Domænenavn
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 22-04-01 22:44

Hej.

I 1998 oprettede jeg et firma og købte mig et domænenavn.
I går modtog jeg et brev fra et firma der hævder at have krav på mit
firmanavn. Ligeledes kræver de retten til mit domænenavn. I følge medsendte
kopier fra "modparten" har de siden 1882 brugt samme firmanavn som jeg.
Hvad kan jeg forvente? Kan de kræve at få mit domænenavn?

Erik M. Nielsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-04-01 08:19

"Erik M. Nielsen" <genealogi@spamfilter.dk> writes:

> Hvad kan jeg forvente? Kan de kræve at få mit domænenavn?

Der er i øjeblikket en tråd om præcis det samme på
dk.videnskab.jura. Prøv at læs den.

Min overbevisning, som jeg ikke har fået verificeret er at de kan
kræve at få dit domænenavn hvis og kun hvis du er inde for samme
branche og dermed bryder deres varemærke.

--
hash-bang-slash-bin-slash-bash

Fra : Ricki Vejsmose

Dato : 26-04-01 23:41

"Erik M. Nielsen" <genealogi@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kopier fra "modparten" har de siden 1882 brugt samme firmanavn som jeg.
> Hvad kan jeg forvente? Kan de kræve at få mit domænenavn?
[Snip]

Hej Erik,

Vores firma kører p.t. samme sag, blot vi er dem der er krænket.

For at vi kan få medhold skal vi kunne dokumentere at det domænenavn ikke
blot bærer vores navn, men samtidig at sited har et indhold som er
konkurrerende virksomhed til vores. Er dette tilfældet så vil vi overtage
modpartens domænenavn, men ellers....

Jeg kan derfor egentlig ikke se relevans alene på baggrund af navn, så må de
købe sig et .biz eller lignende det er derfor disse har set dagens lys.

Blot tænk på andre store koncerner der i disse tider har skiftet navn, hvor
indehaveren ikke vil give slip. Resultat koncernen må finde sig et andet
navn online eller benytte en forkortelse(Medmindre dette allerede er
tilfældet)

Håber det giver lidt ro.

Vh.

RV