"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:gY2Vb.2588$9%.1084@news.get2net.dk...
> > skal jeg så have "låget" på, eller skal der stadig være
> > åbent ned til batteriet?
> > Når jeg nu har købt sådan en Optimate oplader, kan det
> > så ikke være ligemeget om jeg lader 24 eller 235893045 timer
>
> Hej Martin
>
> Første gang man lader et batteri op skal det helst lades 100% op. Jeg
ville
> lade din optimate være monteret minimum 24 timer. Den er intelligent, så
den
> kan være slået til altid, hvis det skulle være.
>
> Du behøver ikke sætte låget på før du er fårdig med at lade, men det
betyder
> ikke så meget. Det sidste du gør ved en opladning er at tænde for
opladeren,
> og det første du gør når du er færdig er at slukke for opladeren. Så
> minimerer du risikoen for gister der kan antænde evntueller brintdampe.
>
> --
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
>
>
Hej NG
Jeg tror sq efterhånden det her batteri værk er gået lidt over gevind i
teorier osv. Husker tydeligt hvordan det virkede med batterier på biler da
min far havde værksted. Nyt batteri. Syre på, op i bilen med det montere
det, og starte bilen (nyt batteri med nyt syre er over 50% opladet) Sig til
kunden at hun skulle køre i min. 30 før den blev parkeret. Aldrig har en
kunde klaget over at batteriet ikke kunne starte bagefter.
Husker også mange gange hvor der blev givet starthjælp hvor der kom
betydelige gnister ved montering af startkabler. Ingen flammer...
Husker også når der skulle lades med den store onde lader, vi snakker her
15-20amp´s ladestrøm... af med propperne, og go go go.... batterierne
virkede sørme bagefter!!!
Mvh Tommy Fer