Autopære H7
Fra : Carl

Dato : 02-02-04 13:16

Jeg fik et chok over at en autopære H7 koster 69 kroner (Osram 12 volt 55W UV stop) en
ganske almindelig pære til min Peugeot 206
pæren holdt kun i 22 måneder

Hvor skal jeg købe og hvad skal jeg købe næste gang ?
Findes der et tip om pærer der holder længere ?

Jeg kan se at køre-nærlys og det lange lys er 2 stk's H7 pærer

vh
Carl

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-02-04 13:24

Carl wrote:
> [...]
> Findes der et tip om pærer der holder længere ?
>
> Jeg kan se at køre-nærlys og det lange lys er 2 stk's H7 pærer

Mal mig blå og kald mig nærrig, jeg har købt dem H-N har på tilbud
fortiden.

De har 'eagle eye' til 29.95 parret både i naturel, 'guld' eller
'hvid' (Brianblå).

Mener det er dem her der laver dem:

<http://www.namyung.co.kr/eagleye/htm/auto.htm>

Til den pris skal de være temmeligt dårlige for at jeg brokker mig
(jeg købte et par æsker med naturel).

De har da også Osram til 49kr for naturel.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Carl

Dato : 02-02-04 16:19

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (jeg købte et par æsker med naturel).
>
> De har da også Osram til 49kr for naturel.

Tak for rådet
Korrekt det vil jeg huske at købe !!!

2112 AUTOPÆRE H7 12V55W 2XSTANDARD 29,95 Se mere
2273 AUTOPÆRE H7 12V55W 2XALLWEATH. 29,95 Se mere
2330 AUTOPÆRE H7 12V55W 2XBLUE 29,95 Se mere

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 16:32

> Mal mig blå og kald mig nærrig, jeg har købt dem H-N har på tilbud
> fortiden.

NÆRRIG
mine Philips har koster over 10 gange så meget.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-02-04 17:28

Tom wrote:

> 55W UV stop) en

> NÆRRIG
> mine Philips har koster over 10 gange så meget.

:)

I H4 naturel er mine erfaringer at der absolut ingen forskel er på
levetiden.

De kulørte Tivoli-lamper holder for det meste kortere men det gør de
også i de dyrere mærker.

Jeg bemærkede at kun de alm. bar CE og E -mærkning på selve pæren!
De kulørte havde kun CE og TUV på indpakningen så dem skal man nok
ikke slæbe med til syn.

Mvh
Roberto (Nærrig!)

Fra : Carl

Dato : 02-02-04 18:30

Jeg bemærkede at kun de alm. bar CE og E -mærkning på selve pæren!
De kulørte havde kun CE og TUV på indpakningen så dem skal man nok
ikke slæbe med til syn.

Til gengæld bærer de et meget "fint" mærkat ISO9002 som hvad jeg hører er LUXUS -
hvis du har ISO9002 certifikat kan du
få stillinger allevegne

vh
Carl

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-04 19:29

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>De kulørte havde kun CE og TUV på indpakningen så dem skal man nok
>ikke slæbe med til syn.

Man skal nok med de fleste hang_chu_bang lamper gøre sig selv og sine
medtrafikanter den tjeneste, at tænde nærlyset, gå et stykek væk fra
bilen - og så kigge på hvor meget strejflys de "lortelamper" udsender.

Måske et kig i beskrivelsen af lamper i det nyeste nummer af
bilmagasinet, kan anspore ?

Jeg skulle prøve nogle "fine nye billige lamper" for en lokal
bilforhandler - hold op noget møg. De er længst smidt i skralderen, og
efter vi lod lygtekontrolapparattet bekræfte mine erfaringer, sælger
de ihvertfald ikke sådanne illuminatorer.

Fra : Mikael L

Dato : 02-02-04 19:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Man skal nok med de fleste hang_chu_bang lamper gøre sig selv og sine
> medtrafikanter den tjeneste, at tænde nærlyset, gå et stykek væk fra
> bilen - og så kigge på hvor meget strejflys de "lortelamper" udsender.

Det kan jeg da ikke forstille mig. Der er jo ingen forskel andet end prisen.
Der er jo ingen grund til at betale mere end højst nødvendigt.- Ironi off.

> [...]
> efter vi lod lygtekontrolapparattet bekræfte mine erfaringer, sælger
> de ihvertfald ikke sådanne illuminatorer.

Hvis bare alle gad og gå bare en anelse op i deres udstyr på bilen. Der er
jo desværre en del der har den holdning. Dæk, det er de sorte ringe der
sidder i alle hjørnerne på bilen. Lygter, de skal bare lyse, så er det jo
skide ligegyldigt hvor og hvordan de lyser, bare de lyser og jeg kunne blive
ved.

Men problemet er jo nok at det er de færreste der har noget at sammeligne
med, og så tænker man mere på pengepungen end på sikkerheden.
Det kan godt være at gode pærer koster 4 gange så meget som de billige og
dårlige, men hvor tit er det lige at man skifter pærer? Det er formentlig
ikke den største udgift på bilbudgettet set over et år.
Jeg har personligt kun skiftet nærlyspærer på mine biler en enkelt gang
eller to fordi at de er sprunget. Jeg har selvfølgelig også kun haft 6 biler
gennem de sidste 10år. Enten har jeg ikke haft bilen længe nok til at de er
gået, eller også har jeg købt nye lygter og skiftet pærer samtidig.

Mikael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-04 21:02

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Det kan jeg da ikke forstille mig. Der er jo ingen forskel andet end prisen.
>Der er jo ingen grund til at betale mere end højst nødvendigt.- Ironi off.

I disse tider, hvor tingene jo er blevet forfærdeligt dyre, er det jo
klart at der skal spares hvor der kan - det tragiske indtræder blot
når man lægger mærke til hvad folk sparer på.

Dæk, lamper ...... desværre ting af sikekrhedsmæssig betydning.

> [...]
>skide ligegyldigt hvor og hvordan de lyser, bare de lyser og jeg kunne blive

Ret skal være ret, og vi kan jo ikke skære alle over en kam - der er
mange automongoler - altså folk der egentligt ikke går højere op i
deres biler, en de små bekymringer om hvordan man lettes kommer på
arbejde eller hjem igen - billigst muligt - det er osse fair nok.

Jeg er nok (som mange andre i gruppen) meget interesseret i min(e)
bil, dens tilstand, og hvordan tingene virker - måske mere end hvad
mange synes godt er, men hvorfor ikke få det optimale ud af hvad man
nu har kastet en dynge sparepenge efter.

mht lyset - så kører jeg over hele landet, i både lys og mørke, og
ærligt talt vil jeg da gerne have bedst muligt lys på æsken, med det
mener jeg ikke det der ser fedest muligt ud - blåt, gult - pick a
colour - men det lys der giver mig de bedste betingelser for at se
vejen. Og det uden at blænde andre unødigt.

Vi har fra tid til anden diskuteret til hudløshed, om man f.eks kan
nøjes med nærlys på motorvejen om aftenen/natten - det mener mange,
fordi de har lært fra teoribogen at nærlyset skal falde 1% pr meter
frem, og siden mindstekravet til lygternes højde over vejbanen er
50cm, så har du kun lys 50/60 meter fremad ...... så din fart skal
sgu' sættes ned, når du kun har nærlys på, eller osse skal du bruge
fjernlys

Well - naturen har jo en evne til ikke at følge de skrevne ord, og
ligeså vel som bier alligevel kan flyve, på trods af beregningerne, så
lyser en bil's nærlys nu altså også mere end 50/60 meter frem - det
sammen med det faktum at der jo ofte er andre biler på vejene, hvis
lys man gratis kan låne af, så holder den med nærlys, og lav fart ikke
helt vand (og så gider jeg ikke nævne en debat med en der mente at
man skulle bruge fjernlys på en oplyst motorvej)

En anden deltager i gruppen her, har kørt med mig hjem en sen
nattetime fra Vejle, og vedkommende vil nok give mig (tildels) ret i
at en bil med gode lygter, sagtens er forsvarlig at holde normal
motorvejs fart i - selv med blot nærlys

Han så også, at et skift til fjernlys omgående fik dem ovre i modsatte
vejbane til at markere deres utilfredshed - hehe - En sierra *kan*
sgu' osse have eminent godt fjernlys .. 2x60 + 2 x 100w

Hmmmm..... nu løb mundtøjet vist af med mig igen ;)

>Det kan godt være at gode pærer koster 4 gange så meget som de billige og
>dårlige, men hvor tit er det lige at man skifter pærer?

Jeg skifter når de slukker utilsigtet ;)

>Det er formentlig ikke den største udgift på bilbudgettet set over et år.

Nøehhhhh....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-04 07:53

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> efter vi lod lygtekontrolapparattet bekræfte mine erfaringer, sælger
> de ihvertfald ikke sådanne illuminatorer.

Nu skriver du ikke hvad det var for typer, men jeg ser for mig diverse
kulørte 'power +' 'super-duper' 'XENON' lamper.

Dem holder jeg mig langt fra.

Bare man holder sig til de godkendte typer, dvs ikke noget Tivolilys
eller 100watt i en 55watt sokkel.

En H4 halogenpære kan sq dårligt laves forkert.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 08:07

>Nu skriver du ikke hvad det var for typer,..........

Hvad for nogle typer ? Dem jeg skulle "teste" ? Det var GE (General
Electric)

>......men jeg ser for mig diverse kulørte 'power +' 'super-duper' 'XENON' lamper.

Dem jeg anser for inferiøre er typisk billiglamper, samt mange af dem
med , well, eksotiske navne

>Dem holder jeg mig langt fra.

Problemet er at de gør hr. og fru. danmark ikke - "de er jo billige"

>Bare man holder sig til de godkendte typer, dvs ikke noget Tivolilys
>eller 100watt i en 55watt sokkel.

>En H4 halogenpære kan sq dårligt laves forkert.

Med mindre glødetråden sidder o,5mm skævt ... eller en parabol er lidt
mishandlet. Jeg har oplevet at købe 2 Carello lygter (Carello skulle
ellers være et fuldgodt mærke) - hvor alle lamper vi prøvede gav
strejflys.

Jeg har en garage med plant vandret gulv, og en endevæg, der er malet
i en relativt mørk hvid farve, så jeg kan bruge den til at justere
lygter efter - så er strejflys forholdsvis nem at spotte.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-02-04 08:10

> Jeg har en garage med plant vandret gulv, og en endevæg, der er malet
> i en relativt mørk hvid farve, så jeg kan bruge den til at justere
> lygter efter - så er strejflys forholdsvis nem at spotte.

Mørkehvid - hvor langt er det fra lysesort, Jan ?

mvh

Andreas M. Hansen
- Undskyld, men jeg ku ikk la vær

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 08:17

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Mørkehvid - hvor langt er det fra lysesort, Jan ?

Da jeg havde trykket på [send] vidste jeg jo godt hvad der ville ske
;)

Hvid findes jo i mange nuancer ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Broegger

Dato : 03-02-04 08:14

jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte

> i en relativt mørk hvid farve,
øhhh ikk' forstået, er det det vi andre kalder grå

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 08:20

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev :

>jan@stevns.net fumlede med tastaturet og frembragte

>øhhh ikk' forstået, er det det vi andre kalder grå

Hvad hulen ? Hej Thomas !

Det vil man nok kalde den - ja, men en farvehandler kalder den noget
andet.

(Jeg ligger stadig flad af grin over vittigheden med "de prostituerede
papegøjer" )

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-04 08:56

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> med , well, eksotiske navne

> Problemet er at de gør hr. og fru. danmark ikke - "de er jo billige"

Det jeg ser som et problem er at man kan gå lige ind i Bilthema og
købe 100/60w 'H4' lamper.

> [...]
> mishandlet. Jeg har oplevet at købe 2 Carello lygter (Carello skulle
> ellers være et fuldgodt mærke) - hvor alle lamper vi prøvede gav

Det må antages at være en brist i produktionsledet.

> Jeg har en garage med plant vandret gulv, og en endevæg, der er malet
> i en relativt mørk hvid farve, så jeg kan bruge den til at justere
> lygter efter - så er strejflys forholdsvis nem at spotte.

Vil du bilde mig ind at du tester alle dine pærer sådan?
Det er vist over middel.

Min 'forbrydelse' (at købe no-name halogenpærer med CE-mærke og den
godkendte effekt) er noget klejn når man ser antallet af Dr
Bessermachen-ener der lige klasker et uoriginalt og *ulovligt* 'Xenon'
-kit på deres gamle rustbunke. :))

Din reaktion virker som om jeg trykker på en ømt sted!

Vi kan måske ta' et headcount.

*Hvor mange her i gruppen har monteret pærer der ikke er plain-jane
dvs 'vision+' '+50' 'xenon+' eller noget i den stil?*

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-04 09:32

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> jan@stevns.net wrote:

> Vi kan måske ta' et headcount.
>
> *Hvor mange her i gruppen har monteret pærer der ikke er plain-jane
> dvs 'vision+' '+50' 'xenon+' eller noget i den stil?*

MIn ene H7 er lige sprunget, og da Aldi havde nogle billige på tilbud for
ca. en mdr. siden købte jeg 4 stk. De er lavet i Rusland, og sikker ikke ret
gode, men nu får jeg endelig muligheden for at teste dem.

Så måske kører jeg med super-no-name H7 i morgen

--
mvh/rg. Christian

Som forøvrigt rundede 200.000 i sidste uge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-04 11:02

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
ret
> gode, men nu får jeg endelig muligheden for at teste dem.
>
> Så måske kører jeg med super-no-name H7 i morgen

Så er der skiftet, og hvis jeg bukker mig ned og kigger ved lygten fra en 3
meters afstand ser det fint ud. Jeg kan se at lyset ser fint ud, så jeg er
egentligt kun bekymret for levetiden.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-02-04 09:43

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>Det må antages at være en brist i produktionsledet.

Ja - de byttede da også lamperne uden at kny ;)

>Vil du bilde mig ind at du tester alle dine pærer sådan?

Tjaehhh - nu vil jeg ikke "bilde" nogen noget ind, men da det jo er
nemt at kigge ud af forruden når man kører ind i garagen .......

>Det er vist over middel.

Har jeg nogensinde påstået jeg er normal ? (Hold bøtte - strandtoft!)

> [...]
>-kit på deres gamle rustbunke. :))

>Din reaktion virker som om jeg trykker på en ømt sted!

Næehhh - du rammer bare et emne, der har min interesse, ømt ? nejda ;)

>Vi kan måske ta' et headcount.

>*Hvor mange her i gruppen har monteret pærer der ikke er plain-jane
>dvs 'vision+' '+50' 'xenon+' eller noget i den stil?*

Det kunne være skægt - mon ikke en del gør lidt mere ud af tingene, vi
er jo ikke altid helt typisk herinde <grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Roberto Saldo

Dato : 03-02-04 09:50

jan@stevns.net wrote:

> Ja - de byttede da også lamperne uden at kny ;)

Andet ville også være lidt groft :)

> Tjaehhh - nu vil jeg ikke "bilde" nogen noget ind, men da det jo er
> nemt at kigge ud af forruden når man kører ind i garagen .......

:) også det der ikke rammer vejen?

Og selvfølgelig stiller jeg mig ud foran bilen med lavt/fuldt blus på
ellers kan jeg jo ikke nyde synet vel? :)

> Har jeg nogensinde påstået jeg er normal ? (Hold bøtte - strandtoft!)

:))

> Næehhh - du rammer bare et emne, der har min interesse, ømt ? nejda ;)

For mig er det utroligt at så mange kører rundt med usselt lys, og det
både bagpå og foran.

Uhyggeligt mange nyere biler har lys der peger i de mærkeligste retninger.

> Det kunne være skægt - mon ikke en del gør lidt mere ud af tingene, vi
> er jo ikke altid helt typisk herinde <grin>

Næh men vi burde jo så montere de 'rigtige' og ikke 100% mere effekt
end parabolerne er godkendt til eller skumle blålakerede pærer.

Jeg har en skummel mistanke om at den 'lak' der er brugt udsender
diverse gasser og sager der spolerer parabolerne på længere sigt.

At 100/60 gør det er jeg sikker på, mange nyere biler har lygter helt
i plastic.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-02-04 09:48

> Vi kan måske ta' et headcount.
>
> *Hvor mange her i gruppen har monteret pærer der ikke er plain-jane
> dvs 'vision+' '+50' 'xenon+' eller noget i den stil?*

Fakta havde for et par års tid siden Bosch standard H4 pærer til 24,95 /
stk - og da min bil havde været temmelig sulten mht. pærer, købte jeg straks
6 stk.
Efter at have skiftet til disse, er bilen holdt op med at gnaske pærer i
lystigt tempo, så jeg har stadigvæk 4 stk liggende på lager
Mht lysudbytte og farve er det 100 % standard hvidt lys - og jeg kan ikke
subjektivt mærke forskel i forhold til de hundedyre Philips super hifi +60%
jeg kørte med før.
Mht. genering af medtrafikanter, kan jeg kun sige at ingen blinker eller
truer mig, og bilen er blevet synet med pærerne, så helt slemt kan det jo
ikke være..

mvh

Andreas M. Hansen