4 skærme
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 09:06

Hej

Er der nogen som har tænk det samme som mine venner og jeg:

Da Winnie kan køre med 2 grafikkort og man dermed kan opnå at køre med 2
skærme, kan man så med 2 stk. Matrox kort med dualhead køre med 4 skærme for
samme PC????

Det ku' være ret nørdet.

--
Bjarke Andersen

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-04-01 12:10

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da Winnie kan køre med 2 grafikkort og man dermed kan opnå at køre med 2
> skærme, kan man så med 2 stk. Matrox kort med dualhead køre med 4 skærme

5 x pci ( standart efterhånden ? ) = 5 x Matrox Dual Head = 10 skærme ..
Det skulle såvidt jeg husker at have læst være muligt ..

og ja .. det ville være så langhåret ulideligt nørdet ...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 12:27

"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> wrote in message
> 5 x pci ( standart efterhånden ? ) = 5 x Matrox Dual Head = 10 skærme ..
> Det skulle såvidt jeg husker at have læst være muligt ..
>
> og ja .. det ville være så langhåret ulideligt nørdet ...

Men hvilket OS (garanteret udover *nix og BSD baseret, som jo kan alt) kan
styre op til 5 stk. grafikkort? Winnie serien (fra 98 og opefter) kan jo kun
2.

--
Bjarke Andersen

Fra : HelloKitty

Dato : 23-04-01 13:02

Jeg troede ellers at Windows 98 kunne klare op til 8 skærme (såfremt der er
nok PCI-slots).

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-04-01 14:00

> [...]
> styre op til 5 stk. grafikkort? Winnie serien (fra 98 og opefter) kan jo

Nix .. Win2k klarer min 3 kort ..det her jeg prøvet .. 3 kort med 3 skærme
om der så er 2 skærme på hvert kort burde ikke ændre noget ..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-04-01 16:34

Hej Guts

Win2k kan køre 10 grafikkort, - hvordan man så end vil få dem sat ned i
bundkortet (ifølge Microsoft W2k undervisningsmateriale).

Matrox har lavet ét G100 kort til 8 skærme, det giver ret mange skærme, men
mon ikke man løber ind i nogle problemer med interrupts og især slot mangel
i bundkortet.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-04-01 16:42

UPS Det var forkert

Der kan "kun" tilsluttes 4 skærme til Matrox G100 MM.

Læs artiklen hos www.pcpro.dk Produktindeks og søg på Matrox og så er
artiklen der.

Men det giver altså 40 skærme! De fylder ganske godt op.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Albert

Dato : 23-04-01 20:26

> [...]
> styre op til 5 stk. grafikkort? Winnie serien (fra 98 og opefter) kan jo

MacOS : 7 !

mvh Albert

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 23-04-01 13:34

On Mon, 23 Apr 2001 13:10:10 +0200, "--==JKADK==--"
<jkadk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det skulle såvidt jeg husker at have læst være muligt ..
>
>og ja .. det ville være så langhåret ulideligt nørdet ...

Bare for at køre den helt ud....matrox har g100 baserede pci kort med
tilslutning for 8 eller 16 skærme....det ganger man så med 5...

Vil dog lige bemærke at jeg ikke aner om det ville komme til at
køre....

--
Jacob Dinesen
icq uin: 20326413

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 13:55

"Jacob Dinesen" <j@REMOVEcobdinesen.net> wrote in message
> [...]
> tilslutning for 8 eller 16 skærme....det ganger man så med 5...
>
> Vil dog lige bemærke at jeg ikke aner om det ville komme til at

Hvordan kan dette kort køre 8 eller 16 skærme?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-04-01 15:20

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan dette kort køre 8 eller 16 skærme?

Det kan det heller ikke (c:

Kortet har 2 udgang som man forbinder 2 y-cabler til = 4 skærme.

Matrox siger at systemet undstøtter op til 4 kort. Dermed 16 skærme.

Se evt.:
http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/pdfs/g200_mms.pdf

--
Peter J

Fra : Fritze

Dato : 23-04-01 16:08

> 5 x pci ( standart efterhånden ? ) = 5 x Matrox Dual Head = 10 skærme ..

Du glemmer jo AGP! *G* 6 x Dualhead = 12 skærme

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-01 21:42

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> Du glemmer jo AGP! *G* 6 x Dualhead = 12 skærme

*2 fordi man kunne bruge det der Y-kabel = 24 Skærme

Noget nogen tør/kan teste??

--
Bjarke Andersen