Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan i gøre dette billed bedre ?
Fra : Hagman

Dato : 15-01-04 18:23

Jeg søger hjælp...
Min Mor, fandt et gammel billed af sine forældre, og spurgte mig om det var
muligt at scanne det ind, og få bestilt et større foto af billedet.

Jep, sagde jeg.
Jeg fik lavet det, men kan ikke få deres tøj pænere, altså min morfars sorte
smoking, og min mormors hvide brudekjole ;(

Her spørger jeg så, om der er nogle af jer hajer til foto-redigering der kan
hjælpe.

Her er billedet:
http://www.mpetersen.dk/Mormor&Morfar.JPG

Som i kan se har jeg lavet grå baggrund, den gamle var ikke værd at se på ;)

Håber i kan/vil hjælpe.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 15-01-04 18:42

> [...]
> http://www.mpetersen.dk/Mormor&Morfar.JPG
>
> Som i kan se har jeg lavet grå baggrund, den gamle var ikke værd at se på
;)

Jeg synes det er synd med den originale baggrund, at du har tonet den væk,
kan du ikke uploade den originale version, så vil jeg godt forsøge at redde,
hvad reddes kan. Den nuværende grå baggrund er simpelthen for utroværdig...

René

Fra : Hagman

Dato : 15-01-04 19:09

Jo da, her:
http://www.mpetersen.dk/Mormor&Morfar2.JPG

Takker !

Fra : Anders F

Dato : 15-01-04 20:39

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> wrote in message
> Jo da, her:
> http://www.mpetersen.dk/Mormor&Morfar2.JPG

Klart federe - også uden restaurering!

/A

Fra : Bangsbo Design

Dato : 15-01-04 19:31

Hej Hagman ....

Jeg kunne godt tænke mig at forsøge men må tilstå det
skal være ud fra Originalen - altså det du har
ind scannet .... eller en ny ind scanning i så stor
en kvalitet som muligt.

Jeg er blank amatør men har dog selv leget en del
med scanner og meget kan rettes efter ind scanning.

Men igen skulle jeg hjælpe skal det være det originale
ind scannede billede og i så god en kvalitet som muligt ...

Du må gerne prøve at sende et originalt til mig op til
2-3 MB ....

Med venlig hilsen
Keld
--
Bangsbo Design - Danmark - Mail: kg@lite.dk
Foto - Kunst - Mad - Farver & Musik er subjektive oplevelser.

Fra : Hagman

Dato : 15-01-04 19:38

Hvordan får jeg bedst mulig scannings-billed ?
....min scanner er en Lexmark X83, den med Scanner og Printer i én.

Hagman.

Fra : KNL DtP

Dato : 15-01-04 19:41

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Her spørger jeg så, om der er nogle af jer hajer til foto-redigering der kan
> hjælpe.

http://knl-dtp.dk/temp/mormor&morfar3.jpg

6 min. i Photoshop - det er bare et spørgsmål om at bruge klonbørsten og have
tålmodighed :)

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hagman

Dato : 15-01-04 19:49

Det er ganske flot lavet.
....det er du god til.

Andre ?

Fra : Hagman

Dato : 15-01-04 20:30

En update:

Har fået nogle på mail, som jeg synes skal vises her også.
Tak til jer alle.

Langgaard har lavet dette:
http://www.mpetersen.dk/Mormor&MorfarLANGGAARD.jpg

Freddy Nielsen har lavet dette:
http://www.mpetersen.dk/Mormor&MorfarFREDDYNIELSEN.jpg

Eivind har lavet dette:
http://www.mpetersen.dk/Mormor&MorfarEIVIND.jpg

Kan det blive bedre ?
....ellers siger jeg millioner tak for hjælpen.

Fra : Anders F

Dato : 15-01-04 20:44

> Kan det blive bedre ?

Kristians er et rigtigt godt udgangspunkt. Med lidt tålmodighed kan du selv
rydde de sorte pletter af vejen og sløre teksten (som Langaard vist har haft
lidt gang i?)...

Mvh.
Anders

Fra : ha

Dato : 16-01-04 13:31

Hagman wrote:
> Kan det blive bedre ?

Det måtte jeg så lige prøve ....
http://www.haweb.dk/test/mormor&morfar2-ha.jpg

mvh
ha

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-01-04 19:58

"ha" <dutter-ikkec@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det måtte jeg så lige prøve ....
> http://www.haweb.dk/test/mormor&morfar2-ha.jpg
>
> mvh
> ha

Salt & pepper filter?
--
[Rune]
"Too wierd to live, too rare to die"

Fra : ha

Dato : 16-01-04 20:44

Rune Jensen wrote:
> Salt & pepper filter?

Nej, jeg har bl.a. brugt Alien Skin Image Doctor.

mvh
ha

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-01-04 20:47

> Nej, jeg har bl.a. brugt Alien Skin Image Doctor.
>
> mvh
> ha

Ok, flot resultat :)

Fra : Henning

Dato : 17-01-04 05:25

"ha" <dutter-ikkec@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det måtte jeg så lige prøve ....
> http://www.haweb.dk/test/mormor&morfar2-ha.jpg

Jeg syntes det er blever for tegneserieagtigt. Skader og snavs er fjernet
rigtigt pænt men slutresultatet er meget tegneserieagtig. Overordnet er det
er rigtigt godt resultat, meget bedre end orriginalen.

mvh Henning

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-01-04 09:18

On Fri, 16 Jan 2004 13:31:15 +0100, "ha" <dutter-ikkec@sol.dk>
wrote:

>Det måtte jeg så lige prøve ....
>http://www.haweb.dk/test/mormor&morfar2-ha.jpg
>
>mvh
>ha

Nu kan det vist ikke blive meget bedre, jeg er benovet
mvh Ebbe

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-01-04 22:30

Har leget lidt med det...

Har lavet et hvor jeg bare har pudset op og fjernet streger etc.
http://www.esbjergbynight.com/mormor/Mormor&Morfarrune1.jpg

En andet et, ligesom ovenstående bare hvor jeg har peppet farverne lidt op
http://www.esbjergbynight.com/mormor/Mormor&Morfarrune2.jpg

Begge billeder + original findes her så de kan sammenlignes (1.5MB)

Fra : Hagman

Dato : 16-01-04 19:53

Jeg siger tak til jer alle.
I er sgu gode til det, kan se jeg har en del at lære ;)

Jeg synes at "ha" gjorde det bedst.

Men i alle skal ha' lige meget tak.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Rune Jensen

Dato : 16-01-04 20:50

> Jeg siger tak til jer alle.
> I er sgu gode til det, kan se jeg har en del at lære ;)
> Jeg synes at "ha" gjorde det bedst.

Enig :)

Men hvis du vil have deres hoveder byttet ud med nogle andre, eller fjernet
dem helt, så bare sig til :) det er mest det jeg lavet hehehe :)

Fra : Hagman

Dato : 16-01-04 21:27

Hvordan gør du det ?
....hvilket program ?

Kunne være meget sjovt at lære ;)

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-04 21:42

Hagman (michael@FJERNmpetersen.dk) skrev følgende:
> Hvordan gør du det ?
> ...hvilket program ?

Du har sikkert photoshop... Det kan ihvertfald _alt_.

- Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-01-04 21:50

On 2004-01-16, Martin Petersen <knopfisk@[> wrote:

> Du har sikkert photoshop... Det kan ihvertfald _alt_.

Den gamle kunne ikke meget mere end GIMP som var gratis.
Og den nye konkurrerer med Cinepaint, som også er gratis.

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-01-04 01:23

Jeg bruger Paint Shop Pro, da jeg synes den er bedst/nemmest at "photochop"
med. Til mere komplekse projekter er Photoshop bedre
Du kan se nogle af mine "chops" alle lavet med PSP her:
http://www.esbjergbynight.com/chops/
dem der ligger under "art" er mig der prøver at være lidt kunsterisk med
begrænset succes :)

P.S. Det skal lige siges mange af billeder er ret gamle da jeg mistede
interesse for det, for et stykke tid siden