Scrollbars i et Treeview
Fra : Allan

Dato : 16-01-01 15:11

Findes der en mulighed for at vide om der er synlige scrollbars i mit
treeview. Ikke om den kan have det, men om den har det lige nu?

MVH
Allan

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 16-01-01 18:59

Hej Allan

> Findes der en mulighed for at vide om der er synlige scrollbars i mit
> treeview. Ikke om den kan have det, men om den har det lige nu?

Du kan teste om en scrollbar er synlig med SBM_GETPOS beskeden og
sendmessage... Hvis scrollbaren ikke er synlig returneres 0.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Allan

Dato : 22-01-01 16:33

Hej Kim

Tak for svaret. Jeg synes dog ikke lige at kunne gennemskue det. Hvilken
long værdi skal SBM_Getpos have?
Har du et lille hurtigt eksempel ville jeg være glad.

MVH
Allan

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:OZ%86.29921$W81.327598@twister.sunsite.dk...

Fra : sha

Dato : 22-01-01 18:53

Hi, just from my head
Privat Declare Function SendMessage Lib "user32" Alias "SendMessageA" (ByVal
hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As
Long
Privat Const SBM_GETPOS = &HE1
'
'
dim ret as Long

ret = SendMessage (nameoncontroll.hwnd, SBM_GETPOS, 0&, 0&)

[sha]

Fra : Allan

Dato : 23-01-01 11:23

Thanks, but I can't make it work.
Sendmessage always returns 0 even if there is a scrollbar.

Allan