ak nej Så hænger nu med et
møde på torsdag... Så irriterende!!!

Mvh
HP (som føler sif lidt dum *G*)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-02-04 10:32

<BogH> skrev i en meddelelse

> Hold da op, har du været ude for det samme?

Nej... men synes det er rimeligt forudsigeligt fordi hele konceptet stinker
langt væk af, at man ikke spiller med åbne kort og gerne vil udnytte svage
sjæle.

Hvad med at invitere en ekstra med til mødet, så I er to om sælgeren?

Når du på forhånd ved, at du kan få svært ved at stå imod, synes jeg ikke du
bør udsætte dig for at være alene under besøget. Så få en mere hårdhudet
beklendt med, hvis du ikke melder fra.

Mvh. Lisbeth

Fra : Splinten

Dato : 08-02-04 10:56

> [...]

du
> bør udsætte dig for at være alene under besøget. Så få en mere hårdhudet

BINGO !
Ring til Lisbeth så er du sikker

splinten

Fra : Mai Espersen

Dato : 08-02-04 22:20

"Lisbeth Jacobsen" wrote

> [...]
du
> bør udsætte dig for at være alene under besøget. Så få en mere hårdhudet

Hejsa
Det synes jeg er en rigtig god ide!!!
Klart meget bedre end at stikke af hjemmefra med en seddel på døren. Bare
fordi "de" er nogle luskere, behøver man jo ikke selv synke ned på samme
niveau.
/Mai

Fra : Nicolai

Dato : 07-02-04 13:59

<BogH> wrote in message

> [...]

Har
> hørt en del om det for år tilbage, både godt og skidt.

Det gode har du sikkert hørt fra sælgerne og det dårlige fra folk som har
prøvet det.

Altså helt generelt, er der ikke noget i vejen med deres produkt, det virker
bare ikke så godt som de påstår og samtidig er det meget dyrere end
tilsvarende produkter fra andre firmaer. De benytter sig af lyssky
forretningsmetoder og tilbyder endda fuld returret hvis ikke du er tilfreds.
Hvordan den returret virker, aner jeg ikke. Men hele konceptet bag Herbalife
og deres salgsmetoder er dunkle. Bare det at de er begyndt at sælge det via
skjulte kanaler, som ernærings konsulenter. Jeg citerer: "DSE er en
sammenslutning af ernæringskonsulenter", - det er vildledende, da de groft
sagt bare er sælgere, som følger op på dit vægttab. De kender deres produkt
og de mere engagerede har måske også læst en kostbog. Det svarer til, at du
spørger mig om du må spise kager, hvis du skal tabe dig og jeg siger, "det
er bedst at undgå", så er jeg også ernæringskonsulent. Det er ren misbrug af
ordene.

Gå du ned i en god kosttilskuds-forretning, så får du det samme, bare
billigere og ikke al den salgstale om hvor godt deres produkt er og at de
har valgt at sælge via mlm, fordi det skal komme dig tilgode og bla bla bla.

Bare det, at man ikke fra starten af er åben med hele sit koncept og hvad
det indebærer, er nok til at man burde holde sig væk. Hvis deres koncept var
så godt som de siger, burde de ikke have noget som helst at skjule og åbent
sige, at det er Herbalife. Men de er jo nok godt klar over, at ordet
"Herbalife" har en generel negativ omtale.

> Mvh
> HP

Nic

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-04 10:54

BogH wrote:

> [...]
> har nu aftalt et uforpligtende møde med en af deres konsulenter. I kan se

Kort sagt: De virker totalt useriøs!
Jeg savner priser, navne på folkene bag, ja i hele taget seriøs info om
netop deres koncept....Det eneste som er på deres side er
almindeligheder om hvorfor slankesystemer fejler.

Og mere er der vist ikke at sige om DSE.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis