Nye støddæmpere + fjedre på Mazda 626 92-9~
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 10:26

Hej,

Min bil har mere end 9 år på bagen, og kunne godt trænge til ny undervogn da
den er meget blød, og bilen er ekstremt sidevindsfølsom.

Bilen er fra fabrikken med en lød ndervogn, og jeg kunne godt tænke mig at
få den sænket lidt - der er jo mere end 10 cm fra forhjulet op til skærmen,
og jeg kunne godt tænke mig at få det mellemrum gjort mindre.

Hvilke muligheder har jeg til menneskepenge for at få bilen gjort lidt
stivere og lavere - den skal IKKE blive til en racer, men bare få de
køreegenskaber man kan forvente i en familie/fimabil.

Hvis nogen kender et godt sted at få opgaven klaret, og måske har erfaringer
med løsningen på denne bil, vil jeg meget gerne høre om det. Om vinteren
kører jeg på stadard 14" stålfælge med vinterdæk, og om sommeren på 17"
hjul. Dækkene opfører sig jo på vidt forskellige møder, og jeg er ikke
interesseret i at føle at jeg kører i en gokart om sommeren, og kan mærke
alle ujævnheder i vejen.

Forlanger jeg for meget af min "blød hat" bil?

Mvh. Søren Rohde, Århus

Fra : Rasmus

Dato : 07-02-04 13:06

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hjul. Dækkene opfører sig jo på vidt forskellige møder, og jeg er ikke
> interesseret i at føle at jeg kører i en gokart om sommeren, og kan mærke

Du skal ikke regne med et komforten bibeholdes hvis du sænker bilen, jeg har
selv sådan en Mazda og har sænket den 40mm, det har gjort køreegenskaberne
bedre, og undervognen noget mere hård. Det er ikke værre end i andre biler
som er sænket 40mm, så hvis man kan leve med det er der jo ingen problemer.

Jeg købte fjedre hos www.nvautodele.dk de sælger også hele sæt med dæmpere
og fjedre til rimelige penge.

mvh
Rasmus

Fra : Brian M

Dato : 07-02-04 19:08

> [...]
> stivere og lavere - den skal IKKE blive til en racer, men bare få de
> køreegenskaber man kan forvente i en familie/fimabil.

www.nvautodele.dk har 40mm sænkningsfjedre af god kvalitet til 700 kr +moms.
Det er nok den billigste løsning.