Bilalarm fra USA ?? Told/Skat
Fra : *trads*

Dato : 28-01-04 23:05

Hej
Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den lander
?????

Henrik
Randers

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 23:17

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
> Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den

Henter den selv, og håber det bedste når du går gennem tolden i Kastrup.

Du kan ikke på nogen måde forhindre at den bliver åbnet og tolddeklareret.
PostDanmak, DHL, UPS (ville du iøvrigt sende en pakke med et firma der
hedder UPS ) og hvad de nu hedder er forpligtet til at åbne pakkerne og
tolddeklarere dem.
Jeg har 4 gange bestilt OBD interfaces og OBD kabler i USA, kun en gang har
jeg undgået de ca. 25 pct. told og gebyr.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : *trads*

Dato : 28-01-04 23:30

"> Jeg har 4 gange bestilt OBD interfaces og OBD kabler i USA, kun en gang
har
> jeg undgået de ca. 25 pct. told og gebyr.

Er det hvad jeg kan forvente ?? At købe varen derover og derefter 25% til
told ???

Men 25% af hvilket beløb ??? For de ved jo ikke hvad jeg har givet for varen
?

Fra : Anders Møller

Dato : 28-01-04 23:48

> Er det hvad jeg kan forvente ?? At købe varen derover og derefter 25% til
> told ???

Ja.

> Men 25% af hvilket beløb ??? For de ved jo ikke hvad jeg har givet for
varen

Beløbet du har handlet for inkl. porto und alles. De ved beløbet fra den
dokumentation du bliver bedt om at indsende, typisk udskrift fra din ebay
handel.

Vh. Anders

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:34

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

Arh... Mener kun at det er 2,2 % i Told og så 25 % i moms...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 23:53

> [...]
> told ???
>
> Men 25% af hvilket beløb ??? For de ved jo ikke hvad jeg har givet for

Der er jeg blank, men mon ikke de vurdere et eller andet beløb.
Normalt er der jo en faktura eller kvittering med i pakken.
De er rimeligt gode detektiver.

Toldsatsen er meget afhængig af hvilken type vare det er, nogle varer kan
være belagt med en meget høj told andre næsten ingenting. Man kan spørge ved
T-S regionen hvad satsen er for en bilalarm.

/Claus

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 29-01-04 01:26

> [...]
ved
> T-S regionen hvad satsen er for en bilalarm.

....du kan rolig regne med at hvis T&S synes at varen er for billig, så
sætter det selv en vurdering.
Jeg har prøvet det med en vandski, som jeg havde vundet i en konkurrence.
Dvs. jeg havde ikke givet noget for den, men den var jo sprit-ny, så jeg
måtte aflevere 25% af kr. 3000,-. ...der er nogle gange man har
lyst til at kalde DK for et lorte-land

Glenn

Fra : Anne Stokholm

Dato : 30-01-04 13:05

Man kan også selv finde toldsatsen på http://vita.toldskat.dk/
Og ellers kan man altid ringe til sit hjemtoldkammer og få det oplyst,
selvom de aldrig er glade for at hjælpe hos T&S.

/Anne *bruger selv systemet dagligt*

--
I know that I have done many things
to give you reason not to listen to me

Fra : Fam. Pedersen

Dato : 29-01-04 00:17

> [...]
> Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
> Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den

Gaver? de skal da ikke fortoldes og momses, så vidt jeg ved, kan ikke huske
reglerne, men prøv at se på www.toldskat.dk måske kan du finde hjælp her,
hvad skal du slippe på Ebay for sådan en alarm?

Mvh

Morten

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 29-01-04 01:29

> Gaver? de skal da ikke fortoldes og momses,

Jo, hvis de er mere end kr. 300-400,- værd.
Jeg kan ikke lige huske det nøjagtige beløb, men det er der omkring.

Fra : *trads*

Dato : 29-01-04 17:17

> hvad skal du slippe på Ebay for sådan en alarm?
>
> Mvh
>
> Morten

KUN små 800kr (over ther )
Og 1800kr i Tyskland for den samme
Og 2500kr i Dk

Den er monster smart - Kan starte via betjeningen / SELV starte bilen på et
givet tidspunkt om morgen / osv osv osv

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2455408115&cat
egory=33721

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 19:13

> [...]
> Og 1800kr i Tyskland for den samme
> Og 2500kr i Dk
>
> Den er monster smart - Kan starte via betjeningen / SELV starte bilen på

hehe og når du får den så opdafer du først at du skal ud og have fat i
ekstra relæer fordi flere af udgangene slet ikke kan trække blinklys osv.

(sådan var det med min)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : *trads*

Dato : 29-01-04 22:29

> (sådan var det med min)
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK

Har du en magen til da ???? Og hvor er den købt ??

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 19:11

> Har du en magen til da ???? Og hvor er den købt ??

Ligner meget og har de samme funktioner. Min er købt via Ebay

--
Tom

Fra : Jesper

Dato : 30-01-04 17:07

> [...]
> Og 1800kr i Tyskland for den samme
> Og 2500kr i Dk
>
> Den er monster smart - Kan starte via betjeningen / SELV starte bilen på

Har du lagt mærke til at der står : "Will ship to United States only. " ??

/Jesper

Fra : BJ

Dato : 29-01-04 00:19

> [...]
> Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
> Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den

Hvorfor ikke købe den på eBay.de (Tyskland), så undgår du alle de
problemer..Du kan finde de fleste typer af alarmer her...
mvh. BJ

Fra : *trads*

Dato : 29-01-04 17:18

> Hvorfor ikke købe den på eBay.de (Tyskland), så undgår du alle de
> problemer..Du kan finde de fleste typer af alarmer her...
> mvh. BJ

Fordi den er 1000kr dyre :

Fra : Beach

Dato : 29-01-04 00:29

jeg har dagligt kontakt med ca. ~200 USA pakker om dagen, og min
erfaring siger mig at man kan gøre 2 ting for at undgå told/skat

1/ Få afsender til at sende pakken som en gave uden faktura eller andet
der kan indikere prisen og endelig ikke i org. embalage.
2/ Undgå at få forsikret forsendelsen.

Hvis en pakke er forsikret for x-antal $ så vil den med sikkerhed blive
tilbageholdt.
Hvis en pakke bliver sendt som en gave fra xzxz så ryger den i 99% af
tilfældene igennem "synet" uden bemærkninger.

Men når det er sagt, så er det stadig kun måske at kassen ryger igennem
uden at de bonér dig får import af X.

Btw. så mener jeg at E-Bay pakkerne kommer igennem DK med GLS.

->held og lykke *S*

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-01-04 03:22

On Thu, 29 Jan 2004 00:28:38 +0100, Beach <news@freestyle.dk> wrote:

> [...]
>Hvis en pakke bliver sendt som en gave fra xzxz så ryger den i 99% af
>tilfældene igennem "synet" uden bemærkninger.

Du har 100% ret, det er præcis hvad jeg gør. Jeg sender pakker fra USA
til famlile og venner, nogle gange nole ret store papkasser. Jeg har
brugt både det amerikanske postvæsen og FedEx og ikke en eneste pakke
blev åbnet og checket.

Hvs pakken er sendt privat, så er det sjældent den bliver checket.
Værdien af pakken skal naturligvis være mindre end grænsen for gaver,
så jeg "skruer" ofte prisen anelse ned for at få det hele til passe.
Der er røget nogle dyre pakker igennem i tidens løb

Hvis pakken er sendt fra f.eks. Amazon, så bliver den med garanti
checket!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-01-04 15:35

Lars Ehlers wrote:

> [...]
> til famlile og venner, nogle gange nole ret store papkasser. Jeg har
> brugt både det amerikanske postvæsen og FedEx og ikke en eneste pakke

Hey, der er jo belæg for at du åbner en lille gesjæft og bliver
vores allesammen "rige onkel fra Amerika" og overøser os med
"gaver"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 19:21

"Beach" <news@freestyle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1/ Få afsender til at sende pakken som en gave uden faktura eller andet
> der kan indikere prisen og endelig ikke i org. embalage.
[......]

Er det bare mig, eller er vi ude i noget om opskrift på toldsvindel og
forsætlig skatte- og afgiftsundragelse?

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Beach

Dato : 31-01-04 04:12

Tja... Det kan man jo egentlig godt kalde det

Men dermed ikke sagt at jeg opfordre eller tvinger nogle til noget
ulovligt. Beskriver bare hvordan tingene rent praktisk bliver behandlet
i den virkelige verden.

Om man vil lave svindel, snyde den danske statskasse eller andre ting
det vil jeg helt og holdent lade være op til den enkelte at beslutte.

Told/Skat ved nøjagtig lige så meget omkring denne måde at importere på
som alle der har læst med, og tvivler på at de vil gøre mere ved det.
Det vil kræve så mange kontanter at ansætte folk til at checke ->alt<-
hvad der kommer til dk. af den vej at det langt vil overstige det de vil
få i kassen. Vi skal jo stadig huske på at told/skat er en butik som
skal høvle kroner i kasse, ikke være en udgift for dk der ikke kan bære.

Og så må jeg jo så også lige komme med min egen mening som systemet:
Privat import af "småting" til privat brug bør holdes 100% fri for den
behandling som de udfører.

Et rigtigt surt opstød fik jeg da en gut skulle afhente en pakke der
havde cyklet rundt hos told/skat i over 1 måned.
Manden havde været på et skoleophold for kunstnere i USA i 6 måneder.

Hans eksamesprojekt (en eller anden glas-skulp..) havde han sendt hjem i
en spec-designet kasse så den kunne overholde størrelsesreglerne for
luftfragt.

Pakken bliver taget ud til kontrol fordi han havde forsikret pakken for
$5.000,- og told/skal startede med at ville have ~10.000,- for at
udlevere pakken!!!! Han fik advokater mm. på sagen og måtte slutligt
indbetale ikke mindre end 1.100,- for at få lov til at tage sin egen
"hjemmelavede" dims med hjem. Ikke nok med det, men told/skat havde
åbnet hans kasse der var lavet spec. for at beskytte dimsen (vel for at
kontrolere hvad det var) og lagt skulpen omvendt i så den var ødelagt da
han næsten grædende lukkede kassen op for at se om alt var vel. Hertil
skal det så lige bemærkse 2 ting:
1/ Han har stadig betalt 1.100,- som han ikke regner med at få igen
2/ Der var meget tydelige anvisninger både ude og inde i kassen om
hvordan "dimsen" skulle behandles.

Efter sådan en behandling så har jeg intet imod at fortælle hvordan man
kan forsøge sig med at få ting ind og ud af landet, så længe det ikke
skader dig og mig.

Skal hurtigt lige sige at mine meninger kun omhandler privat gods, ikke
buisness.

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 14:13

> Tja... Det kan man jo egentlig godt kalde det

Ja, for det er det jo, rent ud sagt.

> Om man vil lave svindel, snyde den danske statskasse eller andre ting
> det vil jeg helt og holdent lade være op til den enkelte at beslutte.

Individdets beslutninger kan man ikke ændre på, blot opfordre til den gode
vilje og moral. Og selvfølgelig straffe i tilfælde af overtrædelser.

> Told/Skat ved nøjagtig lige så meget omkring denne måde at importere på
> som alle der har læst med, og tvivler på at de vil gøre mere ved det.

Det passer nu ikke helt. TS kommer ofte på visit (ca. 1 gang om ugen) i
"min" virksomhed, som er et meget stort international kurérselskab. Vi
kontrollerer også forsendelserne m. stikprøver i vores egen toldafdeling, og
ikke sjældent fanger vi misligehold af toldreglerne mht. forsendelser som
kommer ind i landet. Mht. ud af landet, har vi en meget skarp og grundig
kontrol af samtlige toldpligtige forsendelser, og dem som er tvivlsomme.

> [...]
> få i kassen. Vi skal jo stadig huske på at told/skat er en butik som
> skal høvle kroner i kasse, ikke være en udgift for dk der ikke kan bære.

Klart. Men der skal også være luft til alm. kontrol som måske ikke
umiddelbart giver penege i vores allesammens kasse.

> Og så må jeg jo så også lige komme med min egen mening som systemet:
> Privat import af "småting" til privat brug bør holdes 100% fri for den
> behandling som de udfører.

Det kan man da diskutere. Problemet er nok bare, at det for
toldmyndighederne er enormt svært at skelne i mellem, og kontrollere,
private og små firmaer.

> Et rigtigt surt opstød fik jeg da en gut skulle afhente en pakke der
> havde cyklet rundt hos told/skat i over 1 måned.
[.....]

Langt ude! Men det kunne han måske have forhindret ved at sætte sig lidt
mere ind i reglerne, og f.eks. have sendt forsendelsen m. incoterms'ene
"DDP" (Delivery Duty Paid), og på den måde have ordnet og betalt
fortoldningen fra USA. Men indrømmet - DK er selv ret krakilske mht.
toldpligtige forsendelser der kommer til landet. Men så skulle du prøve at
sende en forsendelse til Polen, Rumænien, Slovenien, o.s.v.! Det er lige før
der skal ligge en 100$-seddel i fragtpapirerne for at den kommer igennem.
Det er der sådan set også nogle af vores konkurrenter som gør - altså
bestikker tolderne for hurtigere( eller andda manglende) sagsbehandling...

