Benzin problemer (den vil ikke suge)
Fra : Morten Trab

Dato : 30-01-04 17:44

Mine forældres gamle Opel Kadett ('årgang '83) vil ikke længere suge benzin
op fra tanken...

Den fylder filtret ca. halvt og så løber det tilbage i tanken...
Pumpen er dd. skiftet og det har ikke hjulpet...
Slange/rør fra tanken til pumpen er dd. blevet renset/blæst igennem med
kompressor...

Hvad kan ellers gøre sig gældende for dette problem, og hvad skal vi kigge
efter??

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Ved direkte mail, fjern da REMOVE fra adressen.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-01-04 17:59

Morten Trab wrote:
> [...]
> kompressor...
>
> Hvad kan ellers gøre sig gældende for dette problem, og hvad skal vi kigge

Undertryk i tanken?
Måske er hullet i dækslet stoppet.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Trab

Dato : 30-01-04 18:18

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Undertryk i tanken?
> Måske er hullet i dækslet stoppet.

Han har forsøgt uden dæksel og det giver det samme...

Han mener det måske det er knasten, da den har banket igennem noget tid...
Er der noget hold i det??

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-01-04 19:40

Morten Trab wrote:
> [...]
>

> Han har forsøgt uden dæksel og det giver det samme...
>
> Han mener det måske det er knasten, da den har banket igennem noget tid...

Tja det er da i hvert fald en knast på knastakslen der driver
benzinpumpen på de klassiske ohc opler.

Aner ikke hvordan man checker det uden at splitte det hele ad.

Mvh
Roberto

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-01-04 19:55

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>Tja det er da i hvert fald en knast på knastakslen der driver
>benzinpumpen på de klassiske ohc opler.

Har skiftet en knast eller 2 på "den konto"

>Aner ikke hvordan man checker det uden at splitte det hele ad.

Det er ellers simpelt 2 slanger og 2 flasker <grin>

Fra : Morten Trab

Dato : 30-01-04 20:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Har skiftet en knast eller 2 på "den konto"

Hvad vil det ca. løbe op i monteret osv. for at få skiftet sådan en fætter??
Og er det noget man selv kan klare...

Fra : TGD

Dato : 30-01-04 20:43

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad vil det ca. løbe op i monteret osv. for at få skiftet sådan en
fætter??
> Og er det noget man selv kan klare...

Knasten ligger i omkring 1000 kr dertil skal du have et slibesæt 300 kr samt
ventilløftere og alle små delene, regn med 2000-2500 kr i reservedele..

*Ved ikke med mekkerløn men har fået detilbudt operationen til en tusse på
en Kadett E ´87.

Fra : ham

Dato : 30-01-04 22:54

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
samt
> ventilløftere og alle små delene, regn med 2000-2500 kr i reservedele..

Det er da ikke nødvendig at pille toppen af på kadetten, hvis du afmonterer
strømfordeler + batteriet, og du låner det rigtige værktøj til at trykke
ventiler og de hydrauliske løftere ned med, så kan knasten trækkes ud af
knasthuset.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-01-04 20:46

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev :

>Hvad vil det ca. løbe op i monteret osv. for at få skiftet sådan en fætter??

knasten koster vel en god tudse, en tandrem og det løse en flovmand,
og et par timer til hr. mecanicus .....

Men ... det kan jo også være pumpen selv.

>Og er det noget man selv kan klare...

hvis man ikke er bange for sorte fingre, ja

Jeg ville måske nok på så gammel en potte finde en elektrisk pumpe
istedet ;) (det er unægteligt noget nemmere)

Fra : Morten Trab

Dato : 30-01-04 21:04

> Men ... det kan jo også være pumpen selv.

Den er skiftet til en helt splintrendes neu idag...

> hvis man ikke er bange for sorte fingre, ja

Er hverken han eller jeg...

> Jeg ville måske nok på så gammel en potte finde en elektrisk pumpe
> istedet ;) (det er unægteligt noget nemmere)

Har jeg også foreslået ham...Men han kunne ikke se hvordan det skulle lade
sig gøre, da der jo ville mangle nogle slanger på studsen ved pumpen...
Sagde til ham at han da så bare kunne klippe slangen over inden vacuum
pumpen, og sætte den ind der... :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-01-04 21:14

> [...]

>sig gøre, da der jo ville mangle nogle slanger på studsen ved pumpen...
>Sagde til ham at han da så bare kunne klippe slangen over inden vacuum

Det er problemløst at sætte en el-pumpe på ......

den har , som en originale pumpe også kun 2 studser ind og ud

resten er ligetil, strøm via tændingen