Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode ideer søges!
Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 01-02-04 17:51

Jeg har en Nikon flash SB-80 og et syncro kabel SC-17.

Jeg er ved at investere i en Micro Apollo softboks til batteriflash og søger
i den forbindelse gode ideer til hvordan jeg får det på et stativ så det
bliver højere placeret en selve mit Nikon D1.

Fåes der en adapter som kan vippes og kan monterets på et alm. lampestativ?

Claus Smith

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-02-04 18:09

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:401d2ece$0$28527$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> bliver højere placeret en selve mit Nikon D1.
>
> Fåes der en adapter som kan vippes og kan monterets på et alm.

Hej

Jeg plejer at bruge et kuglehovede på enden af lampestativet, andre former
for stativhoveder er også velegnede!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 01-02-04 18:06

Jeps....fik lige samme ide, men så skal jeg have fat i et højere stativ.

Claus Smith

Fra : Pico

Dato : 01-02-04 22:38

Claus Smith - Pigefotografen.dk wrote:
> Jeps....fik lige samme ide, men så skal jeg have fat i et højere
> stativ.
Da det lyder som studio optagelser så sæt stativet på et bord eller lign.
Pico

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-02-04 22:43

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote
in message news:401d3275$0$24829$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Jeps....fik lige samme ide, men så skal jeg have fat i et højere stativ.
>
> Claus Smith

Ja ellers skal du nok bruge et støvsugerør og noget Gaffa tape, tro mig det
virker, hvis man lige skal bruge det nu og her eller kan du se herinde,
der er rigtigt mange gode stativer
http://www.obt.dk/kamera__og_lampestativer.htm

Mvh
Simon

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 02-02-04 05:35

> [...]
det
> virker, hvis man lige skal bruge det nu og her eller kan du se herinde,

Kender godt OBT og det er også deres Micro Apollo, som står på
indkøbslisten.

Men jeg savner så bare en adapter til at kunne montere det hele på et
lampestativ.

Claus Smith

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-02-04 14:52

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote
in message news:401dd406$0$24079$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> indkøbslisten.
>
> Men jeg savner så bare en adapter til at kunne montere det hele på et

Prøv www.zimmermann.dk
De har alle mulige og umulige tingester der kan sidde på et stativ.
Det bedste er at ringe , da tingesterne ikke altid er på deres HP

--
Jørgen , Brøndby