Peugeot 205 1.9 GTI 88'
Fra : Peter

Dato : 04-02-04 15:48

Hvad vejer sådan en bil?

Den kan vist chiptunes til 180 heste og så må den da være pænt hurtig hvis
den er rimelig let!

Overvejer nemlig at anskaffe mig denne model!

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-02-04 16:07

Peter (peterbuus2003@yahoo.dk) skrev følgende:
> Hvad vejer sådan en bil?
>
> Den kan vist chiptunes til 180 heste og så må den da være pænt hurtig
> hvis den er rimelig let!
>
> Overvejer nemlig at anskaffe mig denne model!

Min 1.4 fra 86 vejer ~780 kg... Der er vist ikke den store forskel på de to.

- Martin

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-02-04 16:30

Martin Petersen wrote:

> Min 1.4 fra 86 vejer ~780 kg... Der er vist ikke den store forskel på
> de to.

Biltovet.dk brugtbilsguide:

Oprindelig nypris :
209.990 kr.

Karrosseritype :
Hatch

Antal døre :
3

Brændstoftype :

Geartype :
Manuel

Bagagevolumen bag bagsæde :
216 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
1200 liter

Længde :
371 cm

Bredde :
157 cm

Højde :
136 cm

Vendediameter :
10,5 m

Egenvægt :
875 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
800 kg

Acceleration 0-100 km/t :
7,8 s

Tophastighed :
206 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.904 ccm

Effekt :
130 HK

Drejningsmoment :
161 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
12,9 km/l

Jeg nægter at tro på, at den kan chiptunes til 180heste, så tror jeg
ihvertfald at mine 2 venner havde fået gjort det dengang de kørte i hhv. 205
og 309 gti (samme motor)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 04-02-04 16:22

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vejer sådan en bil?
>
> Den kan vist chiptunes til 180 heste og så må den da være pænt hurtig hvis
> den er rimelig let!

Hvis du vil nærme 180HK skal du sende dit topstykke og knaster til
Agergaard, lave nyt udstødningssytem m.m.

God fornyjelse ... det er den fede bil jo

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Carsten Petersen

Dato : 04-02-04 16:48

"Peter" <peterbuus2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vejer sådan en bil?
>
> Den kan vist chiptunes til 180 heste og så må den da være pænt hurtig hvis
> den er rimelig let!

Desværre, du kommer ikke i nærheden af 180 hk med chiptuning alene.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!

Fra : Peter

Dato : 04-02-04 20:48

Ok. så bare en i den blå avis hvor der stod chiptunet til 180 heste. Derfor!

Fra : Peter

Dato : 04-02-04 21:16

Kom forresten til at se at der desuden i annoncen stod "MI 16 motor
chiptunet, ca 180 heste"

Ved ikke om det er en helt anden motor eller hvad for så kan den jo nok
overhovedet ikke synes med den i eller hvad?

Fra : Martin P.

Dato : 04-02-04 22:04

> Kom forresten til at se at der desuden i annoncen stod "MI 16 motor
> chiptunet, ca 180 heste"

En MI16 motor har 160HK og så er der lige pludselig ikke langt til 180HK.
180HK kan ikke nås med en chiptuning alene med mindre motoren som standard
har ydet mere end de 160HK den er opgivet til.

> Ved ikke om det er en helt anden motor eller hvad for så kan den jo nok
> overhovedet ikke synes med den i eller hvad?

Det er en helt anden motor end den der ligger i en 205 GTi som standard og
da den har mere end 20% mere effekt end original motoren skal du ikke regne
med at få den synet.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Rasmus

Dato : 04-02-04 23:17

> [...]
> den er rimelig let!
>
> Overvejer nemlig at anskaffe mig denne model!

Der køre enkelte modeller som er lovligt synet med en mi-motor, men der er
meget langt i mellem. Jeg kan ikke forestille mig, at chip-tuning kan give
meget på en mi. Medmindre der er lavet andet ved motoren.
Tjek evt www.hi-speed.dk der kan du læse mere om modellen, og så sidder
nogle kloge hoveder og kigger i forummet !!

Mvh
Rasmus 306