Rystelser
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-01-04 19:17

Min L200 ryster i rattet...

Men ikke når jeg selv lader den styrer.
Kun når jeg tager i rattet - også selvom det bare er små korrektioner...

Hvad kan det være?
Skæve dæk/afbalancering?

Bremserne ryster ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Larry

Dato : 26-01-04 20:55

Hej Morten.

Mit bud er at få cehcket afbalanceringen eller at få foretaget en ny
sporing. Dette kan foretages hos alle dækforhandlere. Prisen er vist
overkommelig.

Føles bilen mærkelig slatten når du drejer til en af siderne? Hvis ja, så
kan en mekaniker måske fortælle om trianglen er knækket eller at om
styrekuglen er defekt.

Larry

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-01-04 21:01

"Larry" <iam@home.se> skrev i en meddelelse
> Mit bud er at få cehcket afbalanceringen eller at få foretaget en ny
> sporing. Dette kan foretages hos alle dækforhandlere. Prisen er vist
> overkommelig.

Det kommer an på, hvad der er overkommeligt...
Begge dele koster omkirng 500 kr.

> Føles bilen mærkelig slatten når du drejer til en af siderne?

Nej, det synes jeg ikke..

> Hvis ja, så
> kan en mekaniker måske fortælle om trianglen er knækket eller at om
> styrekuglen er defekt.

Nu må vi se. Jeg kører på mit værksted i morgen, så må vi se, om jeg kan se
noget, når jeg får den 2 meter op i luften...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-01-04 22:50

meddelelse news:bv3ln7$jgg$1@sunsite.dk...
> [...]
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Som du selv skriver kan det være skæve dæk/afbalancering. Jeg har dog også
været ude for, på en lastvogn, at det var pga. slør i forhjulslejerne. I det
tilfælde blev det ligesom fremprovokeret i kurver.

MVH Niels

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-01-04 08:38

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
>
> Men ikke når jeg selv lader den styrer.
> Kun når jeg tager i rattet - også selvom det bare er små korrektioner...

Der sidder måske noget slam (en kat ell.) i mønsteret på det ene dæk!
Der kan være noget slam på fælgen.
Man skal ikke begynde med de mekaniske fejl :)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-01-04 08:49

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Der sidder måske noget slam (en kat ell.) i mønsteret på det ene dæk!
> Der kan være noget slam på fælgen.
> Man skal ikke begynde med de mekaniske fejl :)

Jeg har kigget dæk o.lign efter...
Desværre uden held.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-01-04 09:25

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg har kigget dæk o.lign efter...
> Desværre uden held.

Nå så prøv at få dem afbalanceret, er de ok har du nok for meget slup
i en styrekugle eller noget i den dur.
Der kan jo også være defekter i dækkets indre, men der burde man kunne
se/føle.

Da Asconaen begyndte at vibrere let ved 120km/t tog jeg forhjulene af
og fandt alt fedtet fra venstre aksel på indersiden af hjulet. Det var
heldigvis let fixet.