Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor hurtig er X-Drive ?
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 17-01-04 15:45

Det er mit indtryk at flere her i gruppen bruger X-Drive.

Kan i så svare mig på følgende :

- Hvor lang tid holder batteriet ?
- Hvor lang tid tager det at kopiere 1 GB data fra Microdrive til
X-Drive ?
- Hvor lang tid tager det at kopiere 1GB data fra X-Drive til PC ?
- Fordele/ulemper ?

På forhånd tak!

/Niels

Fra : KNL DtP

Dato : 17-01-04 16:04

"Niels J. Larsen" <no_use@COWmail.dk> skrev i en meddelelse

> - Hvor lang tid holder batteriet ?

1,6 timer på en fuld opladning. Batteriet er et 7,2 volt 720 mAh Maxell Lithium
Ion.

> - Hvor lang tid tager det at kopiere 1 GB data fra Microdrive til
> X-Drive ?

Et Ritek 512 Mb-kort tog 8 min og 40 sek. at kopiere over. Ved ikke hvordan det
vil være med 1 Gb Microdrive - nok omkring 20 min. Det må siges at være ret lang
tid...

> - Hvor lang tid tager det at kopiere 1GB data fra X-Drive til PC ?

Den har USB 2.0-udgang, så 1 Gb data skulle tage 4 min at kopiere over på PC:

Kilde: http://www.dansdata.com/xsdrive2.htm og
http://dp-now.com/archives/000037.html

> - Fordele/ulemper ?

Det er jo en harddisk, så den er følsom over for slag og stød. Man ligger alle
æg i en kurv, for hvis den ikke virker, så er det alle 20-40 Gb billeder der er
væk (hvis de da ikke kan reddes med noget HDD-recovery-software). Den er lidt
langsom til at kopiere fra kortene til disken. Den har ikke nogen confirm på at
billederne rent faktisk er blevet kopieret korrekt over på disken.

Den er billig. Du kan selv skifte harddisk (standart 2,5" laptop harddisk). Den
har ikke noget billede-display, så batterilevetiden er ret lang. Den er ret
lille og fiks. Kan også køre 110 volt/60 Hz, så den også kan bruges i f.eks.
USA.

.... jeg har valgt at købe et "tomt" X-Drive II og selv finde en god harddisk. På
den måde ved jeg hvad der sidder i maskinen. Jeg skal nok lige melde tilbage når
jeg modtager den fra Tyskland (vente-vente).

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-01-04 17:52

KNL DtP wrote:
> [...]
> harddisk. På den måde ved jeg hvad der sidder i maskinen. Jeg skal
> nok lige melde tilbage når jeg modtager den fra Tyskland
Hvad koster sådan en dims uden disk i?

Er det ligemeget hvilken disk man putter i? dvs. kan den genkende den altid
osv?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jörgen

Dato : 17-01-04 18:09

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i meddelandet

> Hvad koster sådan en dims uden disk i?
>
> Er det ligemeget hvilken disk man putter i? dvs. kan den genkende den
> [...]

$99,99 + frakt FedEx $34,50 för X-driveII och $149,99 för X-drive Pro se här
http://store.yahoo.com/insidecomputer/x.html
Ja de ska fungera med alla IDE 2.5 inch 9,5mm höje HDs. finns upp till 80Gb
tror jag.

M.v.h. Jörgen

Fra : Jörgen

Dato : 17-01-04 18:01

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i meddelandet
> "Niels J. Larsen" <no_use@COWmail.dk> skrev i en meddelelse

> 1,6 timer på en fuld opladning. Batteriet er et 7,2 volt 720 mAh Maxell
Lithium
> Ion.

Batterierna ska hålla ca. 2.5 timmar (enl tillverkaren jag har alldrig mätt
själv) Den har 2st 3,6v batterier 720mA.

> [...]
hvordan det
> vil være med 1 Gb Microdrive - nok omkring 20 min. Det må siges at være

Har precis suttit och tagit tiden på mina olika kort (eftersom jag har
beställt en X-drive Pro och vill jämföra).
25 bilder totalt ca 30 Mb tog som snabbast 33 sekunder (Transcend 45x 256Mb
kort) som mest 38 sekunder (DataFab 64Mb (gammalt kort)) borde bli en 15-20
min med 1Gb Microdriven. Därför använder jag 2st 256Mb kort och tömmer ett
medan jag använder dett andra. Dessutom billigare än microdriven.

> Den har USB 2.0-udgang, så 1 Gb data skulle tage 4 min at kopiere over på
PC:

Den har INTE USB 2! Endast X-drive2 och X-drive Pro har det den har USB1.1.
Överföringshastigheten jag mätt upp är på mina kort. Alla kort är CF.
Hastigheten direkt från X-driven till datorn är också innom dessa sifror.
Det är alltså mest USB1.1 anslutningen som begränsar.

Read Random 829-894KB/s
Average 851-899KB/s
Linear 873-905KB/s
Write DTR 438-914KB/s Den låga sifran är från mitt DataFab 64Mb som
också är mycket trögt att fotografera med.
Access Time 16,31-29,42

> [...]
tilbage når
> jeg modtager den fra Tyskland (vente-vente).

Power knappen sitter dumt så den kan gå igång när den ligger i väskan
(tasken).
Man ska formatera (inte bara slette bilderna) minneskortet i kameran varje
gång man tömt det annars kan vissa bilder bli skadet.

Jag återkommer också när jag fått min X-drive Pro från USA. Den är på väg
med FedEx (beställde i fredags).

M.v.h. Jörgen

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 18-01-04 08:51

> Den har INTE USB 2! Endast X-drive2 och X-drive Pro har det den har
USB1.1.

Jeg sad lige og læste manualen og der står at der er USB2.0..
Det kan da godt være at hastigheden mest af alt er det samme som USB1.1...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-04 09:04

In article <MXqOb.97$QK4.94@news.get2net.dk>, jabbe(4000) wrote:
> USB1.1.
>
> Jeg sad lige og læste manualen og der står at der er USB2.0..
> Det kan da godt være at hastigheden mest af alt er det samme som USB1.1...

USB 1.0 og 1.1 ER USB 2.0 og må mærkes sådan.
Hi-Speed USB 2.0 er 480Mbit. Full-speed er 11Mbit.

USB organisationen går ind for villedende, og dermed i DK ulovlig,
markedsføring.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-01-04 10:41

meddelelse news:slrnc0kffu.1fe.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> USB 1.0 og 1.1 ER USB 2.0 og må mærkes sådan.

Den må du meget gerne dokumentere.

--
-Jens B.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-04 13:53

On 2004-01-18, Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i en
> meddelelse news:slrnc0kffu.1fe.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Den må du meget gerne dokumentere.

http://www.usb.org nærmere bestemt
http://www.usb.org/developers/packaging

Jeg kunne eksempelvis citere følgende:

Because the USB 2.0 Specification encompasses all USB data transfer
speeds, low (1.5Mb/s), full (12Mb/s) and high (480Mb/s), it is
important that vendors clearly communicate the type of product on
packaging and in marketing and advertising materials. Inconsistent use
of terminology in combination with the existing general misconception
that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB

Her står MEGET TYDELIGT, at det er en misforståelse at USB 2.0 er
det samme som Hi-Speed USB.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-01-04 14:14

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.usb.org nærmere bestemt
> http://www.usb.org/developers/packaging

Tænk, det var også det første sted, jeg kiggede.

> [...]
> that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed USB
>
> Her står MEGET TYDELIGT, at det er en misforståelse at USB 2.0 er

Du har stadig ikke dokumenteret din påstand, der jo var:

> USB 1.0 og 1.1 ER USB 2.0 og må mærkes sådan.

Vrøvl.

> Hi-Speed USB 2.0 er 480Mbit. Full-speed er 11Mbit.

Enig.

> USB organisationen går ind for villedende, og dermed i DK ulovlig,
> markedsføring

Vrøvl.

--
-Jens B.

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 11:58

Hej, Jag kanske ör dålig på danska men jag förstår inte vad du menar.
Menar du att 1.0, 1.1 och 2.0 is the same thing?

1.0 fanns ju innan 2.0 att den numera inbegrips i 2.0 standarden är ju
självklart.
Du har fel man må ICKE märke med "USB2" utan "USB" "Hi-speed USB"

Utdrag från USB.org.
The correct nomenclature for high-speed USB products is "Hi-Speed USB." The
correct nomenclature for low or full-speed USB products is simply "USB."

Hej, i min manual till X-drive står det USB 1.1 och Download speed Up to 480
kBps (3.84MBps).
USB1.1 ska stödja upp till 12Mb/s
Enligt Benchmark i DrHardware kommer den upp i Write DTR 930 KB/s. (min
X-drive 2030)
Att överföra 200 MB bilder tog 250sek både dator till X-drive och X-drive
till dator. vilket skulle bli 0.8MB/s

M.v.H. Jörgen

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i
meddelandet news:slrnc0kffu.1fe.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-01-04 19:55

In article <JEtOb.45157$mU6.168122@newsb.telia.net>, Jörgen wrote:
> [...]
> självklart.
> Du har fel man må ICKE märke med "USB2" utan "USB" "Hi-speed USB"

Der sælges i Danmark flere USB 2.0 produkter, som IKKE er hi-speed,
bl.a. mange pendrives. Det er i dag normalt at mærke alt USB 2.0,
for 12 Mbit USB er beskrevet i 2.0 standarden.

Såfremt USB 2.0 automatisk betød 480 mbit/s, så var der ingen grund
til at anvende Hi-Speed betegnelsen.

> [...]
>
> Hej, i min manual till X-drive står det USB 1.1 och Download speed Up to 480

Det er signalling rate.

> [...]
> X-drive 2030)
> Att överföra 200 MB bilder tog 250sek både dator till X-drive och X-drive

Der er en grund til at 400Mbit/s FireWire er hurtigere end
480Mbit/s Hi-Speed USB 2.0. USB er en dårlig standard, men billig.

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 20:22

Hej igen Povl,

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i
meddelandet news:slrnc0llkt.1hb.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
The

> Der sælges i Danmark flere USB 2.0 produkter, som IKKE er hi-speed,
> bl.a. mange pendrives. Det er i dag normalt at mærke alt USB 2.0,
> for 12 Mbit USB er beskrevet i 2.0 standarden.

Att det selges i Danmark gör det väl inte riktig?
Läs själv på USB.org

> [...]
correct nomenclature for low or full-speed USB products is simply "USB."

> Såfremt USB 2.0 automatisk betød 480 mbit/s, så var der ingen grund

USB 2.0 ska INTE användas överhuvudtaget som märkning på produkter! De ska
märkas "Hi-Speed USB" eller "USB" se ovan.
Att sen massor av tillverkare bl.a. X-drivens gör fel kan väl inte jag
hjälpa.
De anger USB 1.1 up to 480 kBps (3.84MBps) på X-drive 2030 (den jag har)
På X-dII 2060 och X-drive Pro anger de USB2.0 up to 480Mbps.

> Det er signalling rate.

Precis.

X-drive

> Der er en grund til at 400Mbit/s FireWire er hurtigere end
> 480Mbit/s Hi-Speed USB 2.0. USB er en dårlig standard, men billig.

Men den har INTE "Hi-Speed USB" har Du inte förstått det än? Och firewirw
behöver vi inte blanda in i detta.

M.v.h. Jörgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-01-04 08:48

On 2004-01-18, Jörgen <jg.m@NOSPAMtelia.com> wrote:

> Att det selges i Danmark gör det väl inte riktig?
> Läs själv på USB.org

Korrekt, men i starten var USB.org ikke så strikse i deres formulering,
og da var der åbent for det. Hvis du checker på www.edbpriser.dk,
er USB 2.0 noget man kan søge på. Og alle butikker anvender det,
sandsynligvis i strid med markedsføringsloven.

> De anger USB 1.1 up to 480 kBps (3.84MBps) på X-drive 2030 (den jag har)
> På X-dII 2060 och X-drive Pro anger de USB2.0 up to 480Mbps.

Dette ligner også villedende markedsføring. De vil skrive 480, da de
så formoder at nogle kunder kantage fejl, og købe det langsommere produkt.
Også ulovlig markedsføring i DK da produktet nok er hurtigere.

> 480

> Precis.

Og dermed ikke data transfer rate. Men de har valgt det som villedende
mærkning/markedsføring. Og heldigvis kan forbrugeren hæve handelen i
Danmark hvis de gør dette.

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 21:14

Sänder detta inlägg igen för det har inte dykt upp på servern här. Ursäkta
om det blir dubbelpostat!

Hej igen Povl,

> [...]

De anger USB 1.1 up to 480 kBps (3.84MBps) på X-drive 2030 (den jag har)
På X-dII 2060 och X-drive Pro anger de USB2.0 up to 480Mbps.

Precis.

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 11:23

"jabbe(4000)" <SLETjabbeALT@DETgetMED2netSTORT.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> fisk i)
> Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)

Hej, imin manual står det USB 1.1 och Download speed Up to 480 kBps
(3.84MBps).
Är det inte X-Drive2 Du pratar om?

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 18-01-04 11:23

> Hej, imin manual står det USB 1.1 och Download speed Up to 480 kBps
> (3.84MBps).
> Är det inte X-Drive2 Du pratar om?

Jo det er X-drive 2...

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-01-04 11:43

jabbe(4000) wrote:
> USB1.1.
>
> Jeg sad lige og læste manualen og der står at der er USB2.0..

Så er det ikke et x-drive, men et x-drive2 eller x-drive Pro (som Jörgen
også skriver).

http://www.xs-drive.com/xsdrive/

--
Don't waste space

Fra : John Poulsen

Dato : 17-01-04 17:00

Jeg har købt en 40 GB udgave, den /skulle/ være i mine hænder senest
tirsdag.
Vil vende tilbage med en anmeldelse (eller noget i den retning).
Har en 30X 512 MB Transcend kort, der skal tømmes ind imellem - også når
jeg ikke er hjemme ;). Foretrækker RAW, selv om det "kun" er en G3'er
jeg har, så filerne fylder en del.

Så hvis du har lidt tålmodighed? Ellers er vel et par stykker, der HAR
købt?

Mvh.

John

Fra : max

Dato : 17-01-04 18:31

"Niels J. Larsen"
> Det er mit indtryk at flere her i gruppen bruger X-Drive.
>
> Kan i så svare mig på følgende :
>
> - Hvor lang tid holder batteriet ?

Forleden overførte jeg 2x1gb i frostvejr og der var stadig strøm.

> - Hvor lang tid tager det at kopiere 1 GB data fra Microdrive til

1gb cf kort tager 15-20min i frostvejr.

> X-Drive ?
> - Hvor lang tid tager det at kopiere 1GB data fra X-Drive til PC ?

Meget få minutter hvis du bruger usb2, fungerer som en alm. harddisk..

> - Fordele/ulemper ?

Fordele mange - Ulemper kan ikke støvsuge og vaske op.

> På forhånd tak!
>
> /Niels

Der er alternativer på markedet, de er allesammen dyrere
og smartere, men pt. er x-drive den fornuftige løsning.
-max-

Fra : Niels J. Larsen

Dato : 17-01-04 22:47

On Sat, 17 Jan 2004 18:31:10 +0100, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>"Niels J. Larsen"

Ok, beklager at jeg ikke skrev det til at starte med, men jeg mente
X-Drive II (2060) - som de fleste dog også er gået ud fra.

>1gb cf kort tager 15-20min i frostvejr.

Hmm, det synes jeg godt nok er langsomt.
Jeg har p.t. kun 1 stk. 1GB Microdrive og det var min plan at jeg
kunne tømme kortet "i felten" når det var fyldt forholdsvis hurtigt
(5-6 minutter), så det var klar til brug igen.

>Der er alternativer på markedet, de er allesammen dyrere
>og smartere, men pt. er x-drive den fornuftige løsning.
>-max-

Ja, men for f.... hvor er det svært at finde ud af hvor MEGET bedre de
dyrere alternativer rent faktisk er.
Jeg har luret en del på Image Tank G2 som er smartere m.h.t. feedback
omkring god/dårlig kopiering, fri plads på disken, plads på CF-kort
m.v., men hvis den ikke er hurtigere og har ordentlig batterilevetid
så er det nok ikke det værd. Den eneste review jeg har kunnet finde er
fra Steve's Digicams og han skriver at den kan overføre 1GB fra
CF-kort til G2 på ca. 9 minutter.
Om det så passer er jo en anden sag

Nogle erfaringer med X-Drive Pro ??
Er den hurtigere eller er den bare smartere at se på og med mulighed
for MP3 ?

