erfaring med skade efter bilvask
Fra : Lars Hansen

Dato : 31-01-04 15:32

Nu fik jeg min (nye) bil i søndags, og ville lige se hvordan at den så
ud efter at den havde været en tur igennem vaskehallen.

Man kunne jo se at den blev pænere derinde, mén så skete det. Under
tørringen bakkede tørremaskinen lige tilbage, stemplede min spoiler så
hele vognen hoppede.

Det resulterede i en mindre ridse, samt to steder hvor malingen er
skrabet af.

Jeg fik udfyldt en skades rapport ved hydro, hvor de også ville have
forsikrings oplysninger.

Der ville gå 14 dages tid før at jeg ville høre fra hydro, men nu hvor
forsikringen bliver blandet ind i det, skal jeg så til at punge ud med
en selvrisiko for at få malet min spoiler?

Mvh Lars

Fra : Broegger

Dato : 31-01-04 16:19

Lars Hansen <spam@el-lal.dk> fumlede med tastaturet og frembragte

> Der ville gå 14 dages tid før at jeg ville høre fra hydro, men nu hvor
> forsikringen bliver blandet ind i det, skal jeg så til at punge ud med
> en selvrisiko for at få malet min spoiler?

Jeg har fået smadret et sidespejl i en Shell vask. Der skulle jeg
udfylde skadesanmeldelsen, få bilen repareret og sende dem regningen.
Det fungerede upåklageligt.

Jeg kan ikke forstå hvorfor dit selskab skal blandes ind i det. Det er
klart Hydro's forsikring der skal dække. Så jeg kan ikke forestille mig
at du kommer til at lide...

Hvis der er en paphjerne der kører ind i dig for rødt lys går det jo
heller ikke ud over din forsikring hvis han får 100% skyld.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 31-01-04 16:38

> [...]
>
> Hvis der er en paphjerne der kører ind i dig for rødt lys går det jo
> heller ikke ud over din forsikring hvis han får 100% skyld.

Nej, jeg kan heller ikke forestille mig at de bliver blandet ind i det,
jeg kunne bare godt tænke mig at være 100% sikker på det, ellers bliver
det jo nogle dyre skrammer:)

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 31-01-04 17:01

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg kan heller ikke forestille mig at de bliver blandet ind i det,
> jeg kunne bare godt tænke mig at være 100% sikker på det, ellers bliver
> det jo nogle dyre skrammer:)

Hvad med den ansvarfraskrivelse der er hængt op i nogle vaskehaller, bl.a.
DK-Benzin i Randers - er den så ulovlig/ugyldig?

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Henning

Dato : 31-01-04 17:12

> [...]
>
>Jeg kan ikke forstå hvorfor dit selskab skal blandes ind i det. Det er
>klart Hydro's forsikring der skal dække. Så jeg kan ikke forestille mig

Et sidespejl er "standard" hvorimod der ofte advares mod spoilere
o.lign. i vaskehallen!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars Hansen

Dato : 31-01-04 17:21

> Et sidespejl er "standard" hvorimod der ofte advares mod spoilere
> o.lign. i vaskehallen!
Yep, jeg tror nu heller ikke at jeg får noget ud af det, men man skal jo
prøve, og så ved jeg da at jeg ikke skal bruge den vaskehal igen.

Men en spoiler er jo standard på mange biler idag. En af mine kollegaer
kører rundt i en imprezza gt, hvor standard spoileren er relativ stor,
han har nu aldrig fået noget bøvl i en vaske hal.

Fra : TGD

Dato : 31-01-04 19:21

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Men en spoiler er jo standard på mange biler idag. En af mine kollegaer
> kører rundt i en imprezza gt, hvor standard spoileren er relativ stor,
> han har nu aldrig fået noget bøvl i en vaske hal.

Hvis den er født med spoileren og ikke er ekstra købt i en "pakke" kan man
vel næppe kalde den ekstra udstyr.

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-02-04 09:05

> Hvis den er født med spoileren og ikke er ekstra købt i en "pakke" kan man
> vel næppe kalde den ekstra udstyr.
og i mit tilfælde er der desværre tale om en spoiler som er eftermonteret:(