Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Camera i "Rabatten"
Fra : Olsen

Dato : 30-01-04 19:39

I DR's forbrugerprogram "Rabatten" anbefalede en person, vistnok
journalist på et fotoblad, et Olympus 790.
Dette var vist en fejl, måske C-760-uz. (?)

Da vi står for at ville købe digitalt camera for første gang og intet
begreb har om det, blev der derfor lyttet med opmærksomhed til denne
ekspert. Bl.a. fremhævede han dets zoom-effekt (10x).

Jeg har set det til ca. 3600,- som vi godt vil ofre.

Men er det så genialt et kamera?, - eller vil kendere anbefale et andet
i denne prisklasse?

Venligst

Olsen
snipnospam@mail.dk

Fra : Henrik Høy

Dato : 30-01-04 21:08

In article <401aa4aa$0$29387$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
snipnospam@mail.dk says...
> I DR's forbrugerprogram "Rabatten" anbefalede en person, vistnok
> journalist på et fotoblad, et Olympus 790.
> Dette var vist en fejl, måske C-760-uz. (?)

Det var en Olympus C-740.

> Da vi står for at ville købe digitalt camera for første gang og intet
> begreb har om det, blev der derfor lyttet med opmærksomhed til denne
> ekspert. Bl.a. fremhævede han dets zoom-effekt (10x).

Det er fedt med 10x zoom, men man skal dog have en rolig hånd eller et
stabilt underlag for at benytte de 10x zoom fuldt ud. Dette er min
erfaring, jeg er dog kun privat bruger af kameraet.

> Jeg har set det til ca. 3600,- som vi godt vil ofre.

Husk at købe ekstra hukommelse, dette gælder dog de fleste kameraer.

> Men er det så genialt et kamera?, - eller vil kendere anbefale et andet
> i denne prisklasse?

Som sagt er det fedt, man kan både kører fuld automatik, eller kører
indstillingerne manuelt, hvis man har lyst til dette.

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : jens jørgensen

Dato : 31-01-04 15:04

"Olsen" <snipnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set det til ca. 3600,- som vi godt vil ofre.
>
> Men er det så genialt et kamera?, - eller vil kendere anbefale et andet

Jeg har netop set et olympus c4000 zomm til 279 euro ca 2100 kr i mediamarkt
i flensborg (det er billigere end noget sted på nettet) ligger sammen med
Citti dette er 4 Mpixel 3xoptisk zoom 16 mb kort godtnok uden opladelige
batterier (alm AA) også bruger det smartmedia kort som er blandt de
billigste har set 128 mb til 29 Euro ved photodose også i Flensborg.
Dette vil jeg mene er et godt tilbud til en begynder,det er godtnok ikke det
mindste kamera på markedet.

Fra : Skybums

Dato : 31-01-04 18:11

Hej Olsen

Bare som info

Det var Thomas Nykrog, der snakkede om kameraer i rabatten. Thomas har
skrevet Politikens fotobøger
Allan R.

PS: Kan klart anbefale Olympus !

Fra : DMJ

Dato : 02-02-04 11:57

On Sat, 31 Jan 2004 18:11:06 +0100, "Skybums" <skybums@ofir.dk> wrote:

>PS: Kan klart anbefale Olympus !

Sjovt nok så kan INGEN af de her lokale 2 fotoforretninger eller 3
prof. fotografer anbefale Olympus.........

men de er nok helt på herrens mark

DMJ