diesel dyrere end skiltet!!!
Fra : bj

Dato : 23-01-04 21:17

Jeg har lige været på Q8 for at tanke. Ved vejskiltet stod således, at
diesel kostede 6,44kr.
men da jeg så var startet med at tanke opdager jeg, at prisen på displayed
viser 6,90kr! og jeg føler mig faktisk taget ved røven!

Jeg tanker færdig, kommenterer det i butikken som siger, at jeg skal regne
med prisen på skiltet ved vejen. Godt så, jeg er mere rolig nu, men da jeg
skal betale viser regningen alligevel 6,90kr.

Pissetræls for at sige det lige ud, udskyld sproget. Pigen, der stod bag
disken kunne ikke forklare hvorfor, men jeg må en tur på Q8 imorgen....det
er ikke så meget, at jeg kunne have sparet 0,46 øre pr. liter (jo det er det
faktisk), men også at det er en principsag!

Nu håber jeg bare ikke de retter fejlen for så kan jeg ikke bevise noget!

Jeg skulle bare lige ud med det......

jensen, der føler sig snydt:(

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-04 21:38

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse news:401181d0$0$129

> Jeg skulle bare lige ud med det......

Hjalp det så på dit humør ?

> jensen, der føler sig snydt:(

Det er sørme også for dårligt, at pumpen viser den rigtige pris inden du
tanker

Jeg skulle selv tanke blyfri 95 den anden dag, pumpen viste 8,07 Kr./l.
Ærgeligt, men da jeg løftede håndtaget faldt prisen til under 8 Kr.
Hvad gør man så??

/Mark.

Fra : bj

Dato : 23-01-04 21:39

Tak for din sarkastiske tone, det har du det nok fedt med, men hvad nu
hvis det var dig selv der stod i samme situation?????

Og pumpen viste netop ikke denne rigtige pris! Prisen skulle netop have
været hvad skiltet viste/viser......

Det handler jo om vildledning

bj

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-04 21:56

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse news:401186ea$0$154

> Tak for din sarkastiske tone, det har du det nok fedt med, men hvad nu
> hvis det var dig selv der stod i samme situation?????

Ja, hvad så ?

> Og pumpen viste netop ikke denne rigtige pris! Prisen skulle netop have
> været hvad skiltet viste/viser......

Priserne skifter ustandselig i disse tider. Måske der er længere ledninger
ud til prisskiltet ved vejen

> Det handler jo om vildledning

Pumpen viser ved valg af brændstof, den korrekte og aktuelle pris inden du
tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen var faldet uden
du havde opdaget det?

/Mark.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-01-04 22:41

Hej!

> Pumpen viser ved valg af brændstof, den korrekte og aktuelle pris inden du
> tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen var faldet uden
> du havde opdaget det?

Det må vel være samme regeler som hvis en forretning skriver "forkert" på
prisskiltet i vinduet - bordet fanger. Problemet er bare hvordan det kan
dokumenteres - men prøv da at ringe til Q8 og hør hvad de siger til det.

-Thomas

Fra : jess

Dato : 23-01-04 22:48

det er prisen på skiltet der gælder. de må ikke lave om på prisen på
standeren før skiltet er rettet. det
samme gælder hvis de sælger eks. æbler og prisen på æblet siger kr. 1.95 så
kan de ikke forlange eks. en femmer

mvh.

Jess

Fra : Peter Weis

Dato : 24-01-04 17:57

"jess" <reinbach@nyka.dk> wrote in message
> det er prisen på skiltet der gælder. de må ikke lave om på prisen på
> standeren før skiltet er rettet. det
> samme gælder hvis de sælger eks. æbler og prisen på æblet siger kr. 1.95

> kan de ikke forlange eks. en femmer

Du mener vel at et skilt uden for forretningen viser 1.95?
Prissedlen på æblet (= standeren) viste jo den pris der skulle betales.

mvh
Peter

Fra : bj

Dato : 23-01-04 22:56

Pumpen viser ved valg af brændstof, den korrekte og aktuelle pris inden du
tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen var faldet uden
du havde opdaget det?

nej, hvad tror du!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 23-01-04 23:27

"bj" skrev i en meddelelse:

> [...]
du
> tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen var faldet

OK - Så er der jo ikke mere at diskutere om det emne

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:30

> du
> uden

> OK - Så er der jo ikke mere at diskutere om det emne

Er der ikke en lov / god forretningsskik for at hvis man annoncere en vare
til to forskellige priser er det den laveste der gælder. Så ingen dårlig
samvittighed fra forbrugerens side.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-01-04 10:26

bj wrote:
> Pumpen viser ved valg af brændstof, den korrekte og aktuelle pris
> inden du tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen
> [...]

Hej bj

Vil du ikke godt være venlig at skrive under det du citerer!?

Det giver et værre rod i længden som du kan se!

Go' Weekend

MVH Mads Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:27

> [...]
> tanker. Havde du insisteret på at betale mere, hvis prisen var faldet uden

Måske ikke, men jeg havde ihvertilæfde fortalt tankpersonalet at priserne
ikke stemmer.
Jeg mener bestemt også at der er lov for at hvis der annonceres to
forskellige priser på en vare er det den laveste der tæller.
Eller er det bare god forretningsskik ?

Nu er det jo sådan et det er priserne ude ved vejen der i høj grad får folk
til at vælge hvilken tankstation de drejer ind på.
Så er det sq* for dårligt at når man holder ved standeren at prisen så er
næsten 50 ører dyrere - jeg tror faktisk det er ulovligt.
Når først man har konstateret prisen på varen ved det stor skilt skulle det
ikke være nødvendigt at dobbeltjekke prisen på standeren.

Jeg kunne også være hoppet på den, jeg koncentrer mig mest om at få den
rigtige vare på den rigtige bil (har både benzin og diesel bil).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-04 12:47

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sørme også for dårligt, at pumpen viser den rigtige pris inden du
> tanker

Ja...

Jeg kigger altid efter prisen på skiltet og tanker hvor det er billigt.
Jeg ser ikke altid efter prisen på standeren, da jeg formoder, at den er det
samme.
Nu tanker jeg i 90 % af tiden på ubemandede, men hvis det havde været mig,
havde jeg pure nægtet at betale mere end prisen på skiltet.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Gismo

Dato : 23-01-04 23:40

bj wrote:
> [...]
> men da jeg så var startet med at tanke opdager jeg, at prisen på
> displayed viser 6,90kr! og jeg føler mig faktisk taget ved røven!

Føj det var dyrt, OK sælger Diesel til 5,05 og 95 til 6,60
Hurra for benzin krig .-))

Gismo.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 23-01-04 23:50

> Føj det var dyrt, OK sælger Diesel til 5,05 og 95 til 6,60
> Hurra for benzin krig .-))
>
> Gismo.

Hvor i landet?

Nogen der har set om der er krig på Fyn ?

Mvh Morten

Fra : Kasper

Dato : 23-01-04 23:56

> [...]
det
> faktisk), men også at det er en principsag!

Mener det er noget med prise der står er prisen ved brug af quick tanken med
Dankort

Derved sparer man noget når man spare expedienten for tid...

Dunno... den undskyldning fik jeg engang...

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 10:31

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> Dankort
>
> Derved sparer man noget når man spare expedienten for tid...

Der er vist kun annonceret en prisforskel på en 20-25 øre ved quicktanken,
eller ?

/Claus

Fra : KL

Dato : 24-01-04 12:02

Nu arbejder jeg selv på tankstation og har gjort det i mange år.

Normalt når man retter priser så sørger man for at standerprisen er den
billigste mens man retter priser sådan at der ikke er nogle der bliver
snydt.
Det tager lidt tid inden alle skilte og plakater er rettet så derfor gør man
som regel sådan.

Nu er alle jo ikke fejlfri og jeg har da også selv lavet fejl hvor vejpriser
er blevet forkert, det er selvfølgelig ikke så godt men når priserne rettes
ofte så er det det der kan ske i farten.

Jeg syns du skal kontakte chefen på stationen og gøre ham/hende opmærksom på
at skiltningen ikke er/har været i orden. At gå via hovedkontoret burde ikke
være nødvendigt i dette tilfælde.

KL