/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TDi 115 Hk og Automatgear
Fra : Thostrup


Dato : 29-01-04 13:32

Har lige siddet, eller lige og lige - men har sidder og læst gruppen igennem
for "Search: Automatgear" og fundet mange mange indlæg om folk der var
nervøse over deres automatgear og hvordan man tjekkede det. Men så flere
gange der var tale om ældre Mercere, men også at mange mente at netop
Mercedes var gode til at få købt nogle gode automat gearkasser og smide i
deres biler.



Men jeg overvejer nemlig selv en VW 110 eller 115 HK maskine, men ser at der
er stor forskel på præstationerne ved Automatgear eller manuel. Topfart og
acceleration betyder ikke så meget, men det jeg blev slemt overrasket over
var den store forskel på diesel økonomien :( To ens biler falder økonomien
med ca 3 km/l. Er det meget normalt at automatgearet "sluger" så meget?



Nogen der ved hvor lang et vedligeholdt automatgear kan holde ca 100K, 200K
eller 300K km?

Kan VW overhovedet finde ud af det der med automatkasser?

Er det bedre at vælge en fem eller seks trins manuel gear kasse?



På forhånd tak



Mvh Thostrup



 
 
Peter C:\\> (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter C:\\>


Dato : 29-01-04 17:21

> Kan VW overhovedet finde ud af det der med automatkasser?
> Er det bedre at vælge en fem eller seks trins manuel gear kasse?

Jeg kender ikke noget til VW´s aut. kasser, men hvad de manuelle angår er
det min erfaring (fra min bror´s 5-gears TDI´er) at man godt kan savne et
gear mere når man kører motorvej. (i Tyskland
6-gears modellen må være alletiders langturslokomotiv, forudsat at 6´eren
rent faktisk er et overgear, og det ikke bare er samme totalgearing som den
5 trins, men med tættere spring.

MVH Peter C:\



claus b. p. (29-01-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 29-01-04 22:50

>
> Men jeg overvejer nemlig selv en VW 110 eller 115 HK maskine, men ser at
der
> er stor forskel på præstationerne ved Automatgear eller manuel. Topfart og
> acceleration betyder ikke så meget, men det jeg blev slemt overrasket over
> var den store forskel på diesel økonomien :( To ens biler falder økonomien
> med ca 3 km/l. Er det meget normalt at automatgearet "sluger" så meget?
>
Ca. 10% ville jeg tro var normalt.
>
> Nogen der ved hvor lang et vedligeholdt automatgear kan holde ca 100K,
200K
> eller 300K km?
Sikkert mere end 300k. Min forrige Mercer føltes lidt slidt ved 600k.
>
> Kan VW overhovedet finde ud af det der med automatkasser?
Der kører en del som taxier, har ikke hørt dem brokke sig.
>
> Er det bedre at vælge en fem eller seks trins manuel gear kasse?
Det er udelukkende et spørgsmål om komfort og temperament om man vil have
tomat eller agurk.
Jeg havde en Ford Galaxy diesel=VW Sharan, og kunne desværre ikke nå at få
den med tomat, men den 5trins var særdeles velfungerende. Motoren er så sej,
at jeg har svært at se hvorfor man propper et 6. gear på.

>
>
>
> På forhånd tak
>
Selv tak.
>
>
> Mvh Thostrup
>
/Claus



p.jarnbak (29-01-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 29-01-04 23:42


"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> wrote in message
news:40198010$0$27437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
>> Jeg havde en Ford Galaxy diesel=VW Sharan, og kunne desværre ikke nå at

> den med tomat, men den 5trins var særdeles velfungerende. Motoren er så
sej,
> at jeg har svært at se hvorfor man propper et 6. gear på.

Det 6 gear er et overgear.Den kører næsten 120 ved 2000 rpm i 6 gear.
Hej Palle.



p.jarnbak (29-01-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 29-01-04 19:01


"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> wrote in message
news:bvatuf$98i$1@news.net.uni-c.dk...

> Men jeg overvejer nemlig selv en VW 110 eller 115 HK maskine, men ser at
der
> er stor forskel på præstationerne ved Automatgear eller manuel. Topfart og
> acceleration betyder ikke så meget, men det jeg blev slemt overrasket over
> var den store forskel på diesel økonomien :( To ens biler falder økonomien
> med ca 3 km/l. Er det meget normalt at automatgearet "sluger" så meget?

Den er vist lidt lavere gearet når der er automatgear.Har en kolega der lige
har købt en passat 130hk tdi aut og den går mellem 11-13 km/l.katastrofe!!
Han prøver og køre blødhat kørsel og det er det højeste han kan få den op
på.
Den har kørt 90k km og har fået 2 nye topstykker da dyserne var dårlige og
de koster 4500kr stk + arbejdsløn og et topstykke koster 17000 kr med dyser
+ montering.Jeg vil nok gå efter en 110 hk model da den er gennemprøvet.
Hej Palle.



