Stempler!
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-01-04 18:21

Hej!

Jeg har hjulpet min ven med at prøve motorskift på en Colt C51 fra '89 som
bekendt... Ombyttermotoren var desværre ikke den samme type som den originale da
den nye var til en Fireball, mens den gamle sidder i en GL'er (kender ikke den
nye motors type).

Fejlen ligger 100% sikkert i blokken plus et stempel i den originale da stemplet
er smeltet i den ene side og har lavet en fuge i cylinderen! Santidigt er 4 udaf
8 skraberinge (dem der er øverst mod forbrændingskammeret) gået i 5-10 stykker
og faldt af da vi pillede stemplerne ud

Anyway, den nye bloks stempler passer ikke til den gamle top (de rager for langt
op - den nye motor er 12V mod den gamles 8) så vi havde overvejet at købe 4
stempler og sætte i den nye motor og bruge den gamle top (som er ok).

Så er spørgsmålet bare, hvad koster sådan fire stempler til en 1.3 motor til en
Mitsubishi sårn ca?

Jeg er lidt bange for at vi snakker i omegnen 500,- pr stk, men man har da lov
til at blive overrasket. Man kan vel ikke købe dem enkeltvis?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-01-04 18:46

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg er lidt bange for at vi snakker i omegnen 500,- pr stk, men man har da lov
>til at blive overrasket. Man kan vel ikke købe dem enkeltvis?

Du bliver nok kedeligt overrasket ..... men hvorfor ikke snakke med
en lokal cylinderservice ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-01-04 18:59

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Du bliver nok kedeligt overrasket ..... men hvorfor ikke snakke med
> en lokal cylinderservice ?

Det bliver der såmend også, men ville lige høre om nogen havde en idé om
tingene...

Men du mener altså at de er dyrere?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-01-04 19:10

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Men du mener altså at de er dyrere?

Lad os bare sige at da jeg sidst skulle bruge nogle dimser til en
Mitsubishi Colt, så forlod jeg reservedelsmanden i bar arrigskab.

De er simpelthen ikke ikke rigtige oppe i deres hoveder

Fra : Rasmus

Dato : 25-01-04 19:11

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
lov
> til at blive overrasket. Man kan vel ikke købe dem enkeltvis?

Var det ikke billigere og nemmere at finde en anden motor som er iorden

Mitsubishi dele er dyre, så 500kr kan nok ikke gøre det...

mvh
Rasmus

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 25-01-04 22:30

> Var det ikke billigere og nemmere at finde en anden motor som er iorden
>
> Mitsubishi dele er dyre, så 500kr kan nok ikke gøre det...

Ca. 1000,- pr originalt stempel til en gammel Ford 1,3 CHV.. Så jeg ville
nok også overveje en anden motor.

Michael

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-01-04 22:52

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:401435ae$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ca. 1000,- pr originalt stempel til en gammel Ford 1,3 CHV.. Så jeg ville
> nok også overveje en anden motor.

Der var min Bluebird 1.8T billigere. Mener at Nissan ville have omkring 600
pr. stempel.
--
Claus Fabritius
Fiat Uno 1.4T i.e.R

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 25-01-04 23:02

> Jeg er lidt bange for at vi snakker i omegnen 500,- pr stk, men man har da
lov
> til at blive overrasket. Man kan vel ikke købe dem enkeltvis?

Jamen hvis du er bange for 500/styk, så bliver du skræmt fra vid og sans,
når får prisen!!

Jeg vil vædde på at det er billigere at købe 4 JE-Pistons i USA, i samme
legering som topfuelere kører med, end det er at købe 4 originale Mitsu
stempler.

Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-01-04 23:54

Hej!

Okay, det lader jo til der skal en ombyttermotor til.

Hvorfor kan man overhovedet købe stemplerne hvis ingen (normale) mennesker
alligevel vil? Det er skisme da for åndssvagt for at sige det mildt :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-01-04 09:00

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor kan man overhovedet købe stemplerne hvis ingen (normale) mennesker
> alligevel vil?

Stempler til min 2,5 TD Mitsubishi koster ca. 500 kr./stk.
Prøv lige at høre en cylinder mand, hvad en opboring, nye hovedlejer samt 4
nye stempler koster...
Det er ikke så dyrt, som mange tror...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 26-01-04 16:23

> [...]
lov
> til at blive overrasket. Man kan vel ikke købe dem enkeltvis?

Hvis i har lidt tid at løbe på, kunne i stille jer hos "Cylindermanden" og
kigge stempelkataloget igennem. Ofte deler flere bilmærker næsten
dimensioner, så det eneste der skal til, for at vælge et alternativt stempel
er en tur gennem en drejebænk på stemplets overside...... Argumentet for at
gøre dette er, at man tit kan finde et stempel, "som ligger på hylden" og
derfor er billigere.....

Mvh. Mikael Kristiansen