strømfordeler kabler ford fiesta
Fra : Morten

Dato : 31-01-04 18:00

hej med jer!

jeg er den heldige ejer af en ford fiesta ghia fra 88.

i dag ville den ikke rigtig starte men det er ikke nyt og jeg har tidligere
været ude og sprøjte pronto på strømfordelerkablerne med videre.

så var det at jeg tænkte at jeg kunne jo lige så godt tage det hele af og
tørre det og så var det jeg fandt ud af at ledningen og dækslet skal sidde
på en bestemt måde og i bestemt rækkefølge når man skal samle det og den
kender jeg ikke.... ikke smart... er der nogen som lige kan forklare mig
hvordan at ledningerne og dækslet skal samles igen så det bliver rigtigt.

på forhånd mange tak!!

mvh Morten

Fra : The Mann

Dato : 01-02-04 20:05

"Morten" <morten_eng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan at ledningerne og dækslet skal samles igen så det bliver rigtigt.

tændingsrækkefølgen er 1342
tag det forreste tændrør ud (længst væk fra gearkassen)
turn nu motoren med en tommelfinger i tændrørshullet
når du mærker at stemplet presser luft imod din TF kigger du på rotoren (den
arm under fordeledækslet) kommer der ikke mere luft har du cylinder nr 1 .
kig på dækslet og sæt den første kabel på

så følger 3,4,2

The MANN

Fra : bilr

Dato : 02-02-04 13:56

"The Mann" <perhamann29@hotmail.com> wrote in message news:<401d4dc2$0$27457$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> arm under fordeledækslet) kommer der ikke mere luft har du cylinder nr 1 .
> kig på dækslet og sæt den første kabel på

Nu er det sådan, at de fleste biler har tændingsrækkefølgen 1-3-4-2,
men netop Ford har fra tidernes morgen haft 1-2-4-3.
Det gælder muligvis også din '88 Fiesta.

bilr