Foto
IBM760 5420
Teil 3020
hvad er forskelle på CF type 1 og 2?
Fra : Per

Dato : 15-01-04 10:14

Hej NG!

Jeg har et Canon Ixus400 og så vidt jeg kan læse, så kan der kun bruges et
CF type 1 kort til denne model.

Hvad er forskellen på type 1 og 2?

Jeg har uden problemer kunne sætte et sandisk ultra 256 mb i kameraet. Er
det et type 2 kort?

Jeg har iøvrigt lavet en tids-test imellem et ultra 256 mb Sandisk og et
alm. 512 mb Sandisk. Der er ingen forskel tidsmæssigt på de 2 kort, når jeg
overfører en fil på ca. 100 mb fra min computer til kortet.

Jeg kan iøvrigt også lave 3 minutters videosekvenser (som er max) med begge
kort - så er det overhovedet værd at ofre et ultra kort til sådan et
kamera - eller er det kun når vi taler om SLR?

Mvh. Per!

---
Denne mail er scannet og fundet virusfri.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-01-04 11:35

Per skrev i et indlæg på usenet:
> bruges et CF type 1 kort til denne model.

Korrekt......

> Hvad er forskellen på type 1 og 2?

Alle "almindelige" CF kort er type 1

Type 2 er f.x. IMB Microdrive, der er en lille harddisk - og er lidt
tykkere - derfor kan de ikke bruges i alle kameraer.

> Jeg har uden problemer kunne sætte et sandisk ultra 256 mb i
> kameraet. Er det et type 2 kort?

Nej

> Jeg kan iøvrigt også lave 3 minutters videosekvenser (som er max) med
> begge kort - så er det overhovedet værd at ofre et ultra kort til
> sådan et kamera - eller er det kun når vi taler om SLR?

Det er også korrekt - kameraer i den billige ende kan ikke udnytte de
hurtige kort fuldt ud, så der er de ikke en fordel.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 12:00

On Thu, 15 Jan 2004 11:34:52 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Korrekt......

>Alle "almindelige" CF kort er type 1
>
>Type 2 er f.x. IMB Microdrive, der er en lille harddisk - og er lidt
>tykkere - derfor kan de ikke bruges i alle kameraer.

Microdrives er Type II+ og ikke kun Type II. Jeg har bl.a. købt en
Type II pcmcia adapter, hvor mit Microdrive ikke kunne være i. Den
fysiske forskel på Type II og Type II+ er at II+ er 1mm tykkere.

Mvh Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-01-04 14:12

<Jan Petersen> skrev i en meddelelse

> Microdrives er Type II+ og ikke kun Type II. Jeg har bl.a. købt en
> Type II pcmcia adapter, hvor mit Microdrive ikke kunne være i. Den
> fysiske forskel på Type II og Type II+ er at II+ er 1mm tykkere.

Nope, du tager fejl. Der er fysisk forskel på CF Type I og CF Type II. CF+,
deriomod, er en nyere version med højere båndbredde - det fysiske format er
det samme.

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-04 07:52

On Thu, 15 Jan 2004 14:11:37 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>deriomod, er en nyere version med højere båndbredde - det fysiske format er

Det var da underligt, for der står CF II+ bag på mit MicroDrive, og
det passer ikke i en CF II adapter?

Mvh Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-01-04 11:36

Læs her: http://www.compactflash.org

--
-Jens B.

Fra : Per

Dato : 15-01-04 12:22

Takker mange gange for svaret!

Mvh. Per!

---
Denne mail er scannet og fundet virusfri.