Atkins og kaffe/the
Fra : Champion

Dato : 06-02-04 11:11

Atkins skriver, at man skal drikke koffeinfri kaffe,
da koffein kan gøre, at man bliversukkertrængende.
Det undrer mig lidt at han slet ikke nævner the,
men amerikanere drikker åbenbart kun kaffe

Nu drikker jeg ikke kaffe, med mindre der er
er farin, whisky og flødeskum med i billedet.
Men jeg drikker the med mini-mælk, og vil
nødig undvære min the, især om morgenen.

Hvordan er det med alm. the som jo indeholder
tein, hvilket jo også er koffein - så vidt jeg ved.
Skal man her holde sig til tein-fri the?

Jeg troede faktisk, at det var godt at få lidt koffein/tein,
da det jo skulle sætte skub i forbrændingen?

Hvad gør I andre på Atkins?

Fra : sune vuorela

Dato : 06-02-04 13:08

En der kalder sig "Champion" <spammers@goto.hell> skrev:

>Hvad g?andre p?tkins?

Drikker den kaffe jeg har lyst til.

prøv at holde dig fra kaffe/te de første 3-4 uger. Derefter kan du
prøve en uge at indføre din morgen-te og se hvad der sker. Føler du
dig mere sukkertrængende kan det godt være at du bør overveje om du
virkelig har brug for din morgente - men lægger du ikke mærke til
nogen forskel, så ville jeg fortsætte med teen.

PS.: Te er kun for kvinder og bøsser. Rigtige mænd drikker kaffe

--
Sune

Fra : JH

Dato : 07-02-04 10:32

sune vuorela wrote:

> PS.: Te er kun for kvinder og bøsser. Rigtige mænd drikker kaffe

Hmmm, og rigtige mænd og lesbiske lever ikke så længe,
som kvinder - eller hvad
The er faktisk ikke så ringe endda, se her:
http://www.madogsundhed.dk/15_artikler/a0000274.htm

JH

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-02-04 19:54

[sune vuorela | Fri, 06 Feb 2004 13:07:38 +0100]

>Drikker den kaffe jeg har lyst til.

Præcist - Atkins' og andre Amerikaners koffeinsforskrækkelse er lidt
fjollet, og jeg tror at de fleste på Atkins drikker kaffe (m/koffein)
alligevel.

>PS.: Te er kun for kvinder og bøsser. Rigtige mænd drikker kaffe

Hey - forkert - jeg drikker sgu' kaffe! :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk