Optøning af motor
Fra : Fabritius

Dato : 27-01-04 14:35

Hejsa,

En af mine kammerater har været lidt uheldig. Han motor synes at den ville lege
isbil og er mere eller mindre frossen. Hvordan får han tøet den op hurtigst
muligt? (Han skal bruge bilen klokken 18 og er ret desperat)

Er der nogle gode ideer?

/Claus
Fiat Uno 1.4T R

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Brian Fogh

Dato : 27-01-04 15:30

Hejsa

Trist. Varmt vand og en hulens masse blæsere. Men så kan han lare det. Der
skal altså kølervæske på en bil. God optøning

Hilsen
Brian

Fra : LR

Dato : 27-01-04 15:39

> [...]
hurtigst
> muligt? (Han skal bruge bilen klokken 18 og er ret desperat)

Er det kølervæsken der er frosset?

Hvad med en blæselampe? Bevæg den frem og tilbage over et stort område for
at varme jævnt. Stålets varmeledningsevne burde klarer resten og fordele
varmen godt.

Mvh,

Lasse

Fra : Møller

Dato : 27-01-04 16:18

"LR" <sdadas@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at varme jævnt. Stålets varmeledningsevne burde klarer resten og fordele

Husk lige at checke "frostpropperne på bagsiden af topstykket, de skulle
helst ikke havde bevæget sig.

Men han skal være heldig hvis systemet er tæt efter en bundfrysning.
Køler
Radiator
Topstykke.
Hvis han har forsøgt at starte den, så er der mulighed for, at han skal have
en ny vandpumpe.
Men man har jo lov til at være heldig, selvom man er lidt tankeløs.
--
Møller