Hjælp til Opel Vectra A Lambdasonde!
Fra : Sid

Dato : 25-01-04 16:51

Hej NG!!

Jeg har en Vectra A 2.0i fra 1994
Jeg har lige fået skiftet forrøret på udstødningen, der hvor Lambdasonden
også sidder.
Lambdasonde sad godt fast, og endte i armbolten (eller hvad den nu hedder)
for at komme fri. Her er den måske blevet vredet lidt.
Problemet er nu at motorlampen er begyndt at lyse, og jeg kunne forstille
mig at Lambdasonden er blevet defekt? Der er ikke pillet ved andet.
Kan man gøre andet end at skifte den?
Og kan jeg køre i bilen en uges tid, uden der sker noget?

Og der skulle vel ikke være en herinde der har en brugt til salg

Mvh Sid

Fra : Sid

Dato : 25-01-04 17:38

> Problemet er nu at motorlampen er begyndt at lyse, og jeg kunne forstille
> mig at Lambdasonden er blevet defekt? Der er ikke pillet ved andet.

Var lige ud og køre en tur, og motorlampen tænder først efter ca. 3
minutter.
Ved ikke om det er når motoren bliver varm, eller computeren først begynder
at
tjekke der?

Mvh Sid

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-01-04 18:14

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man gøre andet end at skifte den?
> Og kan jeg køre i bilen en uges tid, uden der sker noget?

Hej Sid.

Det jeg fik at vide, da min Lambdasonde på Cordobaen var gået, og værkstedet
var kommet til at bestille en forkert hjem var, at bilen bare ikke kunne
forventes at køre så langt på literen.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-01-04 18:27

> [...]
forstille
> mig at Lambdasonden er blevet defekt? Der er ikke pillet ved andet.

Du kan jo også prøve at måle på den.

Men det lyder sandsynligt at den er def.

> Og kan jeg køre i bilen en uges tid, uden der sker noget?

Din KAT kan risikerer at tage skade, da bilen sanlynligvis vil køre med
for fed blanding.

> Og der skulle vel ikke være en herinde der har en brugt til salg

SÅ dyre er de nye Lambdasonder vel heller ikke.

Er det en med 2 eller 4 ledninger? (uden og med varmespiral)

Mvh.

Fra : Sid

Dato : 25-01-04 18:39

Hej

Takker for svaret..

> Du kan jo også prøve at måle på den.

Heh, vidste ikke engang der bilen havde såden en
så det kan jeg ikke finde ud af..

> SÅ dyre er de nye Lambdasonder vel heller ikke.

622,- hos hoyer autodele, er da også slat, så hvis jeg kan finde en brugt
tager jeg sådan en.

> Er det en med 2 eller 4 ledninger? (uden og med varmespiral)

Mener der er 3 ledninger.

Mvh Sid

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-01-04 18:44

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev

> 622,- hos hoyer autodele, er da også slat, så hvis jeg kan finde en
brugt
> tager jeg sådan en.

Husk at den skal monteres med en speciel pasta på gevindet.

Mvh.

Fra : Sid

Dato : 25-01-04 18:46

> Husk at den skal monteres med en speciel pasta på gevindet.

Det kender jeg ikke, er det så man kan få den af igen?
Tror bare de smurte kobberfedt på den gamle..

Mvh Sid

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-01-04 23:47

"Sid" <sls@FJERNsol.dk> skrev

> Det kender jeg ikke, er det så man kan få den af igen?

Jeps, men hvad ved jeg, jeg har det bare fra Haynes.

> Tror bare de smurte kobberfedt på den gamle..

Måske virker det også, det har jeg faktisk slet ingen anelse om.

Forreste, hvem har erfaring med kobberfedt på udstødningsdele?

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 08:58

Uffe Ravn skrev:

> Forreste, hvem har erfaring med kobberfedt på udstødningsdele?

....hep! ...dét er da et must!

....på en motorcykel, hvor man skal ha 4-i-eneren af for at skifte
oliefilteret...

....min lamdasonde er osse syltet godt ind i kobberfedt, og kan skrues af
med øjenbrynene - første gang jeg sku ha en sådan af, som var monteret
uden fedt, var jeg lige ved at opgi...
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-01-04 19:41

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev

> ...hep! ...dét er da et must!
>
> ...på en motorcykel, hvor man skal ha 4-i-eneren af for at skifte
> oliefilteret...

Det lyder som et ufikst design.

> ...min lamdasonde er osse syltet godt ind i kobberfedt, og kan skrues
af
> med øjenbrynene -

Fedt!

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 20:00

Uffe Ravn skrev:

> Det lyder som et ufikst design.

....man skal ikke tro på alt hvad man hører...

> Fedt!

....lige mine ord...
Hans

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 26-01-04 20:22

Syltet og syltet....Hvis der kommer fedt i sensoren er den død, så overdriv
ikke det med fedtet!

Det kan hurtigt blive knapt så fedt.

Henrik