Nødder!
Fra : Fly Christensen

Dato : 05-02-04 10:54

Rasgu ! #¤!¤%&%§!"#¤
Billister er sgu nogle nødder! Hvorfor ¤"%& skal de absolut holde og
spærre både fortov og cykelsti, når de skal ud fra en parkeringsplads
eller sidevej? De kan da for pokker liige køre den meter til halvanden
længere frem, som rabatten tillader, så man kan komme forbi! Men
NAARRJJ! De skal holde der og glane, ikke noget med at flytte sig.
Fornærmet bliver de også, når man meddeler dem, at man synes, at de er
nogle båtnakker.

Fly

Vej

------------------------l l-----------------------
Rabat l l
------------------------l l-----------------------
Cykelsti
Fortov
l udkørsel l
l l

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-04 11:08

Fly Christensen wrote:
> [...]
> NAARRJJ! De skal holde der og glane, ikke noget med at flytte sig.
> Fornærmet bliver de også, når man meddeler dem, at man synes, at de er

&/%¤&#%¤&#%)
Cyklister er sgu nogle nødder.

Hvor fa/#%#%¤ skal de absolut kører op på fortorvet for at komme foran en
bil, når man holder ved et lyskrydt. Hvorfor fan#" kan de ikke have bare
lidt køkultur og så holde sig pænt bagved. De har vel ikke mere travlt end
os i biler.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Broegger

Dato : 05-02-04 11:16

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> fumlede med tastaturet og frembragte

[snip: en masse brok samt et lille kort]

Og hvorfor er det lige at cyklister altid skal brokke sig og generalisere?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thomas Johansen

Dato : 05-02-04 13:03

...og hvorfor kan de ikke bruge deres arm til retningsvisning, så man ikke
bremser ned forgæves...

... hvorfor fatter cyklister ikke, at man ikke kan se dem hvis det er mørkt
og de ingen lys har på....og så bliver de endda gale hvis man er lige ved at
ramme dem ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 13:06

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> wrote in message
> ..og hvorfor kan de ikke bruge deres arm til retningsvisning, så man ikke
> bremser ned forgæves...

Det synes jeg faktisk bliver bedre og bedre.

> [...]
> og de ingen lys har på....og så bliver de endda gale hvis man er lige ved

Da jeg fik kørekort begyndte jeg at køre med lys på cyklen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-02-04 13:25

Christian B. Andresen wrote:
> Da jeg fik kørekort begyndte jeg at køre med lys på cyklen.

Det samme her - de enkelte gange jeg har cyklet siden...
Før jeg fik pappet mente jeg ikke, at det var nødvendigt med lys på cyklen
før jeg selv ikke kunne se noget...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 13:29

meddelelse news:bvtcqo$3dp$1@sunsite.dk...

KLIP

> Før jeg fik pappet mente jeg ikke, at det var nødvendigt med lys på
cyklen
> før jeg selv ikke kunne se noget...

Sådan er der med mange ting her i livet ....... man skal kunne se lyset,
før man værdsætter det...)

Hr. Bjørn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 13:33

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> KLIP

> cyklen
>
> Sådan er der med mange ting her i livet ....... man skal kunne se lyset,

LOL

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-02-04 13:14

On Thu, 5 Feb 2004 13:02:45 +0100, "Thomas Johansen" <tjo[NO
SPAM]@hehe.com> wrote:

>..og hvorfor kan de ikke bruge deres arm til retningsvisning, så man ikke
>bremser ned forgæves...

Jeg rækker altså heller ikke armen ud, når jeg skal lige ud.

>.. hvorfor fatter cyklister ikke, at man ikke kan se dem hvis det er mørkt
>og de ingen lys har på....og så bliver de endda gale hvis man er lige ved at
>ramme dem ?

