/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nogen erfaringer med den nye Mondeo (2001 ~
Fra : TDN


Dato : 24-01-04 21:56

Hej !

Har været ude og prøve brugte Mondeo'er. Vi overvejer at skifte Passat'en og
Octavia'en ud med en brugt st.car grundet ændret kørselsbehov. Vi var så i
dag ude at prøve nogle brugte Mondeo'er i st.car. Vi kiggede på Mondeo'er i
prislejet ca. 200.000-220.000. Det var egentlig overraskende at man kunne
købe en brugt Mondeo 2,0 Trend st.car med diverse ekstraudstyr (aut.klima og
fartpilot) + alt std. udstyret til denne pris (nypris ca. +365.000). Bilerne
var ca. 2,5 gl. og havde kørt ca. 120.000-155.000 og var i fin stand. Jeg
syntes dog ikke at de 145 hk. imponerede (0-100 10,2 sek, top. 210,
190Nm./4500 omdr/m) men bilen er jo også tung.
Mondeo'en kører overraskende godt og der er lidt Alfa 156 over styringen og
køreegenskaberne. Den skulle være galvaniseret med 12 års rustgaranti, så
den del burde ikke give anledning til bekymring. Alle de test jeg kan finde
roser den til skyerne og udnævner den næsten til reference i klassen.

Så nu kommer spørgsmålet....

Er der nogen der har kendskab til de nye Mondeo'er på godt og ondt, der vil
dele deres erfaring da jeg ikke har har hørt noget til børnesygdomme og fejl
mv. for denne model.

På forhånd tak

Mvh
Thomas



 
 
Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 22:00

On Sat, 24 Jan 2004 21:56:16 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

> Mondeo'en kører overraskende godt, og der er lidt Alfa 156
> over styringen og køreegenskaberne.

Så må du vist ud i Alfa'en igen, fordi en Mondeo vil never nå en Alfa
på de områder!


/Mogens

Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 22:24

Mogens... wrote:
>
> Så må du vist ud i Alfa'en igen, fordi en Mondeo vil never nå en Alfa
> på de områder!
>

Mogens har du læst "Sport Auto" nr. 12/2003 ?

De tester en Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon (250 HK) sammen med en Mondeo
ST220 Turnier (220 HK).
De kører blandt andet på "Kleiner Kurs Hockenheim", og her ligger Alfa'en
kun 0,1 sekund hurtigere på en omgang.
Én af konklusionerne i testen er følgende:
"Im Sprint hat Alfa das Scudetto vorn, auf der Rennstrecke nicht".
Alt i alt kører de 2 biler næsten lige op (på banen), og det på trods af
Alfa'ens fordel med 24 HK/20 NM mere end Ford'en.
Ford'en er også 5250 euro billigere end Alfa'en.

De nævner dog i artiklen, at Alfa'ens største problem er undervognen, den
passer slet ikke til den tunge 3,2L V6'er.
Ford'en vinder også på bedre komfort, benzin økonomi samt bedre ergonomi i
kabinen og mere plads foran.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 22:27

On Sat, 24 Jan 2004 22:24:10 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Mogens har du læst "Sport Auto" nr. 12/2003 ?

Næh...

>De tester en Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon (250 HK) sammen med en Mondeo
>ST220 Turnier (220 HK).
>De kører blandt andet på "Kleiner Kurs Hockenheim", og her ligger Alfa'en
>kun 0,1 sekund hurtigere på en omgang.
>Én af konklusionerne i testen er følgende:
>"Im Sprint hat Alfa das Scudetto vorn, auf der Rennstrecke nicht".
>Alt i alt kører de 2 biler næsten lige op (på banen), og det på trods af
>Alfa'ens fordel med 24 HK/20 NM mere end Ford'en.
>Ford'en er også 5250 euro billigere end Alfa'en.
>De nævner dog i artiklen, at Alfa'ens største problem er undervognen, den
>passer slet ikke til den tunge 3,2L V6'er.

Hvordan kan du finde på at sammenligne ovenstående med de eksempler,
skribenten "går" efter?

>Ford'en vinder også på bedre komfort, benzin økonomi samt bedre ergonomi i
>kabinen og mere plads foran.

Har jeg kommenteret det?
Jeg trickede udelukkende på, at manden kunne finde på at sammenligne
indstyring mm. på en Mondeo med en Alfa.


/Mogens

Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 22:35

Mogens... wrote:
>
> Hvordan kan du finde på at sammenligne ovenstående med de eksempler,
> skribenten "går" efter?

Det var nu heller ikke en sammenligning af dem som TDN har testet, men mere
møntet på dit udsagn om at en Mondeo aldrig ville kunne nå en Alfa på det
område

>
>> Ford'en vinder også på bedre komfort, benzin økonomi samt bedre
>> ergonomi i kabinen og mere plads foran.
>
> Har jeg kommenteret det?

Nix, jeg tog det bare med som et "helheds" indtryk af testen i bladet.

> Jeg trickede udelukkende på, at manden kunne finde på at sammenligne
> indstyring mm. på en Mondeo med en Alfa.
>

I netop dette tilfælde (GTA vs ST220) har Ford jo netop fundet "de vises
sten", da Ford'en oven i købet er 65 kg tungere end Alfa'en, så det synes
jeg da godt man kan sammenligne.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 22:50

On Sat, 24 Jan 2004 22:34:54 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>I netop dette tilfælde (GTA vs ST220) har Ford jo netop fundet "de vises
>sten", da Ford'en oven i købet er 65 kg tungere end Alfa'en, så det synes
>jeg da godt man kan sammenligne.

"Verden" er sgu godt nok noget forskellig:

Alfa:
www.biltorvet.dk/bilanmeldelser/bilanmeldelser.asp?itemID=85
"Lige så hurtigt jeg blev blændet af bilens skønhed – lige så hurtigt
glemte jeg det hele igen, da jeg satte tændingsnøglen i og startede
motoren. Jeg lyver ikke, hvis jeg siger at jeg så tårer i øjnene på
nogle af de omkringstående folk."

"Alfa 156 GTA har, om muligt, endnu bedre køreegenskaber end standard
versionen. Ultra præcis styring, sikre dig optimal kontakt med
underlaget – og du er aldrig i tvivl om, hvor du har bilen.
Køreoplevelsen er så intens, at det er yderst svært at forlade bilen
igen"

OG:
"Af åbenlyse konkurrenter vil BMW 330i Touring og Ford Mondeo ST 220
være oplagte. Men, de to biler er mere ”casual” dagligdags biler, med
et enormt kraftoverskud. 156’eren er en mere kontant maskine til
gadebrug og en direkte sammenligning vil ikke give et retfærdigt
billede af nogle af bilerne"

Ford:
www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=542
"Bevares, lyden var dejlig, og bilen kørte godt, men mest af alt
lignede den et lidt kikset, for hårdt affjedret og ikke mindst alt for
dyrt forsøg på at sminke alderen væk på den første Mondeo-generation.
Derfor var følelserne noget blandede, da den nye Mondeo ST220 havnede
foran min gadedør"

"Derfor var følelserne stadig blandede, da testen var omme. Vist er
Mondeo ST220 en vellykket bil og en god ven på vejen, men jeg vil
aldrig leve sammen med den"


/Mogens

Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 23:11

Mogens... wrote:
>
> "Verden" er sgu godt nok noget forskellig:
>

Jeps, maskinen i GTA'en bliver der heller ikke klaget over, tværtimod.
Her er hvad de skriver som endelig konklusion i Sport Auto:

"Der Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon zehrt vor allem von seinem phantastischen
Motor. Das 3,2-Liter-Triebwerk besitzt Charme, Temperamant und eine
betörende Stimme. Es befindet sich allerdings nicht in der Gesellschaft, die
es verdienen würde. Die kalt wie warm nur mässig verzögernde Bremsanlage,
die unharmonische Feder-/Dämpferabstimmung sowie das eingeschränkte
Traktionsvermögen beeinträchtigen den Gesamteindruck.
Ford hat mit dem etwas weniger potenten Mondeo ST 220 Turnier das bessere
Paket geschnürt: ohne herausragendes Highlight, dafür aber ausgewogen."

GTA klarer den korte bane på Hockenheim på 1.21,6 og ST220 på 1.21,7
I slalom med 18 m mellem keglerne kører GTA med 63,8 km/t og ST 220 63,9
km/t
Bremse fra 100 km/t til 0 klarer GTA på 39,4 meter og ST 220 på 39,0 meter
GTA vejer 1526 kg og ST 220 vejer 1591 kg (begge fuldt tanket)
GTA har 250 HK/300 NM og ST 220 har 226 HK/280 NM

Alfa'en vinder dog i både acceleration og topfart, men altså ikke mere end
0,1 sekund på en baneomgang..

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 23:19



> Ford:
> www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=542
> "Bevares, lyden var dejlig, og bilen kørte godt, men mest af alt
> lignede den et lidt kikset, for hårdt affjedret og ikke mindst alt for
> dyrt forsøg på at sminke alderen væk på den første Mondeo-generation.
> Derfor var følelserne noget blandede, da den nye Mondeo ST220 havnede
> foran min gadedør"

Nu må den motorjournalist sgu lige styre sig lidt
Mondeo ST220 (mk3) har ikke en sk*d at gøre med de tidligere mondeo'er, der
er stort set ikke en eneste del der ikke er blevet skiftet. Det ENESTE
(sådan da) som er tilbage er NAVNET.

Kan godt være han synes bilen skal have en "røffel", men at påstå at den er
en sminket mk1, det viser f...... at han ikke har en k*ft begreb om mondeo.
Manden må da have været døddrukken hvis han kan se nogen som helt lighed med
de 2 tidligere mondeo'er.

- Karrosseriet er et andet
- Motoren er en andet bl.a med kædetræk og flere hk
- bunden er en anden
- hele designet er totalt anderledes
- den har 6 airbag, IPS, ESP. ABS osv osv.

Ikke at jeg har forstand på Alfa og vil heller ikke gå ind i den
sammenligning men mondeo ST220 er KOMPLET nydesignet og har ikke noget
sminket over sig.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 23:42

On Sat, 24 Jan 2004 23:18:55 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Mondeo ST220 (mk3) har ikke en sk*d at gøre med de tidligere mondeo'er, der
>er stort set ikke en eneste del der ikke er blevet skiftet. Det ENESTE
>(sådan da) som er tilbage er NAVNET.
>- Karrosseriet er et andet
>- Motoren er en andet bl.a med kædetræk og flere hk
>- bunden er en anden
>- hele designet er totalt anderledes
>- den har 6 airbag, IPS, ESP. ABS osv osv.
>Ikke at jeg har forstand på Alfa og vil heller ikke gå ind i den
>sammenligning men mondeo ST220 er KOMPLET nydesignet og har ikke noget
>sminket over sig.

Bilrevy'en 2004 skriver:
"Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"


/Mogens

Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 23:51



"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:r1t510llkrkvtefkhic6oi1fq82giok11n@4ax.com...
> On Sat, 24 Jan 2004 23:18:55 +0100, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >Mondeo ST220 (mk3) har ikke en sk*d at gøre med de tidligere mondeo'er,
der
> >er stort set ikke en eneste del der ikke er blevet skiftet. Det ENESTE
> >(sådan da) som er tilbage er NAVNET.
> >- Karrosseriet er et andet
> >- Motoren er en andet bl.a med kædetræk og flere hk
> >- bunden er en anden
> >- hele designet er totalt anderledes
> >- den har 6 airbag, IPS, ESP. ABS osv osv.
> >Ikke at jeg har forstand på Alfa og vil heller ikke gå ind i den
> >sammenligning men mondeo ST220 er KOMPLET nydesignet og har ikke noget
> >sminket over sig.
>
> Bilrevy'en 2004 skriver:
> "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"

Det synes jeg også, det er positivt Ford er gået væk fra tandremmen og har
givet den lidt flere heste
(men IPS med 6 airbag er heller ikke at foragte)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-04 23:57



> > Bilrevy'en 2004 skriver:
> > "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"
>
> Det synes jeg også, det er positivt Ford er gået væk fra tandremmen og har
> givet den lidt flere heste
> (men IPS med 6 airbag er heller ikke at foragte)

skal lige skynde mig at sige at 2.5 motoren ALTID har haft kædetræk
(V6 2.5 og ST200)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 08:12

On Sat, 24 Jan 2004 23:56:44 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>> > Bilrevy'en 2004 skriver:
>> > "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"

>> Det synes jeg også, det er positivt Ford er gået væk fra tandremmen og har
>> givet den lidt flere heste
>> (men IPS med 6 airbag er heller ikke at foragte)

>skal lige skynde mig at sige at 2.5 motoren ALTID har haft kædetræk
>(V6 2.5 og ST200)

Du forstod vist ikke joken...


/Mogens

Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 10:34



"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:22r610liibnsst09sq631midulamkcnplb@4ax.com...
> On Sat, 24 Jan 2004 23:56:44 +0100, "Tom"
> <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>
> >> > Bilrevy'en 2004 skriver:
> >> > "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"
>
> >> Det synes jeg også, det er positivt Ford er gået væk fra tandremmen og
har
> >> givet den lidt flere heste
> >> (men IPS med 6 airbag er heller ikke at foragte)
>
> >skal lige skynde mig at sige at 2.5 motoren ALTID har haft kædetræk
> >(V6 2.5 og ST200)
>
> Du forstod vist ikke joken...

jo nu

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Peter Weis (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 25-01-04 10:26


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Bilrevy'en 2004 skriver:
> "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"

Er det i forhold til 2003-udgaven eller i forhold mk.I versionen?

mvh
Peter



Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 10:38

On Sun, 25 Jan 2004 10:25:47 +0100, "Peter Weis"
<p.weis@email.dk.slet> wrote:

>Er det i forhold til 2003-udgaven eller i forhold mk.I versionen?

I Bilrevy'en 2003 står der slet ikke noget om "forbedringer"
(Bilrevyen kommenterer altid fra år til år -> model til ny model)


/Mogens

Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 18:00

> Bilrevy'en 2004 skriver:
> "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"

Det undrer nu også mig lidt - hvis de altså taler om den nye Mondeo i forhold til
den gamle - og ikke bare vigtigste nyhed i 2004 (en ny motor i programmet).

