Ang : Tilsætninger i benzinen ??
Fra : *trads*

Dato : 26-01-04 16:19

Hej

Ang div tilsætnings stoffer man kan komme i bilens Tank.

Bld. BELL ADD´s Nr 1 - Special rens til benzinsystem og motor..

Hvad ville det evt gavne i min bil ??

Vw Passat 2.0 fra 95

Fra : Henrik B.

Dato : 26-01-04 16:26

*trads* wrote:
:: Hej
::
[...]

Tjah, det skader i hvertfald ikke. Har indtil nu kun hørt positive ting om
Bell Add.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 26-01-04 16:49

*trads* wrote:
> Hej
>
> Ang div tilsætnings stoffer man kan komme i bilens Tank.
>
> Bld. BELL ADD´s Nr 1 - Special rens til benzinsystem og motor..
>

> Hvad ville det evt gavne i min bil ??

Ikke ret meget med mindre du kun kører småture inde i byen.
Der er i forvejen en del renseadditiver i den alm slavebenzin.

> Vw Passat 2.0 fra 95

Ja det kan du jo ikke gøre for ;)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 22:26

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg havde engang en 2,0 Golf GTI (lækker vogn - se vwfanatic.dk den var jeg
sq* glad for, min første fabriksnye VW) af samme årgang med ADY motor,
samme som i din.

Jeg fik ifbm. med stort eftersyn lavet en kompressions test, som viste at
den hang lidt på en cylinder og meget på en anden.
(Jeg skal lige sige at den trak godtnok - den havde ikke noget mærkbart
effekttab)
Værkføreren sagde at de nok bare var ventilerne der ikke var tætte pga
tilsodning, så han gav den et ordentligt skud Bell Add.

Jeg fik to dunke med som jeg brugte på normal vis ved hver optankning.
Da de var brugt op efter et par tusinde km, fik jeg lavet en komp.test igen,
nu var den bare lige i top.
Alle fire cylindre havde stort set samme kompression.

Jeg tror på at det gavner.
VW har iøvrigt deres egen tilsætning.
Det er somme tider på bud, jeg har brugt det en gang imellem men har ingen
dokumenteret effekt på det.
Men VW foreskriver det i deres servicemanual ved tilsodning af ventiler.

> Ja det kan du jo ikke gøre for ;)

Hvad mener du ? Kører du ikke Tojoda ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-01-04 08:54

Claus Petersen wrote:
> [...]
>
> Jeg fik ifbm. med stort eftersyn lavet en kompressions test, som viste at
> den hang lidt på en cylinder og meget på en anden.

Der ikke noget sod på ventilerne i min Yoda :)) det styrer man selv
med højrefoden. Hvis din GTi var kokset til tog du hende ikke nok ud ;)

Jeg synes ikke man skal løse problemer der ikke er der, men selvf kan
det jo være at motorstyringen giver for meget benzin pga en eller
anden dårlig føler, så kokser tingene hurtigt til.
En frisk tur ud på motorvejen uden for myldretiden renser temmelig
godt ud.
Det nemmeste er at holde øje med tændrørene, de viser hurtigt hvis
blandingen er forkert eller man kører for meget kø-kørsel.

Fra : *trads*

Dato : 26-01-04 23:27

Mange tak for svarene !!!