Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af taske til 300D ?
Fra : Lars Kirkegaard

Dato : 11-01-04 14:02

Kan I anbefale en/nogle tasker til 300D ?

Hvis I kan, hvilke ekstraudstyr kan den pgl. taske indholde ?

--
Lars Kirkegaard
Engesvang

Fra : Ole C.

Dato : 11-01-04 14:32

Hej Lars.

Jeg bruger en Nikon taske. Det er en "stor" taske med 5 rum indeni.1 lomme
på hver side, 1 foran, 1 bagved, 1 på låget, 1 med net indeni låget. Jeg har
mit 300D i midterste rum, 3 optikker, et EOS 650 hus og flash i de
resterende alt samlet i det store opdelte rum. I netlommen har jeg diverse
filtre samt memory cards. Den dækker alle mine behov.

Men når alt kommer til alt er det vist en smagssag og hvor meget plads du
har brug for samt hvad du ønsker at slæbe på. Jeg fik min taske for 200 kr.
Det var en promotion taske den lokale forhandler ville af med da jeg købte
mit nye kamera. En taske i den størrelse ligger vist omkring 4-600kr eller
mere afhængigt af mærke osv..

Mvh Ole.
www.condrup.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 11-01-04 14:35

"Lars Kirkegaard" <newsnospam@kirkegaards.dk> skrev i en meddelelse

> Kan I anbefale en/nogle tasker til 300D ?

Jeg kan bare anbefale, at du køber en der er stor nok. Inden du får dig set om,
skal du have plads til et teleobjektiv, en vidvinkel, en kraftig blitz, diverse
filtre, en løs lysmåler, lommelygte, notatpapir, lille lommekniv og hvad man nu
ellers går og slæber på.

Det er dumt at købe den mindste taske du kan finde, for på et eller andet
tidspunkt komme til ud for at skulle have noget mere med.

Se efter en, som en godt polstret, så den kan holde til at blive brugt. Heller
at tasken bliver snavet og får lidt tæsk, end kamera og objektiver. Selvom du
ikke lige påtænker at skulle på 14 dages vandretur i de norske fjelde, så gør
det ikke nogen at tasken kan tåle lidt vand.

Det er også en fordel at finde en, hvor du selv kan inddele den i rum vha. de
medfølgende "puder" med velcro på. På den måde undgår du at det hele ligger og
roder rundt, og når alt har sin plads i tasken, så lærer du også hurtigt hvor
tingene ligger. Dette kan være meget praktisk, når du i en håndevending skal ha'
skiftet objektiv og det er nat.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-04 15:25

On 2004-01-11, Lars Kirkegaard <newsnospam@kirkegaards.dk> wrote:
> Kan I anbefale en/nogle tasker til 300D ?
>
> Hvis I kan, hvilke ekstraudstyr kan den pgl. taske indholde ?

Købte en Lowepro Toploader TLZ 1. Kan ikke indeholde ret
meget mere end 300D med zoomobjektiv. SÅ jeg skal have suppleret.

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 11-01-04 18:18

Der er en der sælger en Jessop taske i dk.marked.privat.foto til 250 kr

Den kunne jo spørge om han ville sende et par billeder.

(og nej det er ikke mig)

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!