Sjov historie om en hit-and-run :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-01-04 21:40

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=236033

Gad vide om ikke ham taxa chaufføren får en straf ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-01-04 00:12

On Thu, 29 Jan 2004 21:39:50 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=236033
>
>Gad vide om ikke ham taxa chaufføren får en straf ?

"Men vognmandens tavshed hjælper ham ikke. Jakobs beviser er stærke og
uomtvistelige sammen med naboens forklaring.

- Jeg beholder nummerpladen som trofæ. Den er mit kronvidne, så den får
han ikke igen, siger han bestemt."

Må han egt det. Skal han ikke leverer nummerpladen tilbage. Altså
selvfølgelig først når at sagen med taxachaufføren er ordnet.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 09:45

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Må han egt det. Skal han ikke leverer nummerpladen tilbage. Altså
> selvfølgelig først når at sagen med taxachaufføren er ordnet.

Det kunne jeg ikke forestille mig. Nummerplader er vel egentlig kun til
"låns"

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Anders Møller

Dato : 30-01-04 11:32

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg ikke forestille mig. Nummerplader er vel egentlig kun til
> "låns"

Ja i dette tilfælde har han vel "lånt" den. Generelt (du skriver
nummerpladeR) så nej, jeg har ærligt betalt for mine ved udleveringen på
motorkontoret. Det er ikke penge jeg får igen når jeg vil afmelde den, så
pladerne er mine... konkret er sagen jo bare en anden da man skal aflevere
dem til motorkontoret ved afmelding, da de kan bruges til "snyd".

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-01-04 10:43

On Fri, 30 Jan 2004 00:11:53 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>
>Må han egt det. Skal han ikke leverer nummerpladen tilbage. Altså
>selvfølgelig først når at sagen med taxachaufføren er ordnet.

Hvorfor det? Han har da ærligt og redeligt fået den af taxachaufføren.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-01-04 14:04

On Fri, 30 Jan 2004 10:43:07 +0100, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>Hvorfor det? Han har da ærligt og redeligt fået den af taxachaufføren.

Fået og Fået, det kan vidst defineres. Jeg ville da mene at han skule
afleverer den tilbage til taxi chaufføren når at sagen er løst, ellers
så skal taxi chaufføren ud og bruger 540 kr på en ny plade.
Flemming Jacobsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-01-04 14:16

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:rflk10h0s8ffomcujlrq98b56qggvcju1a@4ax.com...

> Fået og Fået, det kan vidst defineres. Jeg ville da mene at han skule
> afleverer den tilbage til taxi chaufføren når at sagen er løst, ellers
> så skal taxi chaufføren ud og bruger 540 kr på en ny plade.

Og hvis chaufføren ville have sparet de 540,- skulle han måske have
overvejet ikke at stikke af....

/Jakob

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-01-04 14:56

Thunderbird [7100] wrote:

> Fået og Fået, det kan vidst defineres. Jeg ville da mene at han skule
> afleverer den tilbage til taxi chaufføren når at sagen er løst, ellers
> så skal taxi chaufføren ud og bruger 540 kr på en ny plade.

Én ny plade koster 590 kr,- og man kan kun købe én erstatningsnummerplade
til hvert sæt plader.
Så hvis han f.eks. har haft tabt en af pladerne før, så skal han købe et
helt nyt sæt (1180 kr).

Men mon ikke han også (i dette tilfælde) får en bøde ved siden af ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henning

Dato : 30-01-04 15:15

On Thu, 29 Jan 2004 21:39:50 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=236033
>
>Gad vide om ikke ham taxa chaufføren får en straf ?

Undrer mig over en ting "men at han ikke ville kontakte sit
forsikringsselskab. Det var lidt irriterende, for så kunne jeg ikke få
en erstatningsbil"

Jamen, er det ikke ligegyldigt? Skadeslidte skal kontakte sit eget
selskab, som ordner det med modparten?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk