Skovdue (Ringdue) og Tyrkerdue
Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 22-04-01 22:43

Ringdue må skydes 01.09-31.01
Tyrkerdue må skydes 01.10-31.12
Husskade må skydes 01.09-31-01
Krage må skydes 01.09-31.01
Alle med salonriffel og eller luftgevær kal 22 (5,5-5,6) med en
mundingshastighed på mindst 150 m/sek!
Desuden er regulering af rågeunger efter aftale med kommune, også med nævnte
våben også tilladt!
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : Erik Munck

Dato : 23-04-01 09:59

Du har da haft en god jagtlærer

med jæger hilsen
Erik

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 23-04-01 10:21

Hej Erik!
Ja, det har du fuldstændig ret i, og jeg håber der er flere der vil tilmelde
sig til dine kurser, jeg glemte i farten at nævne, at man skal huske på at
man kun må skyde inden for 50 meter til nærmeste nabo, og aldrig mod hæk og
lignende, men mod eget hus! som vi gør her på Grønningen, når Lizzie og jeg
øver os i haven med vore luftgeværer 4,5 og 5,6 på skive!
Mvh.
Jørgen