J. V. Skam
Fra : pMartiN

Dato : 23-04-01 03:46

Xpost
Andreas Falck skrev, d. 21.04.01; kl.18.27:

> [...]

Nu ved jeg nok, at Jehovas Vidner lægges for had i store dele af
befolkningen. Men det er, skønt vel tilsyneladende, ikke tilfældet
her:

Jeg har indtryk af, at deres mission på mangen vis bærer god frugt
-hvortil kommer, at menigheden har gjort betydelige fremskridt ved
udlægning af bibelteksten.

Hvad jeg dog finder urimeligt er den uskik at lade som om, det var
udenfor diskussion hvorledes ethvert emne skulle behandles. Den brist
kaldes for magtmisbrug, hvor gerne man end vil skjule sin brøde.

Jeg har taget en bibelordbog (ganske praktisk redskab) til hjælp og
skaffet nogle vers tilveje... Hvad står der for eksempel her:

"Thi hvad gavner det et menneske, om han vinder den hele verden, men
må bøde med sin sjæl." (Matt.16,26.) Og her: "Thi du vil ikke lade min
sjæl blive tilbage i dødsriget,"...(Apg.2,26.)

Ja, hvad /er/ dødsriget i det hele taget -om ikke den verden: Dødens
jagtmark hvortil man fødes, og hvori man dør?

XFUT: dk.livssyn

--

Mvh, Martin. -:)

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-04-01 15:57

FUT: news:dk.livssyn.kristendom

"pMartiN" <paw@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg nok, at Jehovas Vidner lægges for had i store dele af
> befolkningen. Men det er, skønt vel tilsyneladende, ikke tilfældet
> her:

Der er altså noget du fuldstændig har misforstået her!
Jeg er IKKE Jehovas Vidner, har aldrig været det, og bliver det
garanteret heller aldrig!
Og der er altså ret så stor forskel på det jeg her fremfører og så det
Jehovas Vidner lærer.

[ ... ]
> [...]
> men må bøde med sin sjæl." (Matt.16,26.) Og her: "Thi du vil ikke
> lade min sjæl blive tilbage i dødsriget,"...(Apg.2,26.)

Dette tekststed er da med til at bestyrke det jeg siger!

> Ja, hvad /er/ dødsriget i det hele taget -om ikke den verden: Dødens
> jagtmark hvortil man fødes, og hvori man dør?

Dødsriget er, ifølge Bibelen, blot en litterær betegnelsen for at være
død og være i graven, hvor man skal være indtil Jesu genkomst.

Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!
"Det evige Evangelium" - http://come.to/Andreas.Falck

Fra : Niels Steg

Dato : 23-04-01 16:06

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Dødsriget er, ifølge Bibelen, blot en litterær betegnelsen for at være
> død og være i graven, hvor man skal være indtil Jesu genkomst.

Jeg vil gerne se hvor i Bibelen der står at dødsriget blot er en
"litterær betegnelse"

Niels

Fra : P.N.

Dato : 23-04-01 20:59

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne se hvor i Bibelen der står at dødsriget blot er en
> "litterær betegnelse"
>
> Niels

øhh undskyld, men hvad menes der med en litterær betegnelse i denne
sammenhæng.
P.N.

Fra : Niels Steg

Dato : 23-04-01 23:32

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> øhh undskyld, men hvad menes der med en litterær betegnelse i denne
> sammenhæng.

ved det ikke det er derfor jeg spørger efter et skriftsted så jeg kan se
hvad Andreas mener.

Niels

Fra : pMartiN

Dato : 23-04-01 21:21

Xpost
"Andreas Falck" skrev
(d.23.04.01.kl.16:56):

> [...]
>garanteret heller aldrig! Og der er altså ret så stor forskel på
>det jeg her fremfører og så det Jehovas Vidner lærer.

Ja, så må du atter undskylde min uvidenhed... Jeg ved heller ikke
med sikkerhed, hvordan du har det. Men jeg håber faktisk du synes, at
det er er værd at overveje, hvordan man undgår den slags situationer.

Vi kan godt lægge tonen om, hvis du gør lidt mere ud af at kommunikere
med (-og ikke kun docere for) gruppens medlemmer... Måske vil tempoet
synes dig en kende langsomt, men skal enhver interesseret kunne rede
nogen essens ud af processen, finder jeg det bedst sådan.

>Dette tekststed er da med til at bestyrke det jeg siger!

Ja, og det samme siger J.V... Men ikke for at kværulere: Du kan for
min skyld gerne tilhøre hvilkensomhelst menighed. Blot forekommer det
mig en smule lusket ikke at bekende kulør hvad sådant angår -i det
mindste, når man bliver adspurgt... Mon jeg har sovet i timen?

>Dødsriget er, ifølge Bibelen, blot en litterær betegnelsen for at
>være død og være i graven, hvor man skal være indtil Jesu genkomst.

Jeg har også læst dine fremlagte skriftsteder. Dog lyder det ikke just
som noget i retningen af, hvad jeg forstår ved begrebet 'rige' -men
hvis du ikke har noget imod at få bemeldte sag taget op igen, kan vi
jo snakkes ved! Og husk nu på, det ikke er din skygge, du taler til...

XFUT: dk.livssyn

--

Mvh, Martin. -:)

Den Højes Tale:"Tag imod et godt Råd,