> Efter sådan en behandling så har jeg intet imod at fortælle hvordan man
> kan forsøge sig med at få ting ind og ud af landet, så længe det ikke
> skader dig og mig.

Jamen det gør det jo alligevel i sidste ende. Men jeg skal da indrømme at
jeg gerne så alle verdens lande som medlemmer af EU I vores virksomhed
glæder vi os uhæmmet til at Østeuropa så småt kommer med i EU. Er du svimmel
hvor kommer det til at spare os for meget bøvl og ikke mindst penge! Mit job
består delvist (halvdelen af tiden) i at kontakte vores kunder mht. til ikke
korrekte, eller måske helt manglende, proforma fakturaer, som er blevet
tilbageholdt aftenen før af mine kollegaer. Og så er det endda kun de store
kunder jeg tager mig af...

> Skal hurtigt lige sige at mine meninger kun omhandler privat gods, ikke
> buisness.

Of course...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 15:21

> [...]
før
> der skal ligge en 100$-seddel i fragtpapirerne for at den kommer igennem.

Lyder meget underligt. Jeg har familie fra både Polen og Rumænien og der er
INGEN problemer med at sende pakker til disse lande. Ej heller at modtage
derfra.
(Men det er som privatperson)

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 20:01

> [...]
er
> INGEN problemer med at sende pakker til disse lande. Ej heller at modtage

Det er sandsynligvis fordi det bliver sendt med PostDanmark - ikke?

Hvis det ryger med et kurérselskab som selv laver toldbehandlingen, er der
meget mere kontrol. PostDanmark er jo knap nok interesserede i hvad det er
der skal op i flyvemaskinen...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 10:05

> er
>
> Det er sandsynligvis fordi det bliver sendt med PostDanmark - ikke?

jep

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-01-04 01:58

*trads* wrote:

> Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
> Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den lander
> ?????

Det bliver nok ret svært.. Jeg synes generelt det at købe udenfor
EU svarer til at udstede en blankocheck til T&S. Min bror ville
tage en udstødning hjem fra Canada til sin Alfa. Han mailede til
T&S for at høre hvad det ville koste. Selv om han kendte den
eksakte købspris, den eksakte transportpris og kunne henvise til
producentens hjemmeside med de eksakte specifikationer for
udstødningen, så var det ikke muligt for T&S på forhånd at
fortælle hvad de havde tænkt sig at tillægge den af told og moms.
Deres svar var "Køb den og se hvad det ender op med!". Det virker
på mig som om de bare trækker en punktafgift i den store tombola
når de står med en vare, og det kommer man så til at betale.

Det er for øvrigt ret "muntert" at hvis en vare koster $100 og
transporten $20, så kommer du til at betale moms af $120. Evt.
Told og punktafgift bliver så taget af de $120 PLUS momsen, det
vil sige du ender med at betale told af momsen. Transporten
betragtes åbenbart som en "vare" man indfører til Danmark, så den
skal der betales både moms og told af..

Hvis du finder varen i et andet EU land, så slipper du for at
betale told. Til gengæld ved du ikke helt om du kommer til at
betale dansk moms eller moms i det land du importerer fra, det
afhænger af om det firma du handler med i forvejen har solgt for
mere end 200.000 kr indeværende år (mener jeg det er) til Danmark.
Igen er du altså ude i at det er umuligt for dig at forudsige om
du fx. skal betale engelsk moms på 17% eller dansk moms på 25%, vi
er tilbage ved den med blankochecken og "Tag hvad I vil ha'"..

Vær for øvrigt opmærksom på, at hvis du får tingene sendt med UPS
og der kommer told og moms på, så lægger UPS pengene ud for dig.
Herefter sender de dig en regning på det udlagte beløb, samt et
"udlægsgebyr" på 110,- kr. Jeg har pt. en "debat" med dem om det
rimelige i at forlange 110 kr for at lægge 68 kroner til T&S ud
for mig i noget der ligner 5 arbejdsdage.

Nå, det var vist galde nok, bottom line er at uanset hvordan du
vender og drejer den, så må du forberede dig på at tage den i
r.... mens du forventes at smile pænt.. :-/

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 06:40

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Deres svar var "Køb den og se hvad det ender op med!".

