Languedoc
Fra : Nyheder

Dato : 25-01-04 15:18

Vi skal til Syd Frankrig, nærmere betegnet Vias her til sommer. (Vias ligger
i nærheden af Narbonne og Montpellier) er der nogen som har nogle gode
forslag til hvad vi bør se ?

Fra : Klaus Kolle

Dato : 25-01-04 22:44

On Sun, 25 Jan 2004 15:18:24 +0100, "Nyheder" <QXL@DSA-NET.DK> wrote:

>Vi skal til Syd Frankrig, nærmere betegnet Vias her til sommer. (Vias ligger
>i nærheden af Narbonne og Montpellier) er der nogen som har nogle gode
>forslag til hvad vi bør se ?

Kør rundt i området - det er ualmindeligt skønt - og forresten så er
franskmændene derned ganske imødekommende selv om de ikke helt forstår
jysk :-/

Smut en tur op til Carcasonne og se på den gamle by. Ikke langt derfra
er nogle grotter, som man kan køle af i, hvis det er ulideligt varmt.

Vinen i Corbierres er ualmindelig god - hvis man ellers er til de
sydfranske druer. Søg ud i landet og drop ind på nogle vingårde og
smag jer frem til netop jeres foretrukne. Det er ikke billigere end så
mange andre steder, men der er minder i hver flaske.

Andora ligger ikke langt derfra heller. Det er en smuk omend lang vej
derop. Og mine piger synes ikke rigtigt at det "toldfrie" var noget at
råbe hurra for, så for turens skyld.

Narbonne er selvfølgelig også et besøg værd.

Klaus