Den nye og den gamle mondeo har INTET med hinanden at gøre, når man taler
køreegenskaber. Den nye Mondeos køreegenskaber er eminente - det er alle da enige
om.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.54.187)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-04 18:08



> > Bilrevy'en 2004 skriver:
> > "Den vigtigste nyhed på Mondeo er den nye motor"
>
> Det undrer nu også mig lidt - hvis de altså taler om den nye Mondeo i
forhold til
> den gamle - og ikke bare vigtigste nyhed i 2004 (en ny motor i
programmet).

hehe det er i forhold til 2003 og ikke i forhold til mk2 modellen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Olesen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 24-01-04 22:55


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9mo510ljmka6l7t9h31v0hdccha9n3flbc@4ax.com...


> Hvordan kan du finde på at sammenligne ovenstående med de eksempler,
> skribenten "går" efter?

Ergo, dêt som var Alfa's enemærker i mange år,
er omsider nået, og åbenbart i en del discipliner
overgået, her af konservative Ford. Hehe..
Iøvrigt kører de nye Fordbiler knivskarpt,
og sammenlignes alt for ofte med både BMW
og Alfa Romeo. Man må vænne sig til det.


> >Ford'en vinder også på bedre komfort, benzin økonomi samt bedre ergonomi
i
> >kabinen og mere plads foran.
>
> Har jeg kommenteret det?

Nej, men det er en faktor, som er ret vigtig
i helhedsindtrykket af dêt at frembringe en
velbygget vogn..


> Jeg trickede udelukkende på, at manden kunne finde på at sammenligne
> indstyring mm. på en Mondeo med en Alfa.

Også OK, men Ford kører suverænt.



TDN (24-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 24-01-04 22:32


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45n510hfiapo0q7rc5br8jiuqhpu31qs4c@4ax.com...
> On Sat, 24 Jan 2004 21:56:16 +0100, "TDN"
> <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:
>
> > Mondeo'en kører overraskende godt, og der er lidt Alfa 156
> > over styringen og køreegenskaberne.
>
> Så må du vist ud i Alfa'en igen, fordi en Mondeo vil never nå en Alfa
> på de områder!
>
>
> /Mogens

Ja ja nu skrev jeg også "lidt". Desuden er Alfa ikke en option da jeg med
mit korpus og højde føler mig som en sardin i en dåse i en AR 156. Desuden
har jeg mine fordomme (+ hørt fra AR ejere) om AR og værkstedsbesøg samt det
faktum at Mondeo'en sluger 540/1700 liter i bagagerummet og AR 156 St.w
sluger 360/1180 liter hvilket nærmest er til grin for en stationcar, især
når der skal læsses en barnevogn + alt det andet oppakning ind. Så nej det
er ikke nødvendigt at teste Alfa'en igen, den harmonerer ikke med vores
behov.

Mvh
Thomas



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 22:37

On Sat, 24 Jan 2004 22:32:28 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Desuden har jeg mine fordomme (+ hørt fra AR ejere) om AR og værkstedsbesøg

Hold dig langt væk fra bilen - den er slet ikke noget for dig. Alfa'er
er kun for folk, der har bilen i sjælen/hjertet, hvorfor det i bund og
grund var p**** ærgerligt, at så mange "sælgere" købte bilen.

>AR 156 St.w sluger 360/1180 liter hvilket nærmest er til grin for en stationcar

St. car - det er ikke nogen st. car, ligesom V40 ikke er det. Det er
for Alfa's vedkommende en sportwagon, hvilket er noget ganske andet.


/Mogens

TDN (24-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 24-01-04 22:51


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse >

> Hold dig langt væk fra bilen - den er slet ikke noget for dig. Alfa'er
> er kun for folk, der har bilen i sjælen/hjertet, hvorfor det i bund og
> grund var p**** ærgerligt, at så mange "sælgere" købte bilen.

Enig og fuld respekt for dette. Lige nu står bilkøbet på en fornuftig stor
st.car som der forhåbentlig ikke skal skrues i ud over service og sliddele.
Så kan jeg jo håbe på at når ungen/erne er fløjet fra reden at der kan blive
råd til en "sjov" bil til mig. Drengen er der stadig og jeg drømmer da også
om en muskelbil og håber da en dag at kunne realisere mine drømme som dig og
købe en special/hurtig bil og være ligeglad med værkstedsbesøg og istedet
nyde bilen.

Mvh
Thomas



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 22:51

On Sat, 24 Jan 2004 22:51:11 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Enig og fuld respekt for dette. Lige nu står bilkøbet på en fornuftig stor
>st.car som der forhåbentlig ikke skal skrues i ud over service og sliddele.

Hvorfor prøver du ikke en Avensis?


/Mogens

TDN (24-01-2004)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 24-01-04 23:05


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse >
> Hvorfor prøver du ikke en Avensis?
>
>
> /Mogens

Har jeg prøvet. Driftsikker ja... men køreegenskaberne i den gamle Avensis
når ikke Mondoen til sokkerholderne efter min mening, Mondeo'er større, både
i kabinen og bagagerummet (skærmkasserne rager langt ind i bagagerummet i
Avensisen) Kabinekvalitetsfølelsen er helt anderledes i Mondeo'en og
udstyret og sikkerheden er bedre i Mondo'en. Desuden er Avensis'en ikke
galvaniseret og dårligt rustbeskyttet fra fabrikken samt atypisk for Toyota
har der været børnesygdomme med Avensis'en.

Mvh
Thomas



Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 23:08

On Sat, 24 Jan 2004 23:04:46 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Har jeg prøvet. Driftsikker ja... men køreegenskaberne i den gamle Avensis
>når ikke Mondoen til sokkerholderne efter min mening, Mondeo'er større, både
>i kabinen og bagagerummet (skærmkasserne rager langt ind i bagagerummet i
>Avensisen) Kabinekvalitetsfølelsen er helt anderledes i Mondeo'en og
>udstyret og sikkerheden er bedre i Mondo'en. Desuden er Avensis'en ikke
>galvaniseret og dårligt rustbeskyttet fra fabrikken samt atypisk for Toyota
>har der været børnesygdomme med Avensis'en.

I dette sekund kunne jeg godt tænke mig at få en kommentar fra vor
lokale Toyota "dørsælger", Henrik B


/Mogens

Henrik B. (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-01-04 23:42

Mogens... wrote:
:: On Sat, 24 Jan 2004 23:04:46 +0100, "TDN"
:: <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:
::
::: Har jeg prøvet. Driftsikker ja... men køreegenskaberne i den gamle
::: Avensis når ikke Mondoen til sokkerholderne efter min mening,
::: Mondeo'er større, både i kabinen og bagagerummet (skærmkasserne
::: rager langt ind i bagagerummet i Avensisen) Kabinekvalitetsfølelsen
::: er helt anderledes i Mondeo'en og udstyret og sikkerheden er bedre
::: i Mondo'en. Desuden er Avensis'en ikke galvaniseret og dårligt
::: rustbeskyttet fra fabrikken samt atypisk for Toyota har der været
::: børnesygdomme med Avensis'en.
::
:: I dette sekund kunne jeg godt tænke mig at få en kommentar fra vor
:: lokale Toyota "dørsælger", Henrik B

Gerne.

Det er korrekt at Mondeo'en er større - ind- og udvendigt. Bagagerummet på
Av. er ok i størrelse - bare synd at det vender forkert = for lille
åbning(!).
M.h.t. kvalitetsfølelse i kabinen er jeg ikke enig. Mener at det er lige
god. Faktisk er netop dette punkt den skuffelse jeg oplevede med Mondeo'en -
knapper ser ud - og føles - som på et 3000 kroners konfirmationsanlæg.
Sikkerhed: + til Mondeo. M.h.t. rust: JO! Avensis'en ER galvaniseret og ok
rustbeskyttet. Prøv og se på de brugte (også ældre) rust ses meget sjældent.
Børnesygdommene er væk på årgang 2000 ->

M.v.h.



Roberto Saldo (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 26-01-04 08:55

Henrik B. wrote:
> Mogens... wrote:
> :: On Sat, 24 Jan 2004 23:04:46 +0100, "TDN"
> :: <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:
> ::
> ::: Har jeg prøvet. Driftsikker ja... men køreegenskaberne i den gamle
> ::: Avensis når ikke Mondoen til sokkerholderne efter min mening,
> ::: Mondeo'er større, både i kabinen og bagagerummet (skærmkasserne
> ::: rager langt ind i bagagerummet i Avensisen) Kabinekvalitetsfølelsen
> ::: er helt anderledes i Mondeo'en og udstyret og sikkerheden er bedre
> ::: i Mondo'en. Desuden er Avensis'en ikke galvaniseret og dårligt
> ::: rustbeskyttet fra fabrikken samt atypisk for Toyota har der været
> ::: børnesygdomme med Avensis'en.
> ::
> :: I dette sekund kunne jeg godt tænke mig at få en kommentar fra vor
> :: lokale Toyota "dørsælger", Henrik B
>
> Gerne.
>
> Det er korrekt at Mondeo'en er større - ind- og udvendigt. Bagagerummet på
> Av. er ok i størrelse - bare synd at det vender forkert = for lille
> åbning(!).
> M.h.t. kvalitetsfølelse i kabinen er jeg ikke enig. Mener at det er lige
> god. Faktisk er netop dette punkt den skuffelse jeg oplevede med Mondeo'en -
> knapper ser ud - og føles - som på et 3000 kroners konfirmationsanlæg.
> Sikkerhed: + til Mondeo. M.h.t. rust: JO! Avensis'en ER galvaniseret og ok
> rustbeskyttet. Prøv og se på de brugte (også ældre) rust ses meget sjældent.
> Børnesygdommene er væk på årgang 2000 ->

Problemet med rust osv er at der skal jo lige gå et par år inden det
kan ses.

Jeg kunne finde rust på mange af de Mondoer (97/98 modeller) der stod
hos de forhandlere jeg kiggede hos da vi skulle finde en spand i
efteråret, men intet på Carinaerne fra samme periode så alt er relativt.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Peter G C (26-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-01-04 13:08

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:40144638$0$221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> M.h.t. kvalitetsfølelse i kabinen er jeg ikke enig. Mener at det er lige
> god. Faktisk er netop dette punkt den skuffelse jeg oplevede med
Mondeo'en -
> knapper ser ud - og føles - som på et 3000 kroners konfirmationsanlæg.

Enig - jeg har én siddet i en mondeo - hold da op - kvaliteten af knapperne
mv. fik mig til at løbe langt væk. Selv min halvgamle citrobang vil jeg
hellere have.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



3140 Bagdad Bob (26-01-2004)
Kommentar
Fra : 3140 Bagdad Bob


Dato : 26-01-04 19:06


"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4012eb72$0$27341$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse >
> > Hvorfor prøver du ikke en Avensis?
> >
> >
> > /Mogens
>
> Har jeg prøvet. Driftsikker ja... men køreegenskaberne i den gamle Avensis
> når ikke Mondoen til sokkerholderne efter min mening, Mondeo'er større,
både
> i kabinen og bagagerummet (skærmkasserne rager langt ind i bagagerummet i
> Avensisen) Kabinekvalitetsfølelsen er helt anderledes i Mondeo'en og
> udstyret og sikkerheden er bedre i Mondo'en. Desuden er Avensis'en ikke
> galvaniseret og dårligt rustbeskyttet fra fabrikken samt atypisk for
Toyota
> har der været børnesygdomme med Avensis'en.
>
> Mvh
> Thomas
>

Har selv kørt mere end 100.000km i følgende biler Avensis 1,8 stationcar -
Peugeot 406 SV 3,0 - Ford Mondeo 2,0 Stc (ny model). Det kan ikke overraske
at Toyota'en var den mest fejl/problemfri bil. Dens køreegenskaber er dog
meget slatne sammenlignet med de to andre. Peugeot'en kørte selvsagt rigtig
godt - hvordan skulle det kunne gå galt med den motor

Ford'en er den klart bedst styrende bil. Den falder ikke igennem overfor
Alfa på nogen måde. Både sving egenskaber og retningsstabilitet er rigtig
gode. Samtidigt er den meget komfortabel med passende støjniveau og
behagelig affjedring. Og så sluger den simpelthen alt ligesom bagsædet er
meget komfortabelt for passagererne. Af ulemper kan jeg nævne en tendens til
svage lejer og en stor tørst kombineret med en lille benzintank. Motoren er
en 4-benet 2,0'er på godt og ondt, men med en rimelig gangkultur.

Har fravalgt C5 og Nissan Primera, den første på grund af køreegenskaber,
jeg kunne ikke rigtigt fornemme vejen under den og den anden på grund af
........ nå ja - kedelig bil!



Peter G C (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 25-01-04 21:17

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:g5q5101lj7mjc3vk9ijggiv5uiutsqqm0c@4ax.com...

[klip]

> Hvorfor prøver du ikke en Avensis?

NU stopper du!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



jan@stevns.net (25-01-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-01-04 21:30

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvorfor prøver du ikke en Avensis?

Tid til at finde bøtten med brun sæbe frem ?

<grin>
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Mogens... (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 25-01-04 21:55

On Sun, 25 Jan 2004 21:30:18 +0100, jan@stevns.net wrote:

>>Hvorfor prøver du ikke en Avensis?

>Tid til at finde bøtten med brun sæbe frem ?
><grin>

>/Peter
>NU stopper du!

Jamen jeg mener det da. Det sikrer valg, siger de jo, selvom Allan
Olsen kom med en kanon udtalelse for 5 minutter siden i TV vedr. den
nye Aston Martin DB9:
"Der burde udstedes en fatwa over den slags biler"
(Toyota Corolla'er)


/Mogens

Kim (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 27-01-04 10:15


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:d4b810pdfo6673gqbbh42jnsg4tipdd1lr@4ax.com...
> On Sun, 25 Jan 2004 21:30:18 +0100, jan@stevns.net wrote:
>
> Jamen jeg mener det da. Det sikrer valg, siger de jo, selvom Allan
> Olsen kom med en kanon udtalelse for 5 minutter siden i TV vedr. den
> nye Aston Martin DB9:
> "Der burde udstedes en fatwa over den slags biler"
> (Toyota Corolla'er)

Ja det er sku' utroligt hvad der kan gå, når bare det er TV.... Allan Olsen,
et "fjols" der synger "Aston Martin" 500 gange i et 3 minutters popnummer og
vupti så er han bilexpert i en forlænget TV-avis.....
NU TA'R DU DIG SAMME POLLE!!!!!

Kim




Mogens... (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 27-01-04 19:39

On Tue, 27 Jan 2004 10:14:45 +0100, "Kim" <futtown@hotmail.com> wrote:

>Ja det er sku' utroligt hvad der kan gå, når bare det er TV.... Allan Olsen,
>et "fjols" der synger "Aston Martin" 500 gange i et 3 minutters popnummer og
>vupti så er han bilexpert i en forlænget TV-avis.....
>NU TA'R DU DIG SAMME POLLE!!!!!

ROFL


/Mogens

Olesen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 24-01-04 22:58


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:l5p5109623p3du6hvn53t8sa4927c0h67h@4ax.com...


> Hold dig langt væk fra bilen - den er slet ikke noget for dig. Alfa'er
> er kun for folk, der har bilen i sjælen/hjertet, hvorfor det i bund og
> grund var p**** ærgerligt, at så mange "sælgere" købte bilen.

Dêt er et tyndt gargument for at købe vogn med
de priser vi holder os i DK.
Mon ikke folk efterhånden forventer noget mer',
end ovenstående udsagn ? Jeg tror det.
Det ærgerlige for AR er, at denne 'alfalyd'
er væk, køreegenskaberne matches nu snildt
af en husholdnings-Ford. Det SKAL og MÅ
gøre ondt hos en ægte AR entusiast, og være
lige så fedt for en Ford-ditto.




John Doe (24-01-2004)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 24-01-04 23:17


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message > >

>Desuden har jeg mine fordomme (+ hørt fra AR ejere) om AR og værkstedsbesøg
>
> Hold dig langt væk fra bilen - den er slet ikke noget for dig. Alfa'er
> er kun for folk, der har bilen i sjælen/hjertet, hvorfor det i bund og
> grund var p**** ærgerligt, at så mange "sælgere" købte bilen.

Sikke noget sludder, man kan sagtnes være til Alfa, det er ikke kun som du
skriver "for folk, der har bilen i sjælen/hjertet".







Mogens... (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 24-01-04 23:24

On Sat, 24 Jan 2004 23:17:19 +0100, "John Doe" <no@spam.com> wrote:

>Sikke noget sludder, man kan sagtnes være til Alfa, det er ikke kun som du
>skriver "for folk, der har bilen i sjælen/hjertet".

Det var ment ift. dé ærgrelser, vedkommende ville blive udsat for,
hvis bilen skulle på værksted. Alfister tager dette mere med sindsro,
hvilket andre ikke ville gøre, IMO...


/Mogens

Ukendt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-04 19:27

> Hold dig langt væk fra bilen - den er slet ikke noget for dig. Alfa'er
> er kun for folk, der har bilen i sjælen/hjertet, hvorfor det i bund og
> grund var p**** ærgerligt, at så mange "sælgere" købte bilen.

Jeg synes sgu, det er en falliterklæring, hvis Alfa kun kan bygge biler, der er
til folk, der kan tilgive bilens manglende kvaliteter.

Det burde være muligt at bygge en bil i dag, der både tiltaler hjertet - og
fornuften. Altså for eksempel en Alfa, der er ordentligt rustbeskyttet (156´eren
ligger i den dårlige fjerdedel), ordentligt samlet og med ordentlige
køreegenskaber.

156´eren udgjorde et stort skridt fremad og 147 endnu et, og det er godt, for jeg
tror, det i fremtiden bliver endnu sværere at bygge biler, der skal tilgives af
folk med "biler i sjælen".

Når det så er sagt, så tror jeg at folk skepsis i forhold til en brugt Alfa nogle
gage er for stor, og at det derfor kan lade sig gøre at gøre et rigtigt godt
brugtkøb på bl.a. 156, der jo er utroligt billig netop nu.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Per Beer Hansen (24-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-01-04 22:02

TDN wrote:
>
> Så nu kommer spørgsmålet....
>
> Er der nogen der har kendskab til de nye Mondeo'er på godt og ondt,
> der vil dele deres erfaring da jeg ikke har har hørt noget til
> børnesygdomme og fejl mv. for denne model.
>
> På forhånd tak
>

Jeg har været ude og køre i en del forskellige af dem (brugte), og kan kun
give dig ret, de kører godt.

Det eneste jeg lige har "bidt mærke i", er at stort set alle dem jeg har
prøvet, har haft problemer med at armlænene på dørene ligesom "skaller" af.

Ellers har jeg ikke hverken set eller hørt nogen steder hvor den bliver
omtalt negativt i test.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Fly Christensen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 25-01-04 01:44

On Sat, 24 Jan 2004 21:56:16 +0100, "TDN"
<thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:

>Hej !
>
>Har været ude og prøve brugte Mondeo'er.
[snip]

Her kan du se, hvor mange kasser Coca Cola, du kan have med:

http://makeashorterlink.com/?Z10A52D27

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Jacob Buus Smidt (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 25-01-04 02:27

Pudsigt, at man ikke har anvendt dåsecola som måleenhed, for så kunne der
være en hel del mere. F.eks. kan man snildt have 30 kasser dåsecola i en
Polo st.car

--


Hilsen Jacob
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:6daf95a4024776658a14bfd3a56f3ec8@news.teranews.com...
> On Sat, 24 Jan 2004 21:56:16 +0100, "TDN"
> <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote:
>
> >Hej !
> >
> >Har været ude og prøve brugte Mondeo'er.
> [snip]
>
> Her kan du se, hvor mange kasser Coca Cola, du kan have med:
>
> http://makeashorterlink.com/?Z10A52D27
>
> Fly
>
> --
> In space nobody will hear your cream



Fly Christensen (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 25-01-04 02:30

On Sun, 25 Jan 2004 02:26:59 +0100, "Jacob Buus Smidt"
<jacob.smidt@tiscali.dk> wrote:

>Pudsigt, at man ikke har anvendt dåsecola som måleenhed, for så kunne der
>være en hel del mere. F.eks. kan man snildt have 30 kasser dåsecola i en
>Polo st.car

SIkkert fordi, at dåserne er udfaset i mange butikker.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Larry (25-01-2004)
Kommentar
Fra : Larry


Dato : 25-01-04 12:26

Hej Thomas.

Jeg har været den heldige ejer af en 2.0 Trend stationcar i efterhånden 2 år
og kan stærkt anbefale bilen. Jeg har dog haft et par børnesygdomme, som du
skal være opmærksomme på.

1) Bagklappens låsemekanisme fungerer ikke optimalt. Ford har skiftet 2
gange undervejs. Nu er det tåleligt, men klappen lukker ikke altid første
gang
2) Hvis du er typen der giver bilen tæsk fra det øjeblik, hvor hjulene
begynder at dreje, så vil du opleve at bilen lyder som en fiskekutter når du
stopper ved det første lyskryds. Jeg kører ikke som en vild, men har selv
oplevet det et par gange, hvor jeg f.eks. har skulle overhale (og skamridt
alle hestene). Ifølge Ford er det et eller andet i elektronikken der gør at
man får denne tomgangsbanken. Et tilbagevendende problem, men et besøg på
værkstedet løser problemet for en længere periode. Ved ikke om det er et
generelt problem, men irriterende er det.
3) en tredie børnesygdom er bagsædet. På modellerne efter september 2002 er
problemet løst. Problemet er knirkelyde når der har siddet nogen i sædet.
Årsagen er en dårlig konstruktion til fastholdelse af sædet. Lidt kamp med
sædet løser som regel problemet indtil der sætter sig en ny person i sædet.
Jeg har bedt Ford udskifte sædet på garanti næste gang jeg til service.

Men trods det kan jeg anbefale bilen. Den er retningsstabil, kører glidende,
har trods det at det er en stationcar stadig et kraftoverskud, når det skal
være. Kørte 210 på den tyske autobahn med fuldt læs og svigermor på bagsidet
uden beklagelser (altså fra bilen).

Mit råd til dig er at gå efter en leasingbil hvis du vil have ekstraudstyr
med i prisen. Leasing bilerne er samtidig checket for alle børnesygdomme når
de sælges videre.

Held og lykke med jagten.

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message
news:4012db63$0$27328$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej !
>
> Har været ude og prøve brugte Mondeo'er. Vi overvejer at skifte Passat'en
og
> Octavia'en ud med en brugt st.car grundet ændret kørselsbehov. Vi var så i
> dag ude at prøve nogle brugte Mondeo'er i st.car. Vi kiggede på Mondeo'er
i
> prislejet ca. 200.000-220.000. Det var egentlig overraskende at man kunne
> købe en brugt Mondeo 2,0 Trend st.car med diverse ekstraudstyr (aut.klima
og
> fartpilot) + alt std. udstyret til denne pris (nypris ca. +365.000).
Bilerne
> var ca. 2,5 gl. og havde kørt ca. 120.000-155.000 og var i fin stand. Jeg
> syntes dog ikke at de 145 hk. imponerede (0-100 10,2 sek, top. 210,
> 190Nm./4500 omdr/m) men bilen er jo også tung.

Jeg

> Mondeo'en kører overraskende godt og der er lidt Alfa 156 over styringen
og
> køreegenskaberne. Den skulle være galvaniseret med 12 års rustgaranti, så
> den del burde ikke give anledning til bekymring. Alle de test jeg kan
finde
> roser den til skyerne og udnævner den næsten til reference i klassen.
>
> Så nu kommer spørgsmålet....
>
> Er der nogen der har kendskab til de nye Mondeo'er på godt og ondt, der
vil
> dele deres erfaring da jeg ikke har har hørt noget til børnesygdomme og
fejl
> mv. for denne model.
>
> På forhånd tak
>
> Mvh
> Thomas
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste