Lade flere knapper bruge samme Command Cli~
Fra : konsulenten

Dato : 17-01-01 16:09

Er det muligt i VB at lade flere knapper bruge samme Command_Click event, hvis ja hvordan?

Jeg vil godt have 20 knapper til at pege på samme function, og i functionen skal den vide hvad for en af knapperne der er tale om.

På forhånd tak.

//Konsulenten

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-01-01 16:43

"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil godt have 20 knapper til at pege på samme function, og i
functionen skal den vide >hvad for en af knapperne der er tale om.

Function MyFunction(MyButton As Control) As String
MyFunction = "Du trykkede på " & MyButton.Caption
End Function

Sub Command1_Click()
Dim ReturnValue As String

ReturnValue = MyFunction(Me.Command1)
End Sub

Er det sådan noget lignende?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Bo Larsson

Dato : 17-01-01 17:41

On Wed, 17 Jan 2001 16:43:12 +0100, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
>hvis ja hvordan?

>Er det sådan noget lignende?

....eller et Control Array

Sub Command1_Click(Index as Integer)

   MsgBox "Du klikkede på knap nr. " & Index + 1

End Sub
--
Bo Larsson

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-01-01 08:03

"Bo Larsson" <booglea@isa.dknet.dk> wrote in message

> ...eller et Control Array

Ja selvfølgelig
Jeg er lidt arveligt belastet fra VBA...

mvh/Peter Lykkegaard