Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
X-Drive II - billeder
Fra : KNL DtP

Dato : 20-01-04 19:43

Hej igen.

Så er der, som lovet, lidt billeder af min nyindkøbte X-Drive II:

www.knl-dtp.dk/xdrive

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jörgen

Dato : 20-01-04 20:46

Hej igen Kristian, Flotte bilder. Jag ser att den ser ut som min X.drive
förutom att lysioderna är utbytta met en display och tasken är gjord i ett
annorlunda material.

Läste på sidan som Du länkade till att hastigheten inte har förbättrats när
det gäller överföringen mellan kort och x-driven, det är helt klart en
skuffelse (heter det så på danska?).
http://www.dansdata.com/xsdrive2.htm

Om Du testar överföringshastigheterna på Din X-drivII så skulle det vara
skoj att ta del av resultaten.
Min x-drives hastigheter skrev jag om i kedjan "Hvor hurtig er X-Drive ?"
som Du säkert mins. Som jag lovat tidigare återkommer jag också när jag
kunnat prova min X-drive pro. Beräknad leverans 22/1 enl FedEx.

M.v.h. Jörgen

Fra : KNL DtP

Dato : 20-01-04 22:09

"Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com> skrev i en meddelelse

> Hej igen Kristian, Flotte bilder.

Mange tak :) Lige lidt hurtig opstilling på skrivebordet...

> Läste på sidan som Du länkade till att hastigheten inte har förbättrats när
> det gäller överföringen mellan kort och x-driven, det är helt klart en
> skuffelse (heter det så på danska?).

Jeg har godt læst, at overførslen mellem kort og X-drive II ikke skulle været
super-hurtig. Om det er en skuffelse (rigtigt stave, forresten : ) skal vise
sig, når jeg tømmer hele 512 Mb-kortet.

> Om Du testar överföringshastigheterna på Din X-drivII så skulle det vara
> skoj att ta del av resultaten.

Jeg skal nok melde tilbage.

> Som jag lovat tidigare återkommer jag också när jag
> kunnat prova min X-drive pro. Beräknad leverans 22/1 enl FedEx.

Havde du købt den i USA? Hva' med moms (VAT) og told?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jörgen

Dato : 20-01-04 22:43

Ja, jag köpte i USA. Man ska ha riktig otur om svenska tullen ska få
händerna på ens försändelse. I.s.f. får man betala 25% moms och antagligen
någon procent i tullavgift.

V.A.T. i USA behöver man bara betala om man bor i den delstat där man köper.

Hastigheten spelar inte så stor roll bara man har ett extra kort att byta
med om man behöver komma igång hurtigt igen men jag hoppades att det skulle
blivit bättre.

Fra : Jörgen

Dato : 20-01-04 21:19

By the way, har Du sett den här. http://wetpixel.com/reviews/xs_drive/
Kan vara idé att göra något liknande, fast snyggare, åt knapparna!
(Det enda problem jag haft med min X-d)

Fra : KNL DtP

Dato : 20-01-04 22:10

> By the way, har Du sett den här. http://wetpixel.com/reviews/xs_drive/
> Kan vara idé att göra något liknande, fast snyggare, åt knapparna!
> (Det enda problem jag haft med min X-d)

Det kunne da være at man skulle lave en lignende modificering, hvis den selv
finder på at tænde for Power eller Copy. Tak for linket.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : jcjensen

Dato : 21-01-04 01:36

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in news:400d76b2$0$6684$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net:

> Så er der, som lovet, lidt billeder af min nyindkøbte X-Drive II:

Til lykke med den. Jeg har været særdeles glad for min, som kun en enkelt
gang har givet anledning til problemer: Jeg var lidt for hårdhændet med
at sætte et kort ind, med det resultat, at en af de små pins inde i
stikket bøjedes. Det lykkedes at rette den ud med en kniv, men jeg har
været meget forsigtig siden.

Det lille bip, når den er færdig er noget til grin. Jeg har mange gange
kopieret igen, fordi jeg var i tvivl om nu jeg fik den sat igang - især
naturligvis når den har fået lov til at passe sig selv. Hvis man sidder
og kigger på den, er man ikke i tvivl om, at den kører. Og den ene gang,
jeg har haft fejl (på kortet, ikke i X-Drive), var der bestemt heller
ingen tvivl om, at operationen mislykkedes - der var et helt tivoli af
blink og lyd.

Den arbejder fint, når man kører i bilen (men i en gammel spand som min
hører man ikke bippet, når den er færdig). Jeg har købt en biladapter, og
den ville jeg ikke undvære - batterilevetiden er så som så.

Jeg har også prøvet at gå rundt med den i bæretasken, mens den arbejder -
ingen problemer. Hvis man ikke er for voldsom, kan man altså godt arbejde
videre på et andet kort.

Netop fordi X-Drive organiserer filerne i en ny mappe for hver tømning,
plejer jeg at tømme kortet, når jeg er færdig med en opgave. Når jeg så
kopierer til PC'en er det bare at omdøbe mapperne, så er billederne
grovsorterede.

Det tager i underkanten af 10 minutter at tømme et 512 MB kort. USB 2
hastigheden gælder kun fra XDrive til PC - og selv da tager 40 GB laaaang
tid. Men den kan jo passe sig selv så længe.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Jörgen

Dato : 22-01-04 16:59

Hej, Har nu testat hastigheterna på min X-Drive Pro jämfört med min X-Drive
2030.

Här är resultaten med Dr. Hardware 2004.

All values in KB/s
Drive Description Pro = X-DrivePro. Random Read Average Read Linear Read
Write medium Access time(ms)

R:\ Transend SD 128Mb m/Pro 3268 3301 3334
1418 9,525
R:\ Canon SD 8Mb m/Pro 2845 2983 3121
1136 5,585
P:\ DataFab CF 64Mb m/Pro 3189 3245 3302
528 6,765
P:\ TwinMOS CF 256Mb m/Pro 4248 4268 4288
2794 8,88
P:\ Trasend45x CF 256Mb m/pro 4170 4242 4314
3485 19,48
O:\ X-DrivePro 20GbIBM Hi-speed USB 3962 3971 3979
4363 10,345
P:\ Transend45X med X-Drive1 894 899 905
914 29,42
P:\ TwinMos 256 Mb med X-Drive1 896 899 902
905 18,975
P:\ DataFab 64Mb med X-Drive1 883 893 903
438 16,31
R:\ X-Drive1 20GbIBM USB 878 880 881
932 21,7
D:\ ATA Maxtor 160Gb 26848 28400 29952
30811 6,18
M:\ ATA IBM 2x 12,5Gb Raid 28946 30857 32768
24097 9,37

Tiden att tömma ett kort med ca. 30Mb data till X-DrivePro (38sek) är längre
än på X-Drive 2030 (33sek)!!!!!!!
En stor skuffelse eftersom det är denna hastighet som är viktigast!