Hvordan er det nu liiige med gaskuglerne ~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 21:30

Jeg tror efterhånden at jeg har fået Xantiaen solgt, men i den forbindelse
fik jeg at vide af den lokale Citroen mand, at gaskuglerne skulle skiftes
(han var ikke sikker på om de kunne fyldes op, når de var monteret fra
fabrikken??). Jeg kan høre på min sædvanelige mekaniker (der er
færdiguddannet om et ½ år), at sådan nogle fætre koster ca. 500 kr + moms
stykket (org. parallel import). Men kan jeg godt lade ham skifte dem? Han er
jo ikke specielt vandt til Citroen, men er nu ellers ganske fingernem (og
billig :). Det lød nu ikke på Citroen manden som om at det skulle være det
store problem - tror faktisk at han troede at jeg selv ville gøre det.
Desuden vil jeg gerne vide, hvor mange kugler der skal budgetteres med? Han
har skrevet at de skal skiftes i for og bag, men han pegede på den der
sidder i midten af bilen bagerst, og sagde at dén skulle der ikke pilles i.
Er der så 4 eller 5 tilbage?

Håber at i lige kan komme med lidt nyttig info....

/Kasper Hansen

Fra : Kim Olsen

Dato : 05-02-04 21:49

Hej Kasper

Du kan få dem til kr. 298,- stykket hos www.thansen.dk

Jeg fik skiftet alle 5 i sommers, hos en "orange" mekker.

Arbejdstid 1 time pris kr. 200,- Så jeg tror ikke det er særligt svært.

Hilsen

Kim

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 22:07

> Du kan få dem til kr. 298,- stykket hos www.thansen.dk
>
> Jeg fik skiftet alle 5 i sommers, hos en "orange" mekker.
>
> Arbejdstid 1 time pris kr. 200,- Så jeg tror ikke det er særligt svært.

Det lyder alletiders... Så er der jo ikke noget at frygte.

/Kasper Hansen

Fra : Møller

Dato : 05-02-04 22:01

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg fik skiftet alle 5 i sommers, hos en "orange" mekker.
>
> Arbejdstid 1 time pris kr. 200,- Så jeg tror ikke det er særligt svært.

Se her:

http://www.skovgaard-schmidt.dk/citroen.html
--
Møller

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-02-04 23:08

> http://www.skovgaard-schmidt.dk/citroen.html

Den side havde jeg lige glemt - han er ganske billig... Kan du forresten
kaste lidt lys over hvordan installationen foregår - er det lige så nemt som
Kim skriver?

/Kasper Hansen

Fra : Møller

Dato : 06-02-04 15:13

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message

> Den side havde jeg lige glemt - han er ganske billig... Kan du forresten
> kaste lidt lys over hvordan installationen foregår - er det lige så nemt
> [...]

Ja.

Jeg har haft en del beskrivelser af hvordan man gør, men dam har jeg
selvfølgelig slettet, men søg tilbage

http://makeashorterlink.com/?O57622257

Møller

Fra : Møller

Dato : 06-02-04 15:17

> [...]
>
> /Kasper Hansen

Ja.

Jeg har haft en del beskrivelser af hvordan man gør, men dam har jeg

et af indlæggene:

Du skal ikke tappe olie af.
Med stoppet motor:
-Du sætter bilen i øverste stilling.
-Åbner for udluftningsskruen(sidder ved akkumumulatorkuglen) ½-1 omdr er
nok. du kan høre en hvislende lyd. og bilen falder helt ned.
- skru kuglerne af, evt. med en rørtang eller en oliefiltertang.
-sørg for at den lille gummiring sidder korrekt, den gamle skal være
fjernet.
- kom lidt olie på gummipakningen
- skrur fast med hænderne
- spænd ligt efter med en oliefiltertang, der skal ikke bruges vold!!!
- start motoren og lad den kørte lidt.
-spænd udluftningsskruen og bilen hæver sig
- løsn udluftningsskruen igen med motoren i gang
- vent 1-3- min og spænd den igen
- Tag en tur i den nye bil.

Men du har lige glemt, at bagkuglerne og akkumulatorkugle (det er den kugle
der er foran) også skal skiftes.
Hvis ventilen i hydraulikpumpen klikker hurtigste skal du snart skifte de
sidste kugler.
Rør er også lette og skifte og bør være af rustfri stål.

Billigste pris:
Skovgaard og Schmidt
Salbyvej 22
4600 Køge
56 66 35 35

Møller
PS har du overvejet at anskaffe dig en Haynes manuale eller låne den på
biblioteket?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 06-02-04 20:33

"Møller" <eam@son.dk> wrote in message
> En lang forklaring....

Okay, tak. Den sender jeg videre til min mekaniker... Lyder ikke så
kompliceret.

> PS har du overvejet at anskaffe dig en Haynes manuale eller låne den på
> biblioteket?

Ja, men da jeg lige har solgt bilen, synes jeg at det er lidt spild af penge
:) Det er ikke mange penge sådan en spand kan indbringe... Sølle 72.000 blev
det til :o/

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 17:08

"Kasper skrev

> :) Det er ikke mange penge sådan en spand kan indbringe... Sølle 72.000
blev
> det til :o/

Ork...... Jeg har lige solgt min '93'er med 177 kkm på klokken..... 21 af
de lange kunne det blive til i ren handel. Det bedste bud jeg fik i bytte
var 22 kkr, men mit "købsemne" smuttede inden jeg nåede længere...

VenHils
Peter