Pedersen (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 29-01-04 19:48

Jeg ville modsat sig gå efter en 115 Hk da det er den nye TDI motor med
pumpe dyse teknik. Den skulle køre lidt længere og har en bedre motorgang.
Man kan sige det er 2 generation TDI motorer.. Men rigtigt at 110 Hk er en
gennemprøvet model. Men den er udgået af programmet modsat 115 Hk..

Tim


> Den er vist lidt lavere gearet når der er automatgear.Har en kolega der
lige
> har købt en passat 130hk tdi aut og den går mellem 11-13 km/l.katastrofe!!
> Han prøver og køre blødhat kørsel og det er det højeste han kan få den op
> på.
> Den har kørt 90k km og har fået 2 nye topstykker da dyserne var dårlige og
> de koster 4500kr stk + arbejdsløn og et topstykke koster 17000 kr med
dyser
> + montering.Jeg vil nok gå efter en 110 hk model da den er gennemprøvet.
> Hej Palle.
>
>



p.jarnbak (30-01-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 30-01-04 02:14


"Pedersen" <t@t.de> wrote in message news:bvbkh1$1u0$1@news.cybercity.dk...
> Jeg ville modsat sig gå efter en 115 Hk da det er den nye TDI motor med
> pumpe dyse teknik. Den skulle køre lidt længere og har en bedre motorgang.
> Man kan sige det er 2 generation TDI motorer.. Men rigtigt at 110 Hk er en
> gennemprøvet model. Men den er udgået af programmet modsat 115 Hk..
>
En 115hk findes vist ikke mere.Du kan få 100 eller 130 hk i 1,9l motor.
Hej Palle.



Roberto Saldo (30-01-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 30-01-04 07:48

p.jarnbak wrote:
> "Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> wrote in message
> news:bvatuf$98i$1@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Men jeg overvejer nemlig selv en VW 110 eller 115 HK maskine, men ser at
>
> der
>
>>er stor forskel på præstationerne ved Automatgear eller manuel. Topfart og
>>acceleration betyder ikke så meget, men det jeg blev slemt overrasket over
>>var den store forskel på diesel økonomien :( To ens biler falder økonomien
>>med ca 3 km/l. Er det meget normalt at automatgearet "sluger" så meget?
>
>
> Den er vist lidt lavere gearet når der er automatgear.Har en kolega der lige
> har købt en passat 130hk tdi aut og den går mellem 11-13 km/l.katastrofe!!

Der må da være noget helt galt med den.

> Han prøver og køre blødhat kørsel og det er det højeste han kan få den op
> på.
> Den har kørt 90k km og har fået 2 nye topstykker da dyserne var dårlige og
> de koster 4500kr stk + arbejdsløn og et topstykke koster 17000 kr med dyser

Det er da utroligt at man ikke kan forvente ordentlig kvalitet,
modellen er jo ikke ligefrem gratis.

> + montering.Jeg vil nok gå efter en 110 hk model da den er gennemprøvet.
> Hej Palle.


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


p.jarnbak (30-01-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 30-01-04 12:18


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bvcuoi$mg6$1@sunsite.dk...
> > Den er vist lidt lavere gearet når der er automatgear.Har en kolega der
lige
> > har købt en passat 130hk tdi aut og den går mellem 11-13
km/l.katastrofe!!
>
> Der må da være noget helt galt med den.

Den er opgivet til 13,8 hm/l i snit.Han havde en 90hk aut passat før og den
gik mellem 16-17km/l
så han havde nok håbet at den nye gik ca det samme.
Hej Palle.



TGD (29-01-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 29-01-04 14:01


"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> skrev i en meddelelse
news:bvatuf$98i$1@news.net.uni-c.dk...
> Men jeg overvejer nemlig selv en VW 110 eller 115 HK maskine, men ser at
der
> er stor forskel på præstationerne ved Automatgear eller manuel. Topfart og
> acceleration betyder ikke så meget, men det jeg blev slemt overrasket over
> var den store forskel på diesel økonomien :( To ens biler falder økonomien
> med ca 3 km/l. Er det meget normalt at automatgearet "sluger" så meget?

Automategear giver dårligere økonomi

<KLIIP>




Mette og René (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Mette og René


Dato : 29-01-04 19:04


> Automategear giver dårligere økonomi
>
Nu har jeg ikke den helt store forstand på det med automatgear.
Men jeg kører i en gammel vw golf II diesel, den har gået cirka 185000 km,
og der har aldrig været noget bøvl med den gearkasse, den for skiftet olie
for hver 60/70kkm, den kører cirka 16.5 kml, cirka 2-3 km kortere end en alm
gearkasse, den er en sløv kasse(jeg ved det)



Pedersen (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 29-01-04 19:47


> Automategear giver dårligere økonomi

Ja normalt ja.. Men f.eks. kører VW Touran med det nye DSG automatgear
længere på literen end sammen bil med man. gear.

Mvh Tim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste