Dk.fritid.motorsport?
Fra : Frank Gregersen

Dato : 25-01-04 00:21

Hej, findes der en NG om motorsport? eller evt et andet sted på nettet hvor
dette bliver diskuteret? Både pro og amatør? Har været på motorsporten.dk
men synes ikke rigtig der liv i forumet, ligesom her.
MVH Frank Gregersen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-01-04 00:23

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-04 00:24

Frank Gregersen wrote:
> Hej, findes der en NG om motorsport? eller evt et andet sted på
> nettet hvor dette bliver diskuteret? Både pro og amatør? Har været på
> motorsporten.dk men synes ikke rigtig der liv i forumet, ligesom her.

Prøv:

Gruppen har det dog med at gå i "hi" her om vinteren, da der ikke rører sig
specielt meget på den front.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:26

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4012fe7e$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Gruppen har det dog med at gå i "hi" her om vinteren, da der ikke
rører sig
> specielt meget på den front.

Vi har jo ikke megen tradition for isbaneløb i Danmark..

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 25-01-04 00:33

"Bjørn Jørvad" skrev i en meddelelse

> Vi har jo ikke megen tradition for isbaneløb i Danmark..

Er Vejle fjord ikke ved at være klar til en prøvetur i en MS80

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:33

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er Vejle fjord ikke ved at være klar til en prøvetur i en MS80

Den er sgútte stiv nok endnu...

For nu snart mange år siden, var fjorden stiv nok til passage mv.

Her fløj vi med radiostyrede modelfly.

Tænk dig, en helt og aldeles stråfri 13 km lang start- og landingsbane.

Á siger "De´år´bår´ luksus".

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 25-01-04 00:43

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den er sgútte stiv nok endnu...

Det kan man vel ikke sige har noget med alderen at gøre

> For nu snart mange år siden, var fjorden stiv nok til passage mv.

Fjorden - OK.

> Her fløj vi med radiostyrede modelfly.
>
> Tænk dig, en helt og aldeles stråfri 13 km lang start- og landingsbane.
>
> Á siger "De´år´bår´ luksus".

Ja, ikke alt det hopperi over en ujævn plæne, men træpropeller og hårdt vand
er vel ikke en god kombination ?

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:41

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fjorden - OK.

LOL

> Ja, ikke alt det hopperi over en ujævn plæne, men træpropeller og
hårdt vand
> er vel ikke en god kombination ?

Vi er jo nogen stykker, der kan lave smørlandinger ....... *hver*
gang...

Det største problem er *efter* landingen.

Propellen må ikke roteret ret hurtigt, før du ikke kan standse flyet
igen.

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 25-01-04 00:59

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er jo nogen stykker, der kan lave smørlandinger ....... *hver*
> gang...

Jow, øvelse gør mester

> Det største problem er *efter* landingen.
> Propellen må ikke roteret ret hurtigt, før du ikke kan standse flyet
> igen.

Ja, det kan jeg godt se for mig......Men den lave friktion på isen, må give
nogle flotte højhastigheds take-off.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:58

> [...]

KLIP

> Ja, det kan jeg godt se for mig......Men den lave friktion på isen, må

Jep .... ca. en halvanden meters penge ved hurtig start ..eller 100 km/t
ved forlænget take-off ....

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 25-01-04 01:17

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jep .... ca. en halvanden meters penge ved hurtig start ..eller 100 km/t
> ved forlænget take-off ....

Jeg har desværre aldrig prøvet modelflyvning selv - bortset fra nogle
mislykkede forsøg med linestyring og crash for snart 30 år siden
............Loop var ikke min stærke side og en motor kostede mange
lommepenge

Nå, jeg smutter for denne gang.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 01:42

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> mislykkede forsøg med linestyring og crash for snart 30 år siden
> ...........Loop var ikke min stærke side og en motor kostede mange

Måske du tage et smut forbi din lokale klub til foråret/sommeren (også
hvis du har børn).

Du finder en oversigt af klubber i Danmark her:

http://www.rc-unionen.dk/klubber.htm

Her foregår al flyvning under sikre forhold.

> Nå, jeg smutter for denne gang.

Hej med dig.

Hr. Bjørn

Fra : Frank Gregersen

Dato : 25-01-04 01:20

Dk.sport.motorsport
Tak for svaret venner!
Havde squ ikke regnet med svar her midt på natten, troede kun det var mig
der sad og nørdede den så sent!
MVH Frank Gregersen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 25-01-04 01:36

On Sun, 25 Jan 2004 00:41:19 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>LOL

>hårdt vand
>
> Vi er jo nogen stykker, der kan lave smørlandinger ....... *hver*

Det er vel heller ikke så problematisk, med 13 km. at gøre godt med?

>--

>Det største problem er *efter* landingen.
>
>--

Når der er så skrækkeligt glat, så gruser I vel bare den glideslope
lidt? )

>--

>Propellen må ikke roteret ret hurtigt, før du ikke kan standse flyet
>igen.

>--

Det er noget snavs, hvis det er en selvhenter.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 01:45

KLIP

> Det er vel heller ikke så problematisk, med 13 km. at gøre godt med?

Det skulle da lige være synet ....... ude på 13 kilometers afstand...

> Når der er så skrækkeligt glat, så gruser I vel bare den glideslope
> lidt? )

Det ville være det rene snyd...

> Det er noget snavs, hvis det er en selvhenter.

Er du ude på 300 eller 500 meters afstand efter en nødlanding (lav
udgangshøjde, så du ikke kan nå "hjem"), kan det da give lidt
motion...

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-01-04 12:35

> Når der er så skrækkeligt glat, så gruser I vel bare den glideslope
> lidt? )

Er der nogen der ved hvad en glideslope er?

Hvis ikke, så kan jeg oplyse at den hverken kan ses eller føles.
Det er glideslopen der viser flyet den rette glidevinkel ned på
landingsbanen.
Derfor vil det være forbistret svært at gruse sådan en,
da den består af nogle radiosignaler i luften.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 12:38

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> landingsbanen.
> Derfor vil det være forbistret svært at gruse sådan en,
> da den består af nogle radiosignaler i luften.

Hmmm ... og jeg som gik og troede, det hed en 'Glide path'.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-01-04 00:31

Bjørn Jørvad wrote:

> Vi har jo ikke megen tradition for isbaneløb i Danmark..

Lidt har vi dog haft.

Jeg kan huske at min far har fortalt mig om hans unge dage, hvor de kørte
ræs på den tilfrossede Tissø.
Men det var jo også dengang hvor der altid var mindst 2 meter sne, hele
vinteren i gennem

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40130042$0$29412$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg kan huske at min far har fortalt mig om hans unge dage, hvor de
kørte
> ræs på den tilfrossede Tissø.

Jeg har sågar oplevet det én natura på Munkebo fjord (Fyn) og min salig
fatter har foreviget det på smalfilm.

> Men det var jo også dengang hvor der altid var mindst 2 meter sne,
hele
> vinteren i gennem

Nope, kun 1 meter ...... jeg er jo højere end dig...

Hr. Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 25-01-04 08:17

On Sun, 25 Jan 2004 00:35:14 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Jeg har sågar oplevet det én natura på Munkebo fjord (Fyn) og min salig
>fatter har foreviget det på smalfilm.

Jep - i gamle dage kørte vi hvert år på den lokale sø.
Afsindigt morsomt at prøve og udfordre - hvor grænsen går.

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 25-01-04 11:49

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep - i gamle dage kørte vi hvert år på den lokale sø.
> Afsindigt morsomt at prøve og udfordre - hvor grænsen går.

Der blev da også kørt på floden gennem København, Søerne hedder det vist.
Og Rally MonteKarlebo blev kørt i Februar, og der var "altid sne" det ene år
måtte en gummiged lave banerne på kløvemarken, ved Frederikssund, og ved
Holmen. Ja da var der altid sne. og frost.

Men på den anden side, så gik der vel en traktor gennem isen på Gentofte sø
hver år , når skøjtebanen skulle fejes. og der var sat lysmaster på selve
søen.

Og i ca. 1961/62 Kørte vi knallertrace på Flensborg fjord og Nybølnor, tæt
ved en motorcrosbane som først Sønderborg Speedway klub stjal fra os da
Rendbjergbanen lukkede, Nu er det en international motorcrossbane.
Desværre gik en Amerikansk flyder gennem isen over sejlrenden ved Egernsund,
med chauffør og nogle børn, jeg husker ikke helt hvor mange der druknede.
Tom er nok ikke gammel nok til at huske det?
--
Møller

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-01-04 19:22

Hejsa

> Hej, findes der en NG om motorsport? eller evt et andet sted på nettet
> hvor dette bliver diskuteret? Både pro og amatør? Har været på
> motorsporten.dk men synes ikke rigtig der liv i forumet, ligesom her.

Jeg synes da der er rimelig gang i motorsporten.dk
Men hvis du nævner hvilke former for motorsport du er interesseret i er
der sikkert stor chance for at der er nogen der kender en god side til
lige netop det.

motorsport generelt:
http://bil.dba.dk/asp/artikler/main.asp?SekItem=299&NyhedskategoriId=299
http://www.1st-motorsport.net/ (dog ikke så meget liv som motorsporten.dk)