MB med computer og XENON konverterings Kit
Fra : Henry

Dato : 01-02-04 20:02

Hej

Jeg har lige forsøgt at montere en XENON kit i min C220 (W203), men
computeren er ikke sådan lige at narre, den måer åbentbart på den strøm der
bruge og giver fejl ved afvigelser. Den står så i fejl tiden og tænder og
slukker med ganske korte intervaller i et stykke tid. Er der nogle der ved
om man kan programmere computeren om så den tror at den har XENON lygter og
ændre "strøm området" den måler på?

PS. nej det er ikke mmonteret forkert, og prøvet både via relæ og direkte på
den eksisterende men computeren er sgu for "klog".

mvh
Henry

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 21:11

> [...]
>
> PS. nej det er ikke mmonteret forkert, og prøvet både via relæ og direkte

> den eksisterende men computeren er sgu for "klog".

Der er vel ikke kørelys på en sådan C220?. Hvis der er originalt så kan det
være dioderne der forstyrrer ballasterne. Løsningen er at fjerne
kørelys-relæ eller dioder (hvis du kan finde dem).

Det andet med at de snyder computeren skal såmen nok passe. De sluger
immervæk 15A pr stk de første par sekunder og det ser computeren vel som en
kortslutning
Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at mercedes vil hjælpe med at
ændre på strømmålingen.

I værste fald må løsningen jo være at koble HID sættet direkte på batteriet
via relæer og egen kontakt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henry

Dato : 01-02-04 23:18

> [...]
> være dioderne der forstyrrer ballasterne. Løsningen er at fjerne
> kørelys-relæ eller dioder (hvis du kan finde dem).
Jow da, den er fra 2001 så det skal der jo være.

> Det andet med at de snyder computeren skal såmen nok passe. De sluger
> immervæk 15A pr stk de første par sekunder og det ser computeren vel som
en
> kortslutning
Jeg har som jeg skriver både prøvet via relæ og ved direkte, det ændre ikke
noget, den tænder og slukker med korte intervaller uanset om det er relæ
eller balast direkte.

> Kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at mercedes vil hjælpe med
at
> ændre på strømmålingen.
Jeg har imidlertid surfet lidt og diskuteret det med andre på udenlandske
sites og de siger at man bare skal have sat computeren til at have XENON
lys, så er problemet løst.

> I værste fald må løsningen jo være at koble HID sættet direkte på
batteriet
> via relæer og egen kontakt.
Dur ikke, så vil computeren stå med 2 malfunctions hele tiden.

Så nu skal jeg bare have talt med et værksted

mvh
Henry

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 00:40

Henry wrote:
:: Hej
::
:: Jeg har lige forsøgt at montere en XENON kit i min C220 (W203), men
:: computeren er ikke sådan lige at narre, den måer åbentbart på den
:: strøm der bruge og giver fejl ved afvigelser. Den står så i fejl

Hmmm....hvad med den automatiske niveau-regulering af bilen, så vi andre
ikke blændes?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 16:11

> [...]
> :: strøm der bruge og giver fejl ved afvigelser. Den står så i fejl
>
> Hmmm....hvad med den automatiske niveau-regulering af bilen, så vi andre

Den må du tænke dig til.

Fra : JB

Dato : 03-02-04 09:12

On Mon, 2 Feb 2004 00:40:27 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>:: strøm der bruge og giver fejl ved afvigelser. Den står så i fejl
>
>Hmmm....hvad med den automatiske niveau-regulering af bilen, så vi andre

Mon ikke den sidder i lygten, det er jo ikke alle biler der som std
har Xenon lygter som også har niveauregulering, så det problem har de
nok løst på en anden måde.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-04 17:07

JB wrote:
::: Henry wrote:
::::: Hej
:::::
[...]
:::
[...]

Nej, det skal sidde på bilen - altså niveau-forskels-måling mellem for og
bag. Jeg snakker ikke om højdeindstillelige lygter.

M.v.h.

Fra : JLO

Dato : 03-02-04 20:20

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, det skal sidde på bilen - altså niveau-forskels-måling mellem for og
> bag. Jeg snakker ikke om højdeindstillelige lygter.

og det gør jeg heller ikke, den "niveau-forskels-måling mellem for og
bag" kan den ikke sidde i lygten?

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-04 20:51

JLO wrote:
[...]

Regulerinen af lygten, jo - følerne, nej.

M.v.h.