Fatter jeg heller ikke. Det irriterer mig grænseløst, både som cyklist
og billist.
Jeg forøvrigt har også lys når det regner, er diset, tåget etc. Jeg skal
jo ikke se, men ses.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-02-04 13:32

Thomas Johansen wrote:
> [...]
> og de ingen lys har på....og så bliver de endda gale hvis man er lige ved at

Det skal dog lige nævnes at diodelygter er en klar forbedring over de
astmatiske typer man tidligere var nød til at nøjes med.

Men det er slemt i regnvejr om aftenen, af en eller anden grund er
sort tøj på mode. Der er desværre alt for mange cykellygter man ikke
kan se på afstand.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Henning

Dato : 05-02-04 14:59

On Thu, 05 Feb 2004 13:32:24 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Det skal dog lige nævnes at diodelygter er en klar forbedring over de
>astmatiske typer man tidligere var nød til at nøjes med.

Det mener du ike? Efterhånden er lygterne så små at de ikke kan ses i
skumringen eller når bare det regner en smule! Næ. en gammeldags
dynamo...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-02-04 15:04

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message

> Det mener du ike? Efterhånden er lygterne så små at de ikke kan ses i
> skumringen eller når bare det regner en smule! Næ. en gammeldags
> dynamo...

En navdynamo, de nyeste har et lille batteri der lades op, så man også har
strøm når man holder stille. Desuden virker de også godt i snevejr.

http://www.dcf.dk/shop2000/12lygter.htm#Hvad%20er%20en%20navdynamo?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-02-04 15:10

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> writes:

> Det mener du ike? Efterhånden er lygterne så små at de ikke kan ses i
> skumringen eller når bare det regner en smule! Næ. en gammeldags
> dynamo...

Bare fordi det er dioder betyder ikke at de er små og ubruglige:

http://www.cateye.com/detail.php?products_id=91

Jeg har sådan en fætter monteret på min cykel og damn den giver et
godt lys. På 4 AA batterier holder den ca. en måneds cyklen til/fra
arb. ~15 min hver vej. Den er stor, giver et meget tydeligt lys og kan
bruges både til at blive set og til at se med. Men jeg giver dig ret i
at de små bitter 1-diodes lygter ikke meget værd, de er næsten
umulige at se, specielt hvis man kommer kørende i halvmørke med lidt
gadebelysning.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-04 15:26

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote in message news:28pn07xty6z.fsf@zil.kom.auc.dk...

> [...]
>
> Jeg har sådan en fætter monteret på min cykel og damn den giver et
> godt lys. På 4 AA batterier holder den ca. en måneds cyklen til/fra

Jeg har en tilsvarende og den kan man også se med hvor der ikke
er anden belysning. Desværre kan jeg ikke genkende batterilevetiden
idet min bruger 4 x AA (dog opladelige) på ca. 30 minutter

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 15:32

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en tilsvarende og den kan man også se med hvor der ikke
> er anden belysning. Desværre kan jeg ikke genkende batterilevetiden
> idet min bruger 4 x AA (dog opladelige) på ca. 30 minutter

Imponerende - så har du en rækkevidde på hele 5-600 meter?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-04 15:36

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message news:402253f6$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Imponerende - så har du en rækkevidde på hele 5-600 meter?

Såså!

/Jakob

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-02-04 15:34

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> writes:

> Jeg har en tilsvarende og den kan man også se med hvor der ikke
> er anden belysning. Desværre kan jeg ikke genkende batterilevetiden
> idet min bruger 4 x AA (dog opladelige) på ca. 30 minutter

Prøv at smide et sæt alm. duracell batterier i... Jeg har lige skiftet
batterier i min (købte den i december tror jeg). Jeg har godt nok sat
billigbatterier i den nu (IKEA?) men de andre var kvali (vistnok
philips eller lign)

Det er ikke alting der er ligegodt med genopladelige
batterier. Spændingen over dem er jo kun 1.2V hvor normale batterier
har 1.5V, og da der ikke trækkes ret meget strøm er det nok derfor der
er forskel. Min var da godt nok ikke på fuld power her til sidst, det
kunne jeg se da jeg smed nye batterier i, men den var da brugbar.

/Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-02-04 15:38

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote in message news:28pisiltx20.fsf@zil.kom.auc.dk...

> Prøv at smide et sæt alm. duracell batterier i...

Jeg skiftede til opladelige efter jeg fandt ud af at Duracell holdt ca.
1½ time - det bliver sgu hurtig dyrt

> [...]
> batterier. Spændingen over dem er jo kun 1.2V hvor normale batterier
> har 1.5V, og da der ikke trækkes ret meget strøm er det nok derfor der

I know

/Jakob
M.Sc.E.E

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-02-04 07:54

Jakob Jeppesen wrote:

> Jeg skiftede til opladelige efter jeg fandt ud af at Duracell holdt ca.
> 1½ time - det bliver sgu hurtig dyrt

Hos Harald Nyborg har de NiMh med rimelig capacitet til rimelige
priser. Fex AA 2000mAh 80kr for 4 styk.

Fra : Broegger

Dato : 05-02-04 16:02

Thomas Rasmussen <simpsons@invalid.kom.auc.dk> fumlede med tastaturet og
frembragte news:28pn07xty6z.fsf@zil.kom.auc.dk:

> http://www.cateye.com/detail.php?products_id=91

Det er da vist ligefør den kan bruges som blitz til kameraet... Shit for en
fætter.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 05-02-04 19:17

On 05 Feb 2004 15:01:59 GMT, Broegger
<thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:

> [...]
>frembragte news:28pn07xty6z.fsf@zil.kom.auc.dk:

>Det er da vist ligefør den kan bruges som blitz til kameraet... Shit for en

Nah, hvis du skal have noget der batter:

http://www.cateye.com/detail.php?products_id=65

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Broegger

Dato : 05-02-04 19:39

> Nah, hvis du skal have noget der batter:
>
> http://www.cateye.com/detail.php?products_id=65

Jeg så den godt... den ser ikke helt så voldsom ud... Jeg tror dog jeg vil
nøjes med de 12V installationer Volvoen har, de lyser sgi bedre og så
slipper jeg for cyklen

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-02-04 01:16

On 05 Feb 2004 15:09:40 +0100, Thomas Rasmussen
> [...]

>at de små bitter 1-diodes lygter ikke meget værd, de er næsten
>umulige at se, specielt hvis man kommer kørende i halvmørke med lidt

Bare trælst at benævnte lygte ikke kan tages af cyklen og med en, når at
man forlader den.

Men synes nu også at min ASP Sapphire "lygte" kan lyse pænt meget op og
den burde da realt set også godt kunne virke som cykell ygte såfremt at
man købte den nye udgave.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-02-04 08:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> writes:

> Bare trælst at benævnte lygte ikke kan tages af cyklen og med en, når at
> man forlader den.

Sshhh... det må du ikke sige til min lygte der står ved siden af jeg
har taget den af min cykel.

Den kan fint tages af, men den er så en smule klodset at rende rundt
med, da den er rimelig stor.

/Thomas

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-02-04 15:19

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener du ike? Efterhånden er lygterne så små at de ikke kan ses i
> skumringen eller når bare det regner en smule! Næ. en gammeldags
> dynamo...

Så er man også sikker på, at de kun kan køre hurtigere, end at man kan nå at
se dem
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : bilr

Dato : 06-02-04 13:23

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message news:<g444201rndalpq55q5s4bhjkib88d4u009@4ax.com>...
> [...]
> NAARRJJ! De skal holde der og glane, ikke noget med at flytte sig.
> Fornærmet bliver de også, når man meddeler dem, at man synes, at de er

JEG HADER INTOLERANTE MENNESKER!

Især dem, der generaliserer!

De skulle skydes hele bundtet!

bilr