/Niels

Fra : Jörgen

Dato : 17-01-04 23:13

Hej igen,

"Niels J. Larsen" <no_use@COWmail.dk> skrev i meddelandet

> [...]
> Om det så passer er jo en anden sag
>
> Nogle erfaringer med X-Drive Pro ??
> Er den hurtigere eller er den bare smartere at se på og med mulighed

Jag får förhoppningsvis min X-d pro nästa vecka (den är i MEMPHIS TN nu) då
kan jag fortelle om det är någon forskel på hastigheten.

Du kan ju köpa ett mindre kort f.ex. 128Mb att använda under tiden
microdriven töms.

M.v.h. Jörgen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 18-01-04 07:58

"Jörgen" <jg.m@NOSPAMtelia.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Man kan jo også vende det om...

Jeg har 2 stk 256 Mb CF-kort - og har brug for mere.
Jeg kunne købe et 512 Mb kort eller måske endda et 1Gb kort - men så er
prisen for X-Drive II absolut værd at kigge på.
Jeg tror jeg beholder mine 2 kort og køber et X-Drive II - kortene er
hurtigt tømt og jeg behøver ikke købe flere kort

mvh Michael

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 10:59

Hej Michael, Du må icke förvanska meddelandena ! Det är INTE jag som skrivit
detta!!!!!

M.v.h. Jörgen

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 18-01-04 08:56

> Der er alternativer på markedet, de er allesammen dyrere
> og smartere, men pt. er x-drive den fornuftige løsning.

Stabiliteten er jo den vigtikste faktor for hvis den fucker op i filerne er
billederne jo tabt...
Jeg glæder mig til at høre hvordan den fungerer...

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 11:14

> [...]
> fisk i)
> Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)

Sen jag läste på nätet att man bör formatera minneskortet i kameran varje
gång man använder det (efter tömning) så har inte en enda bild (av ca:10000)
blivit skadad. Och X-driven har alldrig svikit.

M.v.h Jörgen

Fra : John Poulsen

Dato : 18-01-04 12:20

Hrm... Godt! :). Tak for info, så nu ved jeg det med formatteringen,
INDEN jeg bruger min X-Drive II, den har jeg senest tirsdag.

Hrm..Er det /fast/ USB 2.0 (480 Mbits) eller /kun/ 11 Mbits X-Drive II
(2060) har??
HAR læst tråden og på sitet - lidt forvirrende, derfor dette spørgsmål.

Er det kun X-Drive Pro der har /fast USB 2/?

John

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 12:46

Hej John, Läs specifikationerna här
http://www.xs-drive.com/xsdrive2/specs.htm X-driveII 2060 uppges ha Up to
480Mbps.

Det viktigaste är nog ändå överföringshastigheten mellan kort och X-drive.
Vore skoj om Du skriver en rapport om hastigheten på din X-dII när Du fått
den.
Jag lovar att återkomma angående min X-dP som förhoppningsvis kommer i näste
uge.

M.v.h. Jörgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-01-04 21:23

In article <peii00ln5fe57ps9s972mjk49i77fmuso1@4ax.com>, Niels J Larsen wrote:
> [...]
> X-Drive ?
> - Hvor lang tid tager det at kopiere 1GB data fra X-Drive til PC ?

Du kunne også overveje en Apple iPod. Her kan man få en dims
til $99 at sætte til, og så bruge den til storage. Apple DK
vil desværre have 990,- for den, 129 Euro i Tyskland, og 1190 i SE.

Fra : Jörgen

Dato : 18-01-04 13:04

Hej Povl, Problemet är bara att den kostar drygt 4000:- Skr + 1200:- för
media readern
Men om pengarna inte spelar någon roll så finns det klart flera allternativ
till X-driven.

M.v.h. Jörgen

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev i
meddelandet news:slrnc0j6dl.1bi.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...