Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hente billeder fra digi-kamera med Win XP'~
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-01-04 08:45

Jeg har lige købt et Fujifilm A210. Der følger selvfølgelig også en CD med
software med kameraet, og det bliver meget understreget i brugsvejledningen,
at man skal have installeret denne CD og det medfølgende "FinePix Wiewer"
program, for at kunne hente billeder fra kameraet over på computeren. Derfor
skal denne software være installeret allere før man tilslutter kameraet
første gang.

Men hvorfor det?

Selv kan jeg meget bedre lide at arbejde i ren Windows XP, og at se
kameraets billeder som en mappe, hvorfra jeg kan hente dem ind til en anden
mappe. Og selv om jeg faktisk installerede al den medfølgende software, så
spurgte Windows mig alligevel - da jeg tilsluttede kameraet første gang til
USB-porten - hvordan jeg ville have det nye drev (=kameraet) vist, og her
valgte jeg at få det vist som en almindelig mappe. Det betyder at når jeg nu
tilslutter kameraet, så får jeg automatisk vist en mappe på skærmen, hvor
kameraets billeder ligger i, og så kan jeg selv vælge hvor mange af dem jeg
vil overføre til computeren, hvilket foregår på samme måde som det altid
gør, når man fører billeder fra én mappe til en anden.

Og her er så mine spørgsmål:

- Er der noget galt i den måde jeg gør dette?

- Hvorfor understreget Fujifilm (og andre producenter) at man skal
installere den medfølgende software, når den rent faktisk er helt
unødvendig, og ofte blot gør tingene mere besværligt?

- Er der andre, der har erfaring med dette at overføre billeder fra kameraet
uden at anvende den medfølgende producent-software, men udelukkende Windows
egne funktioner?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Futte

Dato : 19-01-04 09:06

Hej vi bruger da bare XP til at overføre vores billder med kamera Canon A60

MVH
Futte

Fra : Jörgen

Dato : 19-01-04 09:37

Hej, Jag tror det går lika bra som du gör.
Anledningen är nog mycket att t.ex. fuji vill att man ska använda deras
print service och liknande som finns inbygda i dessa program. De vill ha
dina Dkr med andra ord

M.v.h. Jörgen

Fra : Christian

Dato : 19-01-04 11:16

On Mon, 19 Jan 2004 08:45:16 +0100, "Jakob Munck"
<j.munck.fjernmig@c.dk> wrote:

>- Er der noget galt i den måde jeg gør dette?

Nej, da! Det fungerer fint

>- Hvorfor understreget Fujifilm (og andre producenter) at man skal
>installere den medfølgende software, når den rent faktisk er helt
>unødvendig, og ofte blot gør tingene mere besværligt?

Højst sandsynligt for at lokke et eller andet fra dig senere hen.

Jeg kender ikke Fuji - og derfor heller ikke de(t) program(mer), de
vil have dig til at anvende. I mit eget tilfælde (Nikon Coolpix 4300)
anbefaler Nikon at installere NikonView, og det gjorde jeg, bare for
at se, hvad det kunne, og nu bruger jeg det konstant. Det giver mig
nemlig mulighed for at navngive billederne som jeg gerne vil have det,
så i stedet for DSCN0001.JPG, DSCN0002.JPG eller lignende, bruger jeg
oplysningerne om, hvornår billedet er taget.

Eksempel: 20040119 111215.JPG

Det gør det langt lettere at holde styr på dem.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-01-04 15:40

"Jakob Munck" skrev
> [...]
kameraet
> uden at anvende den medfølgende producent-software, men udelukkende

Du kan snildt bruge XP's egen software.
Hvis du højreklikker på det drev som opstår
i denne computer, kan du vælge hvilken handling
XP skal udføre når kameraet sluttes til. En del vælger
"Guiden kamera og scanner" til denne funktion.
Du behøver såmænd ikke engang at indstallere en
driver. Den ligger allerede i XP.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : HCS [4000]

Dato : 19-01-04 18:21

Nej, det er der ikke noget galt i. Jeg bruger også udelukkende Windows til
det.
Det er langt det nemmeste at arbejde med, synes jer.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*