Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fremlkaldelse på mat papir
Fra : Kassen

Dato : 03-02-04 16:12

Hvor kan man få sådan noget billigt? jeg orker ikke at bruge flere timer på
at checke alle muligheder, så hvis nogen ved
noget...................................

kassen

Fra : KNL DtP

Dato : 03-02-04 16:17

"Kassen" <k@ss.en> skrev i en meddelelse

> Hvor kan man få sådan noget billigt?

Jeg kan ikke lige huske prisen på de forskellige størrelser, men jeg har
flere gange fået det lavet hos StruerFoto (www.struerfoto.dk). Prøv at maile
og høre hvad det koster.

Det bliver forøvrigt *rigtigt flot* på mat papir.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Erik Hansen

Dato : 03-02-04 18:46

www.fotolabo.net

Med venlig hilsen
Erik

Fra : Kassen

Dato : 03-02-04 18:57

"Erik Hansen" <hansen6@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> www.fotolabo.net

Er det..... ahem.... billigt? eller er det simpelthen prisen?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-02-04 09:13

"Kassen" skrev
> Er det..... ahem.... billigt? eller er det simpelthen prisen?

Struer Foto laver højkvalitets arbejde. Der er altid
nogle der kan lave det ringere og billigere.
Hvorfor være fedter hér? Du bruger x antal
tusind kroner på et digitalkamera og vil spare 2 øre
på det eneste der reelt betyder noget: Nemlig billederne.
Svarer det ikke til at købe en Porche og så sætte
Viborgdæk på?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kassen

Dato : 04-02-04 09:38

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> på det eneste der reelt betyder noget: Nemlig billederne.
> Svarer det ikke til at købe en Porche og så sætte

Fordi jeg skal have lavet et sted mellem 500 og 2000 over det næste års tid.
Så det betyder altså lidt om en 20x30 koster 13,95 eller 29,95.
Jeg ved godt at der kan opnås mængderabat osv. men det vil være noget
uregelmæssigt med fremkaldelserne. Desuden er billigt ikke altid det samme
som dårlig kvalitet. F.eks. laver Føtex/Bilka nogle af de bedste
fremkaldelser jeg har købt, og jeg har efterhånden prøvet en del steder. De
eneste jeg har prøvet som er lige så gode (måske en lille, lille, lille
smule bedre) er www.fotolabo.net. Desværre er de også 3 gange så dyre med en
10x15.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-02-04 10:51

"Kassen" skrev
> Fordi jeg skal have lavet et sted mellem 500 og 2000 over det næste års
tid.
> Så det betyder altså lidt om en 20x30 koster 13,95 eller 29,95.

Det gør det naturligvis. Jeg kunne forestille mig at du kunne
opnå en betragtelig rabat, hvis du f.eks. forudbetalte 100 prints
ad gangen. En form for klippekort-ordning. Du skal dog tænke på
portoen er en væsentlig omkostning for små handlende.
Så fremstilling af 2 - 3 billeder om dagen er urentabelt.

> [...]
De
> eneste jeg har prøvet som er lige så gode (måske en lille, lille, lille

I realiteten betaler du ikke for kvalitet, for de bruger antagelig
de samme materialer. Du betaler for omhu og know-how samt
stolthed i veludført arbejde.
De 500 til 1000 20x30'ere er næppe til dig selv?
Hvis du havde sat din pris i et realistsk niveau, som havde
levnet plads til kvalitet, behøvede du slet ikke at kompromisse
med fremkaldelsen. Men så havde du nok ikke fået opgaven?
Der er altid een der kan lave det dårligere og billigere...

Fra : Kassen

Dato : 04-02-04 15:03

> I realiteten betaler du ikke for kvalitet, for de bruger antagelig
> de samme materialer. Du betaler for omhu og know-how samt
> stolthed i veludført arbejde.

Jamen... jeg er ligeglad med deres stolthed hvis prisen er 3 gange så høj og
produktet er lige så godt hos den billigste.

> [...]
> med fremkaldelsen. Men så havde du nok ikke fået opgaven?
> Der er altid een der kan lave det dårligere og billigere...

Det er nu ikke 20x30 det hele, det var bare et eksempel. Der er råd til
fremkaldelserne, men 5-10.000 ekstra i min lomme er vel ikke at foragte -
vel?

Det er god forretning at købe billigt og sælge dyrt - det troede jeg at alle
vidste :)

Fra : Christian

Dato : 04-02-04 22:10

On Wed, 4 Feb 2004 09:37:52 +0100, "Kassen" <k@ss.en> wrote:

> [...]
>eneste jeg har prøvet som er lige så gode (måske en lille, lille, lille

Har du prøvt PhotoCare kæden? De laver 10x15 i to kvaliteter, nemlig
1,95 eller 2,95 per billede. Det dyre synes jeg ikke er dyrt, for det
er fremragende lavet.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Kassen

Dato : 04-02-04 22:12

"Christian" <chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvt PhotoCare kæden? De laver 10x15 i to kvaliteter, nemlig
> 1,95 eller 2,95 per billede. Det dyre synes jeg ikke er dyrt, for det

Jeg har talt med min lokale Photocare. De vil have absurd høje priser, noget
i retning af 45 kroner for en 20x30.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-04 19:55

On 2004-02-04, Kassen <k@ss.en> wrote:
> Jeg har talt med min lokale Photocare. De vil have absurd høje priser, noget
> i retning af 45 kroner for en 20x30.

Noget Pixum.com har tilbud på til 0.99 Euro indtil 14-2-2004.
Herefter normalpris igen 1.45 Euro.

30x45 koster 4.55 Euro.

Jeg har lige fået mine første prøvebilleder tilbage, og det der
blev bedst var det jeg havde konverteret til AGFA farveprofil
inden upload. Dem de fik i srgb er lidt mere rødlige, og lidt
mere matte i det.

M.h.t. til beskræringen, så kan man principielt lave billedet i
alle størrelser fra 1:1 op til 16:9 (1,77:1). Men mine billeder led
under, at de åbenbart havde skåret flere ud sammen, eller skaleret
til samme størrelse.

Jeg havde et 2:3 og et 3:4 billede i 9cm. 2:3 havde fået skåret i
siderne, og 3:4 i top/bund :( Havde bedt om at få billederne uden
postprocessing, men det er åbenbart kun farver/kontrast.

Ellers OK kvalitet og pris.

Fra : Kassen

Dato : 05-02-04 20:20

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> siderne, og 3:4 i top/bund :( Havde bedt om at få billederne uden
> postprocessing, men det er åbenbart kun farver/kontrast.

Alt det ved jeg godt, men Pixum fremkalder ikke på mat papir - jeg fik email
fra dem for et par dage siden

:

Thank you very much for your interest in Pixum Online Photoservice.
Unfortunately, we don't offer matt prints, only glossy ones. Sorry!

If you have any more questions, please let us know!

Kind regards,

Saskia Pawlowski

www.pixum.com

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-02-04 09:58

"Kassen" <k@ss.en> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man få sådan noget billigt? jeg orker ikke at bruge flere timer

> at checke alle muligheder, så hvis nogen ved
> noget...................................

Søger du et bestemt sted i verden eller bare efter en tilpas lavpris, og så
pyt med om det er på Bornholm eller...???
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Kassen

Dato : 05-02-04 11:17

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Søger du et bestemt sted i verden eller bare efter en tilpas lavpris, og

> pyt med om det er på Bornholm eller...???

Bare det er et sted hvor postvæsnet kommer