Temp.måler dykker ved acceleration!?
Fra : Henrik Juul

Dato : 24-01-04 20:01

Temp.måler dykker ved acceleration!?
Er der mon en løs forbindelse, som viser sig ved acceleration?
Hvor sidder temp.føleren på en Fiat Marea 100TD fra ,97?

Mvh
Henrik
Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)

Fra : Frank Gregersen

Dato : 24-01-04 22:35

Tja, motoren får mere kold luft desto hurtigere man kører, men om det
ligefrem kan ses på temp. måler ved jeg ikke.
MVH Frank Gregersen
"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote in
message news:t3g510t645kidoe2tq5ra81lsi8r8enmd9@4ax.com...

Fra : Henrik Juul

Dato : 25-01-04 13:17

Tak for svaret, men jeg tror nu ikke, det er det, som er problemet.
Hvis det havde noget med farten at gøre, ville nålen jo ikke stige så
snart selve accelerationen var overstået.- Jeg tror mere, det har
noget at gøre med svingninger/rystelser i motoren ved acceleration.

/Henrik

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 25-01-04 13:31

On Sat, 24 Jan 2004 20:00:36 +0100, Henrik Juul
<h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> wrote:

>Temp.måler dykker ved acceleration!?
>Er der mon en løs forbindelse, som viser sig ved acceleration?
>Hvor sidder temp.føleren på en Fiat Marea 100TD fra ,97?

Hvad det er ved jeg ikke, men min Mazda gjorde præcis det samme i
sommers. Efter jeg skiftede thermostaten (og vejret iøvrigt blev
koldere) mener jeg ikke, den gjorde det mere (Men det kan selvfølgelig
være, jeg bare har overset det).

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo16
http://www.fotoarkiv.com/gallery/saab/

Fra : Mathias

Dato : 25-01-04 15:16

Henrik Juul wrote:
> Temp.måler dykker ved acceleration!?

Det er sikkert din termostat der er defekt og står åben hele tiden. Når du
accelererer cirkulerer kølevandet hurtigere, derfor falder temperaturen.

--
Mvh. Mathias

Fra : Henrik Juul

Dato : 25-01-04 19:07

Ok, det lyder plausibelt.
Hvad koster sådan en termostat, hvor sidder den og kan jeg selv skifte
den?
Tager bilen skade, hvis jeg ikke skifter termostaten med det samme?

/Henrik

Fra : Henrik Juul

Dato : 25-01-04 20:02

Jeg har fundet følgende hos T-Hansen, men kan ikke finde ud af, om den
passer på min 100TD (1.9 TD):
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=206055262&n=724918094&pn=760280923
Termostat Marea 1,9JTD 9/96-
Varenummer: 621969961320