havetraktor ?
Fra : jesper larsen

Dato : 06-02-04 12:50

Har kig på en havetraktor vil gerne høre lidt om erfaringer og gode råd i
forbindelse med køb. og hvilken af nedenstående der er der bedste køb??
MTD 115/96 til 9995 kr
Murray 385008 til 9995 kr.
Craftman 27715 til 10995 kr.
Toro 71209 til 12487 kr.
evt andre forslag.
Jeg har 1700 m2 græsplæne og skal ikke bruge den til andet.

--
Venlig hilsen
Jesper Larsen

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 06-02-04 13:06

Murrey helt klart

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-04 15:13

"jesper larsen" <222milton@pc.dk(fjern tal)> wrote in message
> [...]
> Toro 71209 til 12487 kr.
> evt andre forslag.
> Jeg har 1700 m2 græsplæne og skal ikke bruge den til andet.

I dette tilfælde vil jeg sige at den gamle regel holder 100% stik.
Reglen lyder:

Man får hvad man betaler for hverken mere eller mindre.

så iøvrigt et tilbud her: http://www.hmvp.dk/traktorer.htm

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-02-04 15:12

> evt andre forslag.
> Jeg har 1700 m2 græsplæne og skal ikke bruge den til andet.

Køb en motoriset håndskuber til 4000. Så sparer du turen i motionscenteret.
Vores plæne på 3000 kvm blev slået med en traktorfidus før, det tog 1½ time.
Nu tager det 2 timer, og så har vi motioneret samtidigt.

Mvh Maria

Fra : Andre

Dato : 06-02-04 16:57

> evt andre forslag.

Kender ingen af de mærkere, jeg syntes du skal prøve at kikke på stiga eller
jonsered. De kan tåle at blive brugt. Har selv en stiga garden som nu har
kørt i 3 år uden problemer. Der er helt klart meget nemmer og renligt at så
sin plæne med en havetraktor. Overvej evt. bioklip, der har jeg på min og
gør at man ikke har alt det græls ligggende som man slæber med ind osv.

Fra : Calle.

Dato : 06-02-04 20:08

Andre wrote:

> [...]
> nemmer og renligt at så sin plæne med en havetraktor. Overvej evt.
> bioklip, der har jeg på min og gør at man ikke har alt det græls

hvorfor betale ekstra for at skjoldet er rødt, man kan lige så godt køden
den i orange til billigere penge, så hedder det bare husquana

--
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-02-04 21:13

On Fri, 6 Feb 2004 20:07:36 +0100, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>hvorfor betale ekstra for at skjoldet er rødt, man kan lige så godt køden
>den i orange til billigere penge, så hedder det bare husquana

En lokal landmand, som kører Fiat-traktorer spurgte maskinstationens
folk hvorfor de dog kørte Ford når de kunne få en Fiat:

Tjo... en Fiat var jo kun blevet grundmalet, Ford'en var blevet malet
ordentligt

(Det var lige da begge dele var blevet overtaget af samme firma)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Andre

Dato : 07-02-04 12:50

> hvorfor betale ekstra for at skjoldet er rødt, man kan lige så godt køden
> den i orange til billigere penge, så hedder det bare husquana

Der er heller ikke noget galt med husquana bruger det bare ikke selv, så jeg
har ingen erfaringer.

Fra : Calle.

Dato : 07-02-04 15:24

Andre wrote:

> Der er heller ikke noget galt med husquana bruger det bare ikke selv,
> så jeg har ingen erfaringer.

har du erfaring med Johnsred, har du også erfaring med Husquana, da det er
samme produkt med en anden farve.

--
Calle

Fra : Andre

Dato : 09-02-04 11:00

> har du erfaring med Johnsred, har du også erfaring med Husquana, da det er
> samme produkt med en anden farve.

Det ved jeg godt, de laver også et 3 mærke jeg ikke lige kan huske.

Fra : Henning Lund

Dato : 11-02-04 09:26

Andre skrev:

> Det ved jeg godt, de laver også et 3 mærke jeg ikke lige kan huske.

Partner som i gl. dage hed Norlett

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk