Vinterdæk
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 07-02-04 03:33

Det tyder på en endnu en mild vinter. Er det virkeligt pengene værd at
skifte til vinterdæk?

--
Vh

Morten

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-04 07:23

On Sat, 7 Feb 2004 03:32:34 +0100, "Morten Højgaard Roth"
<mhroth@ruc.dk> wrote:

>Er det virkeligt pengene værd at skifte til vinterdæk?

Min mening:
Generelt: ja
På nuværende sene tidspunkt: nej

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 10:39

Mogens... wrote:
> Min mening:
> Generelt: ja
> På nuværende sene tidspunkt: nej

Jo da. De er pi.. billigt.

Købte 4 stk. 135R13 Michelin Alpin 2 for ca. 1.100 kr...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-04 10:46

Morten Fruergaard wrote:

> Jo da. De er pi.. billigt.
>
> Købte 4 stk. 135R13 Michelin Alpin 2 for ca. 1.100 kr...

Hvad skal de sidde på??
En 2CV??

Mvh
Roberto (anede ikke at man kunne få 135)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-04 10:51

Roberto Saldo wrote:

> Hvad skal de sidde på??
> En 2CV??

Fiat Uno...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-04 09:35

Morten Højgaard Roth wrote:
> Det tyder på en endnu en mild vinter. Er det virkeligt pengene værd at
> skifte til vinterdæk?

Sgudda ikke nu :))

Hvor har du ligget i dvale henne??

På den anden side skal der bare een sur sjapdag til hvor du eller
konen banker bilen ind i et eller andet til førend den sølle times
arbejde tager sig anderledes ud!!

Mvh
Roberto (det kan hurtigt blive dyrt at være doven!)

Fra : Møller

Dato : 07-02-04 11:11

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
Morten Højgaard Roth wrote:
> Det tyder på en endnu en mild vinter. Er det virkeligt pengene værd at
> skifte til vinterdæk?

Sgudda ikke nu :))

Hvor har du ligget i dvale henne??

Små slag Robert: Du kunne havde sluttet med

Jeg mener p.t. nej.
bla. fordi jeg har sat mine gode sommer dæk på, næsten nye, og de bremser
altså bede, selvom jeg havde supergode vinterdæk: Goodyear UG WG3
Sommerdæk: Goodyear EA Ventura 85V TL

og så henvise til bl.a:

http://www.fstyr.dk/
-publikationer
- færdselsstyrelsens publikationer
- (under biltekninsk afdeling) Sommer- og Vinterdæks bremseevne, factnota
--
Møller

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-02-04 11:28

Møller wrote:

> [...]
> - færdselsstyrelsens publikationer
> - (under biltekninsk afdeling) Sommer- og Vinterdæks bremseevne, factnota

Dem henviser jeg nødigt til fordi man kunne tro at det også gælder på
tværs af dimensionerne.

Det er totalt umuligt at lave en test der tager hensyn til alle
kombinationer af biler og dæk.

Typisk har man bredere sommerdæk med mindre mønster, hvilket ikke er
helt optimalt i smattet føre.

Ingen af de populære 'se her er beviset' tests sammenligner 185/65R14
vinter med 205/40R17 sommer og det er synd.

Mvh
Roberto (det er aldrig ligetil)