Saab-udstyr?
Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 17:05

Hvad "gør" de 2 stænklapper midt under bilen på nogle modeller, og
hvorfor er de ikke "på" mere...?

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 01-02-04 19:58

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad "gør" de 2 stænklapper midt under bilen på nogle modeller, og
> hvorfor er de ikke "på" mere...?

De tager sten og andet skidt der bliver kastet bagud, kan høre de virker på
grusveje.

Hvorfor de ikke findes mere?

Et bud kan være de har fundet på noget andet, fordi de sidder lidt dårligt
kører du over et bump lyder det voldsomt.

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 20:01

On Sun, 1 Feb 2004 19:57:50 +0100, "TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk>
wrote:

>De tager sten og andet skidt der bliver kastet bagud, kan høre de virker på
>grusveje.

Lyder sandsynligt

>Hvorfor de ikke findes mere?
>Et bud kan være de har fundet på noget andet

Mig bekendt er der ikke sket ændringer på undervogn. På nogle modeller
er der monteret sideskørt...

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-04 22:15

Mogens... wrote:
:: Hvad "gør" de 2 stænklapper midt under bilen på nogle modeller, og
:: hvorfor er de ikke "på" mere...?

Hvilken Saab-model smakker vi om? Hvis der er den nye generation 900, så er
det for at beskytte bremserørene mod stenslag.

M.v.h.

Fra : Mogens...

Dato : 01-02-04 22:17

On Sun, 1 Feb 2004 22:14:59 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hvilken Saab-model smakker vi om?

I don't know - så den fra siden.

>Hvis der er den nye generation 900, så er
>det for at beskytte bremserørene mod stenslag.

Okay!
Har man så ændret placering af rørene, siden "lapperne" er væk nu?

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-04 00:42

Mogens... wrote:
:: I don't know - så den fra siden.
::
[...]

Vil jeg tro, da den oprindelige løsning var en "crappy" overtaget fra Opel
Vectra.

M.v.h.