Det er nu ikke så svært. Find ud af hvad afgiften er for autoreservedel og
autoudstyr. Regn med den højeste sats og prøv at få den igennem på den lave.

> [...]
> Told og punktafgift bliver så taget af de $120 PLUS momsen, det
> vil sige du ender med at betale told af momsen.

Nej, du betaler moms af tolden.... .-)

Men om det er det ene eller andet er ligegyldigt - resultatet er det
samme...

> Transporten
> betragtes åbenbart som en "vare" man indfører til Danmark, så den
> skal der betales både moms og told af..

Man skal betale told af værdien af varen i DK. Da værdien er blevet forøget
pga. transporten skal der også betales told af denne.

> [...]
> du fx. skal betale engelsk moms på 17% eller dansk moms på 25%, vi
> er tilbage ved den med blankochecken og "Tag hvad I vil ha'"..

Det er da firmaet problem. Man skal blot have prisen inkl. Moms/VAT/MwSt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-01-04 15:33

Morten Fruergaard wrote:

> Det er nu ikke så svært. Find ud af hvad afgiften er for autoreservedel og
> autoudstyr. Regn med den højeste sats og prøv at få den igennem på den lave.

Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være så indviklet, T&S
har vel for pokker nogle lister over varegrupper og tilhørende
afgifter, men men på trods af at min bror mailede frem og tilbage
med T&S kunne han ikke få et klart svar. Hvis ikke T&S kan give
svaret, så tror jeg ikke man har store chancer for selv at
"sjusse" sig frem til den..

> Nej, du betaler moms af tolden.... .-)
>
> Men om det er det ene eller andet er ligegyldigt - resultatet er det
> samme...

Jep..

> Man skal betale told af værdien af varen i DK. Da værdien er blevet forøget
> pga. transporten skal der også betales told af denne.

Ok.

> Det er da firmaet problem. Man skal blot have prisen inkl. Moms/VAT/MwSt...

Et engelsk firma kender ikke de danske toldregler, de opgiver hvad
prisen er inkl. UK VAT. Da jeg ikke har nogen som helst mulighed
for at vide om de allerede har solgt varer for over 200.000 til
Danmark, aner jeg så ikke om jeg skal betale dansk eller engelsk
moms. Jeg modtager jo bare pakken sammen med en regning fra T&S
hvis det viser sig at jeg skal betale dansk moms i stedet for den
engelsk, det er ren roulette..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-01-04 15:49

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> writes:

> [...]
> moms. Jeg modtager jo bare pakken sammen med en regning fra T&S
> hvis det viser sig at jeg skal betale dansk moms i stedet for den

Øhmm... jeg mener bestemt at det er firmaet der skal indbetale momsen
på den varer som de sender til .dk, og at de derfor også skal indkræve
den hos dig. Det andet ville da være komplet umuligt at vide en pind
om. Jeg har ofte bestilt ting fra .uk og der har aldrig været noget
som helst med T&S (det var godt nok bøger, men der er vel ikke forskel
på dette og så reservedele til bilerne?)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-01-04 23:33

> [...]
> moms. Jeg modtager jo bare pakken sammen med en regning fra T&S
> hvis det viser sig at jeg skal betale dansk moms i stedet for den

Du kan aldrig blive opkrævet moms i Danmark af en varer fra England.
Det er det engelske firma der skal afregne med Told&Skat såfremt de
overskriver grænsen.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-01-04 14:00

Morten Fruergaard wrote:

> Du kan aldrig blive opkrævet moms i Danmark af en varer fra England.
> Det er det engelske firma der skal afregne med Told&Skat såfremt de
> overskriver grænsen.

Jeg har lige rendt mine kvitteringer igennem og det ser ud til du
har ret, de tilfælde hvor jeg har fået en ekstraregning har alle
været fra et ikke-EU land..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-01-04 18:00

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 18:31

> [...]
> Hvis jeg skal købe en Bilalarm i USA via Ebay.com...
> Hvordan får jeg den hertil UDEN at told/skat får finger i den når den

Da jeg købte min Alarm via Ebay i USA, så fik jeg sælgeren til at skrive 10$
i feltet "Value:" og viola så havde jeg sparet momsen (VAT).
Det er sælger der er ansvarlig for at deklarere pakkerne rigtigt

Skattefar og jeg har aldrig været de bedste venner, vi taler simpelthen
forbi hinanden.