Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotocd (VCD)
Fra : Bach|DK|

Dato : 14-01-04 22:50

Findes der ikke et program som kan lave en brugbar foto CD (VCD) som man
kan putte i en computer eller DVD afspiller? Jeg ved godt at de store
brænderprogrammer kan, men de kan ikke finde ud af at putte dem i mapper
så det bliver mere overskueligt.

Kender i nogen programmer som kan det?

--
Michael Bach

ICQ#: 56140045
OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : kurt lund

Dato : 14-01-04 23:45

"Bach|DK|" <m_bach_f@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan putte i en computer eller DVD afspiller? Jeg ved godt at de store
> brænderprogrammer kan, men de kan ikke finde ud af at putte dem i mapper

Ja
Ulead DVD PictureShow 2

Kurt

Fra : Bach|DK|

Dato : 15-01-04 10:56

> Ulead DVD PictureShow 2

Har kigget lidt på det og det lader til at være et godt program. Men
skal de køre i slide show? Kan man ikke bladre mellem billederne uden at
de hele tiden kører fremad, så man får mulighed for at kigge på dem
længere tid af gangen (ved godt man kan indstille tiden mellem
billederne)?

Fra : Bo YA

Dato : 15-01-04 14:05

> [...]
> de hele tiden kører fremad, så man får mulighed for at kigge på dem
> længere tid af gangen (ved godt man kan indstille tiden mellem

Kan din DVD afspiller ikke det ?

Min Philips DVD kan vise alm jpeg billeder. Med mulighed for at se i flere
mapper, zoom effekt, billedovergang, rotering og sikkert meget mere

Det er helt standard, fra fabrikkens side. Men den er jo også temmelig ny.
Og de bliver meget hurtig gamle.

Jeg har forøvrigt også Ulead DVD Picture show 2, men det er bedst til at
lave slideshows med, med musik og lydeffekter. VCD+SVCD formatet har ikke
den høje opløsning til billeder, som Philips DVD'en har til foto(jpeg)
cd'er.

Men tjek da om din DVD ikke kan det samme.

Hilsen Bo YA

Fra : Bach|DK|

Dato : 15-01-04 22:29

> Min Philips DVD kan vise alm jpeg billeder. Med mulighed for at se i
> flere mapper, zoom effekt, billedovergang, rotering og sikkert meget
> mere

Fortæl lidt mere :)

Smider du så bare mapperne på en cd/dvd og smækker den i maskinen eller
hvad? For det kan jeg ikke. Det skal jo brændes i èt eller andet format
(vcd/dvd disc osv.)

Fra : Bo YA

Dato : 16-01-04 09:32

> [...]
>
> Smider du så bare mapperne på en cd/dvd og smækker den i maskinen eller
> hvad? For det kan jeg ikke. Det skal jo brændes i èt eller andet format

På computeren lægger jeg f.eks. billeder af naturen i en mappe, billeder af
biler i en anden o.s.v. Det kan også være måneder.
Så brænder jeg mapperne med billeder i, over på en CD, som alm. data filer
(jeg bruger nero, men programmet er underordnet).

Når jeg så lægger den CD i DVD afspilleren, kommer der en skærm op med alle
mapperne. Og så kan jeg vælge at se dem enkeltvis, eller som show, men hele
tiden med mulighed for at stoppe og zoome ind/ud, rotere billedet, eller
skifte til en anden mappe (bare der er strøm på fjernbetjeningen

Opløsningen er flot nok. Selvfølgelig er TV'et ikke en monitor. Men jeg
syntes det er flot.

Min DVD afspiller er Philips 729, den gav jeg Kr. 1500.- for sidst på
efteråret, sidste år. Men jeg har en bekendt der købte en Bilka model til
Kr. 500.- der kunne næsten det samme.

Hilsen Bo YA

Fra : Bach|DK|

Dato : 16-01-04 10:14

Har prøvet det du fortalte og det virker desværre ikke på min 1 år gamle
Sony :(

Fra : Pico

Dato : 15-01-04 22:36

Bach|DK| wrote:
> [...]
> store brænderprogrammer kan, men de kan ikke finde ud af at putte dem
> i mapper så det bliver mere overskueligt.

Ja, Windows f. eks.
I dag lagde jeg lige billederne fra okt., nov. & dec. på en Cd som skal gemmes,
alle billeder i orginal opløsning (jpg) fra kameret, så er billederne backet up.
Jeg indeler normalt mine billeder i mapper der heder månedsnavnene, så
er de som regel rimelig at finde.
For sjov smed jeg Cd'en i DVD afspilleren og så tonede mapperne frem på TV'et
og jeg kunne åbne dem og se billederne. Billederne står enkeltvis og kan dermed
åbnes som man vil eller diasshovet kan stilles til at køre som man nu vil have det
DVD afspillerens menu.
Pico

Fra : Bach|DK|

Dato : 15-01-04 23:02

OK, det må være forskelligt fra afspiller til afspiller for det kan min
i hvert fald ikke.

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 16-01-04 06:46

On Thu, 15 Jan 2004 22:36:02 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>åbnes som man vil eller diasshovet kan stilles til at køre som man nu vil have det

Kan vi ikke få et produktnr. på din, var det en Philips-DVD afspiller?
Mvh. Ulrik
www.ulrikhenneberg.dk

Fra : Pico

Dato : 16-01-04 18:55

Ulrik Henneberg wrote:

> Kan vi ikke få et produktnr. på din, var det en Philips-DVD afspiller?

Nej da, jeg er en fattig efterlønner
Det er en United model 3050M købt hos Blockbuster med brugsanvisning
til hvordan den gøres kodefri
Jeg gik konsekvent efter en der kunne afspille alt, men jeg var ikke klar over
at den også kunne tage JPG billeder i forskellige mapper, men det opdagede
jeg i går, hidtil har jeglavet diciderede Cd'er med billederne alene.
Pico