Ford Focus - Hjælp jeg har en vandp
Fra : Jesper

Dato : 28-01-04 14:03

Er der nogen der har erfaringer med at der kommer vand ind i deres
Ford Focus årg. 2000 og som lægger sig i bunden af bilen i
passagersiden.

Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???

Hvad kan man gøre for at udbedre fejlen ??

/Jesper
Den ellers glade Ford Focus ejer

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-01-04 14:51

Jesper wrote:
> [...]
> passagersiden.
>
> Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???

Typisk kommer det ind ved døren, under beklædningen.
Der sidder en plasticmembran der ikke må være huller i.

Der kan vel strengt taget også være fra varmeapparatet, men så ville
du nok fryse.

Lugter vandet sødligt?

> Hvad kan man gøre for at udbedre fejlen ??

Få en ny membran.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-04 14:59

Jesper wrote:
:: Er der nogen der har erfaringer med at der kommer vand ind i deres
:: Ford Focus årg. 2000 og som lægger sig i bunden af bilen i
:: passagersiden.
::
:: Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???

Kan evt. også være en utæthed ved forruden.

M.v.h.

Fra : Lars

Dato : 28-01-04 16:13

Heysa,

"Jesper" <classico@post.com> wrote in message

> [...]
> passagersiden.
>
> Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???

Jeps.. jeg har nu - for fjerde gange haft min Citroen Xsara VTS på værksted
fordi der løb vand i bag ved passagersædet og lagde sig som en vandpyt...
Efter at have sealet hele bunden, og en masse andre steder fandt de nu
endelig ud af at vandet vist nok kom ind ved bagskærmen. Det vil tiden så nu
vise.

** Lars

Fra : Olesen

Dato : 28-01-04 16:51

"Jesper" <classico@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> passagersiden.
>
> Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???

Gummiliste defekt, eller karosseri skævt.
Måske filten i skærmkasserne har suget FOR meget vand til sig ? *S*

Fra : HC

Dato : 28-01-04 17:13

> [...]
> passagersiden.
>
> Er der nogen der har erfaringer med, hvor vandet kommer ind ???
>
> Hvad kan man gøre for at udbedre fejlen ??

Der er en service bulletin på det jeg skal prøve at finde den

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation

Fra : HC

Dato : 28-01-04 17:16

Model: Focus produceret fra 08.98 til 18.04.99 (produktionskode WP til XE)

Lande: Alle

Emne: Vandindtrængen i passagerkabinen gennem torpedogitteret/pollenfilteret

Sammendrag

Hvis der trænger vand ind i passagerkabinen, kan det skyldes, at tætningen
mellem torpedogitteret og forruden trænger til at blive fornyet i området
omkring pollenfilteret. Forholdet afhjælpes ved at ændre torpedogitteret og
foretage yderligere tætning.

Fra : HC

Dato : 28-01-04 17:19

Biler produceret fra 08.98 til 01.99

1. Afmonter torpedopanelet som beskrevet i rep.nr. 43 230 0
(værkstedshåndbog/TIS-CD).

2. Rengør omhyggeligt forruden i det område, hvor torpedogitteret skal
monteres, for at fjerne snavs eller klæbebånd.

µ 3. Afmonter og kontrollér pollenfilteret.
l Åbn serviceklappen, og afmonter pollenfilteret.
l Hvis filteret er vådt, monter et nyt filter (se "Reservedele").

Bemærk:
Bemærk luftstrømningsretningen i pollenfilteret.

l Monter pollenfilteret.
l Rengør gitteret med gummikanten mellem viskermotoren og filterhuset.

Bemærk:
Det nye torpedogitters monteringer vil være anderledes end dem på det
eksisterende torpedogitter.

4. Vælg det torpedogitter (se "Reservedele"), der passer til bilen.
l Vælg den venstre del af torpedopanelet til højrestyrede biler.
l Vælg den højre del af torpedopanelet til venstrestyrede biler.

µ 5. Skumpude.

µ 6. Bor et hul med en diameter på 8 mm.

µ 7. Påsæt butylstrimmel (se "Reservedele").
Påsæt butylstrimlen (L = 750 mm) på torpedogitteret.

Bemærk:
Sørg ved montering af torpedogitteret for, at det ikke berører
vandopsamleren.

8. Monter den højre del af torpedogitteret.
l Anbring gitterets endestykke korrekt i forhold til hængslet og skærmen.
l Skub skydemonteringen på plads i åbningerne i karrosseriet, og sørg for,
at de monteres korrekt.
l Hægt torpedogitterets forreste kant på motorrummets forreste væg.

9. Monter den venstre del af torpedogitteret.
Gentag proceduren, der er beskrevet i punkt 8.

10. Monter den midterste skrueforbindelse.
l Spænd skrueforbindelsen.
l Monter plasthætten.

11. Tryk tætningen på plads med en passende rulle for at sikre, at
butylstrimlen er klæbet fast på forruden.

12. Monter alle komponenterne i omvendt rækkefølge.

Biler produceret fra 02.99 til 04.99

Bemærk:
Dette torpedopanel er blevet ændret, så der kun er en skrueforbindelse i
midten og en hætte. Alle andre hætter til skrueforbindelser er en del af
gitteret og kan ikke afmonteres.

13. Afmonter torpedopanelet som beskrevet i rep.nr. 43 230 0
(værkstedshåndbog/TIS-CD).

14. Rengør omhyggeligt forruden i det område, hvor torpedogitteret skal
monteres, for at fjerne snavs eller klæbebånd.

µ 15. Afmonter og kontrollér pollenfilteret.
[...]

For at lette monteringen bør den hvide del af glidemonteringen fjernes fra
karrosseriet og fastgøres til de sort plasttapper på torpedogitteret.

16. Reparer det eksisterende torpedopanel i passagersiden som beskrevet
under punkt 5 - 12 i denne bulletin.

--
Mvh Hans C Jensen

"

Fra : Olesen

Dato : 28-01-04 21:12

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse

> Biler produceret fra 08.98 til 01.99
>
> 1. Afmonter torpedopanelet som beskrevet i rep.nr. 43 230 0

HOOOLD da kæft en omgang !!!
...og der skal bores, saves...."isoleres yderligere"...damn !

Fra : Jesper

Dato : 29-01-04 10:28

det er måske et dumt spørgsmål, men hvad er topedogitteret ?